2020-03-03, 19:46
Medlem
richfucks avatar
4 nya fall i Region Stockholm...

Källa:
https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/ny-nyhet-corona/

Totalt 28 nu?
Citera
Medlem
Hur ser det ut med coronavirusets spridning i tropiska länder? Många var oroliga för Thailand tidigare som väl var en av de första att rapportera smittor utanför Kina. Men de verkar fortfarande bara ligga runt 40 smittade officiellt trots haft smittan ett tag nu.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little-bone
Då är det ren lögn från denna sida! https://www.worldometers.info/coronavirus/

Intressant! Har lögnaren Bagdad Tegnell varit framme igen? Personen är ej "total recovered" = friskförklarad

Senast redigerad av Passepartout 2020-03-03 kl. 19:49.
Citera
2020-03-03, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Stämmer bra det... fan detta kommer att sluta bra!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/iran-slapper-54-000-fangar-ur-overfulla-fangelser-ska-forhindra-smittspridning
hur stor del av Irans fängelsepopulation är kriminella och hur manga e regimkritiker osv?
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Surrealistiskt

Sjukaste jag hört! Släpper de alltså ut mördare och våldtäksmän, IS-krigare och pedofiler, livstidsdömda går nu alltså fria

🤡🤡🤡🤡🤡🤡 vad händer!!

hur många av dem kommer fly till sverige för fri vård tror du?
Citera
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
6 nya fall.

Expressen

Fyfan en fördubbling på ett dygn.
Citera
2020-03-03, 19:48
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Önskar gärna ett bra svar på detta!!
Här är en länk. Iofs låst artikel men tillräckligt för att ”bekräfta”
https://www.wsj.com/articles/iran-releases-prisoners-on-a-temporary-basis-to-halt-the-spread-of-the-coronavirus-11583244155
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"”Svagt av Sverige att stoppa flyg från Iran”
UPPDATERAD IGÅR 16:13PUBLICERAD IGÅR 16:00
– Det är skämmigt och ett svaghetstecken för Sverige att stoppa flygen från Iran.
Det tycker göteborgaren Majid Keyhanfar, som just nu befinner sig i sitt födelseland för att undersöka nya företagsmöjligheter.
Enligt honom är ryktesspridningen värre än smittan."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/svagt-av-sverige-att-stoppa-flyg-fran-iran

"Iran släppte idag ut 54 000 fångar för att förhindra att det nya coronaviruset sprids i landets fängelser. Samtidigt sätts landets armé in för att bekämpa smittan.

Iran är det land utanför Kina som drabbats hårdast av det nya coronaviruset.I landets huvudstad Teheran ligger gator som vanligtvis brukar vara vältrafikerade nu tomma.

Det är ont om folk på restauranger och shoppingcenter. Enligt myndigheterna har 77 personer dött av viruset, men sjukhuskällor uppger att de verkliga siffrorna är betydligt högre.

Parlamentet stängt
Bland de smittade finns flera höga politiker samt 23 medlemmar i landets parlament. Parlamentet har fått stänga tillfälligt."

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/iran-slapper-54-000-fangar-ur-overfulla-fangelser-ska-forhindra-smittspridning

Borde inte fängelser vara relativt säkra? Lätt att isolera intagna från varandra och inte så stor fysiskt kontakt med övriga samhället.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Helt obegripligt, inte ens arbetsresa, studieresa utan en jävla semester. Bevisar det jag skrev tidigare att svenskens planerade semester går före allt i alla lägen.

Ja det är obegripligt, idioti är det minsta man kan kalla det.

Agerandet är totalt ansvarslöst, hoppas att vederbörande åker på skiten och fastnar i Italien, till Sverige är hen inte välkommen igen, särskilt inte till sin arbetsplats.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige99
Så baserat på en Flashback-tråd från 2009 så vet vi att batsoup-viruset är ofarligt? Känns kanske inte helt vetenskapligt...

Jag vet inte hur du läser och uppfattar saker och ting, men en tråd från 2009 berättar om hur de som då skrev förstorade upp och predikterade något som sedan inte hände. Det kan ju vara nyttigt att ha med sig i bakhuvudet när man skenar iväg i fantasin.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Därför undrar jag när kommer vi nå 80.000 i covid-19? På ett år dog det 80.000 människor i influensa i usa. Kan vi se att det kommer dö 80.0000 människor av Covid-19 detta år?

Ingen kan veta naturligtvis, men det mest sannolika scenariot ser ut ungefär så här:
50-80% av jordens befolkning drabbas, säg att dödligheten sjunker ner till 1%.
Då blir det 40 miljoner till 64 miljoner.

Ett annat sätt att räkna:
Corona är ca 25 gånger dödligare, och dubbelt så smittsamt som Svininfluensan 2009.
I den dog det 0.15 till 0.6 miljoner människor.
Med detta sätt att räkna skulle 7.5 miljoner till 30 miljoner dö i Corona.

Så någonstans där ligger vi sannolikt, mellan 7.5 och 64 miljoner. Min gissning blir 30 miljoner.

Detta förutsätter dock att ländernas sjukvårdssystem klarar av detta galant. Tyvärr tror jag inte att så blir fallet. Jag hörde idag att till exempelvis Storbritannien planerar för att ca 20% av befolkningen kommer att vara sjuka samtidigt i Corona som mest. Det betyder att ca 2% av landets befolkning kommer att vara inlagt på sjukhuset med ett mycket allvarligt tillstånd, samtidigt. Det kommer ju inte UK att klara.
Därmed ökar dödligheten, då annan sjukvård uteblir, och de allvarliga Corona-fallen får sämre vård också. Så jag skruvar upp min prognos till totalt 60-100 miljoner.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Trodde jag hörde fel men de friger alltså tiotusentals fångar... mördare, våldtäktsmän, smugglare, och alla på samhällets botten....
TROR NI NÅGON UTAV DESSA KOMMER VARA KVAR I IRAN? Risken är att de arresteras igen när pandemin är över så de lär ju fly hals över huvud!

Grattis Sverige nu får vi säkert hit 2500-10.000 utav dessa mördare som sitter fängslade

Surrealistiskt!!!!

Sjukaste jag hört
Även om jag håller med om att det är sjukt så släpper de inte ut fångar som har ett 5 årigt straff eller mer. Vilka straffskalor de tillämpar vet jag dock inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in