Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Var det inte du som skrev samma sak om SARS för ett tag sen? Tror du att SARS dödade fler än NCov fortfarande?
Nä jag intresserade mig för se skillnanden på en vanlig influensa som dödar 80.000 människor förra året i Usa.
Därför undrar jag när tror domedagsprofierna att vi kommer upp i dessa siffror? När kommer det skjuta i höjden? Vi ser att just nu kinas antal smittade minskar. Deras stora utbrott blev ca 3000 människor.
Jag är uppriktigt sagt nyfiken på kommer vi nå att 74.000 dödar innan året tar slut?
Om man jämför med att Usa förra året förlorade 80.000 människor i en vanlig influensa

För Covid-19 anses väl ändå vara farliga än en influensa?
Mitt bud på att vi kommer i december se en statiskt som kommer snitta på att vi ligger på runt 19.000 människor döda i covid-19 världen över.
Vilket i jämförelser med 80.0000 människor på ett år i USA i vanlig influensa borde väl ändå räknas som mer dödlig?
För påpekar så jämför jag inte de olika sjukdomarnas smitta eller symtom utan mer fokus på dödsantalet då människor här har räknat med att vi i Sverige ska ha 2 miljoner döda