2020-03-03, 19:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Men din dumma idiot? Jag jämför inte de olika INFLUENSORNA!

Jag jämför dödsantalet då alla säger att det är så många människor som kommer dö av detta viruset!

Därför undrar jag när kommer vi nå 80.000 i covid-19? På ett år dog det 80.000 människor i influensa i usa. Kan vi se att det kommer dö 80.0000 människor av Covid-19 detta år?

Och om du gått i skolan hade du fattat att många fler kommer att dö av NCov än influesan eftersom det är högre dödlighet per infektion och infektionshastigheten är högre. Du tror att influensan är dödligare bara för att fler fick influesan över en lång tidsperiod. Exponentiell tillväxt är ingenting som man förstår när man tittar på en siffra, man måste sätta upp en aritmetisk beräkning och det får man inte lära sig i icke-vetenskapliga utbildningar. De enda som förstår läget är personer som antingen har naturvetenskaplig bakgrund eller personer som på ett eller annat sätt förkovrat sig i vetenskap på fritiden, inte fåntrattar som tror att de fattar vad en derivata är utan att faktiskt begrundat det,
Citera
2020-03-03, 19:43
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Om det går dithän att vi släpper helikopterpengar så man skulle ju kunna testa Riksbankens ekrona. Dela ut kort som man kan handla med men inte spara, för grejen är ju att folk ska hålla hjulen rullandes genom konsumtion. Man skulle också kunna göra så att man har en viss tid till att utnyttja pengarna och gör man inte det då fryser kronorna inne. Dvs kortet slutar fungera.

Magdalena Andersson ska ha pressis om coronan imorgon. Kanske kommer hon med besked av att dela ut coronas (pun intended) fast jag tror inte det.
Digitalt är naturligtvis oslagbart, jag ser inga problem i ditt exempel. Staten skulle få sig en ansiktslyftning också, låt oss hoppas att hon hållit sig nykter under pandemin.
Citera
2020-03-03, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Önskar gärna ett bra svar på detta!!

Vänta nu. Va ?? Why ? Någon måste bara hjälpa att svara på det här
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dudewhy
Just precis så, vi får hoppas på motsatsen men Gud förbanne om detta och FHM drabbar våra barn pga ekonomiska intressen och ett 'Lugna istället för utreda'. Gå till skola o dagis för ni smittas ju inte...yeah right, Sverige är sen på bollen som vanligt...

Ja usch, mina barn delar nu klassrum med barn som varit i norra Italien på sportlovet. Känns bara som en tidsfråga innan det börjar spridas i skolorna.
Citera
Medlem
cybergrodans avatar
Detta har inte kommit ut i media än (om det ens gör det, men antar att det kommer fram tillslut). En bekant till mig befann sig på ett flygplan i förrgår från Italien. Idag blev han uppringd och fick veta att det varit minst en som testats positivt med på planet, han var tvungen att komma in och testa sig samt blev satt i hemkarantän.

Förstå hur många från planet som potentiellt kan ha blivit smittade och som rört sig ute i samhället? Min vän åkte t.ex. tåg hem från flygplatsen med en massa andra människor. Även den smittade har ju haft minst 1 dygn i ''frihet'' innan han fick veta att han är smittad.
Citera
Medlem
6 nya fall.

Citat:
Ytterligare sex personer i Stockholm har bekräftats ha coronaviruset, skriver regionen på Twitter.
Det innebär 15 nya fall bara i dag – och totalt 30 fall i Sverige. 15 av det totala antalet fall finns i Stockholm, varav tio stycken har bekräftats under måndagen.

Expressen
Citera
2020-03-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Iran släpper 54 000 fångar ur fängelser – ska förhindra smittspridning
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/iran-slapper-54-000-fangar-ur-overfulla-fangelser-ska-forhindra-smittspridning

Surrealistiskt

Sjukaste jag hört! Släpper de alltså ut mördare och våldtäksmän, IS-krigare och pedofiler, livstidsdömda går nu alltså fria

🤡🤡🤡🤡🤡🤡 vad händer!!
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Var det inte du som skrev samma sak om SARS för ett tag sen? Tror du att SARS dödade fler än NCov fortfarande?

Nä jag intresserade mig för se skillnanden på en vanlig influensa som dödar 80.000 människor förra året i Usa.

Därför undrar jag när tror domedagsprofierna att vi kommer upp i dessa siffror? När kommer det skjuta i höjden? Vi ser att just nu kinas antal smittade minskar. Deras stora utbrott blev ca 3000 människor.

Jag är uppriktigt sagt nyfiken på kommer vi nå att 74.000 dödar innan året tar slut?
Om man jämför med att Usa förra året förlorade 80.000 människor i en vanlig influensa För Covid-19 anses väl ändå vara farliga än en influensa?

Mitt bud på att vi kommer i december se en statiskt som kommer snitta på att vi ligger på runt 19.000 människor döda i covid-19 världen över.
Vilket i jämförelser med 80.0000 människor på ett år i USA i vanlig influensa borde väl ändå räknas som mer dödlig?

För påpekar så jämför jag inte de olika sjukdomarnas smitta eller symtom utan mer fokus på dödsantalet då människor här har räknat med att vi i Sverige ska ha 2 miljoner döda
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicodea
Hur FAN kan detta få ske?

ÖSTERGÖTLAND Personal inom Region Östergötland ska ha beviljats semester till ett coronadrabbat område.
Robert Preusse18:50 | 2020-03-03
Det är P4 Östergötland som rapporterar om en grupp vårdpersonal från regionen som planerar en semester till norra Italien nu i veckan. Norra Italien är en av platserna som drabbats värst av det nya coronaviruset och det är känt att vissa av de svenskar som diagnostiserats med coronaviruset vistats i det området.

Redaktionen har utan lycka sökt Region Östergötlands smittskyddsläkare Britt Åkerlund. Till radion kommenterade hon följande:
– Har vederbörande godkänt semester så håller man sig säkert inom UD:s rekommendationer. Men man kan alltid tänka sig, är det här lämpligt?

I skrivande stund avråder inte UD för resor till norra Italien. Trots detta har SAS valt att ställa in sina flygningar till området.

Helt obegripligt, inte ens arbetsresa, studieresa utan en jävla semester. Bevisar det jag skrev tidigare att svenskens planerade semester går före allt i alla lägen.
Citera
2020-03-03, 19:46
Medlem
"”Svagt av Sverige att stoppa flyg från Iran”
UPPDATERAD IGÅR 16:13PUBLICERAD IGÅR 16:00
– Det är skämmigt och ett svaghetstecken för Sverige att stoppa flygen från Iran.
Det tycker göteborgaren Majid Keyhanfar, som just nu befinner sig i sitt födelseland för att undersöka nya företagsmöjligheter.
Enligt honom är ryktesspridningen värre än smittan."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/svagt-av-sverige-att-stoppa-flyg-fran-iran

"Iran släppte idag ut 54 000 fångar för att förhindra att det nya coronaviruset sprids i landets fängelser. Samtidigt sätts landets armé in för att bekämpa smittan.

Iran är det land utanför Kina som drabbats hårdast av det nya coronaviruset.I landets huvudstad Teheran ligger gator som vanligtvis brukar vara vältrafikerade nu tomma.

Det är ont om folk på restauranger och shoppingcenter. Enligt myndigheterna har 77 personer dött av viruset, men sjukhuskällor uppger att de verkliga siffrorna är betydligt högre.

Parlamentet stängt
Bland de smittade finns flera höga politiker samt 23 medlemmar i landets parlament. Parlamentet har fått stänga tillfälligt."

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/iran-slapper-54-000-fangar-ur-overfulla-fangelser-ska-forhindra-smittspridning
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag har redan beskrivit saken så klart att en minderårig borde begripa: de har antagligen beslutat att de vet tillräckligt mycket efter så här lång tid att de känner att de kan göra det. En normalintelligent person skulle också kunna föreställa sig ett annat scenario där ex. fler personer dött eller fler personer som tidigare friskförklarats återinsjuknat och dött. Jag tänker inte bemöda mig använda mer tid att besvara dina skitposter.

Du kan inte visa att ditt påstående är sant, istället hoppar du på mig och underförstått menar att jag är en ointelligent minderårig, idiot.

Ditt påstående baseras på dina antaganden och tro, alldeles genemtydligt. När du inte kan styrka ditt påstående med fakta lägger du fokus på mig som kräver att du styrker ditt påstående, uselt.

Gish-galopp och ad hominem, när argumenten och fakta tryter.
Citera
Medlem
SmyghukareNs avatar
Nu kommer döden via flyg från alla sportlovs mål.

Ut friska och glada, hem spridande död och elände.

Till detta alla våra kära "flyktingar", som nu gärna vill "hem", och åtnjuta gratis vård efter njutit av arbetsbefriat tillvaro hemmavid i många år.

Har vi resurser att försörja alla och ge sjukvård till alla, är vi verkligen den humanitära supermakten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in