2020-03-03, 19:40
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Är väl bara för riksbanken att printa nya sedlar och spä ut saften ännu mera tills ekonomin bara har smak av vatten! Blir det ännu mer minusränta så kan de ta ännu mer pengar från alla fyllda lador (folks pengar)
Oavsett så hoppas jag också att de ger de allra fattigaste en sportslig chans de med
Faktiskt. Jag brukar få torrhosta av floskler men här vill jag instämma i ”Sverige är ett rikt land”, degen finns men måste bara lirkas loss. Gör nåt tv-spektakel (Vem Ger Mest) och bjud in den ekonomiska eliten så får de god PR medan de battlar varandra genom att skänka till ”Preppers Just Nu Utan Resurser”. Win win win.
Citera
2020-03-03, 19:40
Medlem
nicodeas avatar
Hur FAN kan detta få ske?

ÖSTERGÖTLAND Personal inom Region Östergötland ska ha beviljats semester till ett coronadrabbat område.
Robert Preusse18:50 | 2020-03-03
Det är P4 Östergötland som rapporterar om en grupp vårdpersonal från regionen som planerar en semester till norra Italien nu i veckan. Norra Italien är en av platserna som drabbats värst av det nya coronaviruset och det är känt att vissa av de svenskar som diagnostiserats med coronaviruset vistats i det området.

Redaktionen har utan lycka sökt Region Östergötlands smittskyddsläkare Britt Åkerlund. Till radion kommenterade hon följande:
– Har vederbörande godkänt semester så håller man sig säkert inom UD:s rekommendationer. Men man kan alltid tänka sig, är det här lämpligt?

I skrivande stund avråder inte UD för resor till norra Italien. Trots detta har SAS valt att ställa in sina flygningar till området.
Citera
2020-03-03, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kunde inte låta bli att roa mig med att titta i den gamla tråden om Svininfluensan från 2009. Ett axplock:

Har vi hört det förut. Ja vi har hört det förut. För 11 år sedan var vi alltså på väg att dö enligt alarmisterna på Flashback. Tänk nu är vi på väg att dö igen. Moderna alarmister kan inte ha fel...eller hur var det nu?

Så baserat på en Flashback-tråd från 2009 så vet vi att batsoup-viruset är ofarligt? Känns kanske inte helt vetenskapligt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicodea
Hur FAN kan detta få ske?

ÖSTERGÖTLAND Personal inom Region Östergötland ska ha beviljats semester till ett coronadrabbat område.
Robert Preusse18:50 | 2020-03-03
Det är P4 Östergötland som rapporterar om en grupp vårdpersonal från regionen som planerar en semester till norra Italien nu i veckan. Norra Italien är en av platserna som drabbats värst av det nya coronaviruset och det är känt att vissa av de svenskar som diagnostiserats med coronaviruset vistats i det området.

Redaktionen har utan lycka sökt Region Östergötlands smittskyddsläkare Britt Åkerlund. Till radion kommenterade hon följande:
– Har vederbörande godkänt semester så håller man sig säkert inom UD:s rekommendationer. Men man kan alltid tänka sig, är det här lämpligt?

I skrivande stund avråder inte UD för resor till norra Italien. Trots detta har SAS valt att ställa in sina flygningar till området.

Obegripligt. Även om de inte är i drabbade städer åker ju alla via samma flygplatser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Nu är inte jag en av dom som har köpt massa varor i butikerna för detta, men rent teoretiskt så borde ju det vara bra? Nu vet butikerna att det är slut och dom köper in nytt så det hinner fyllas på medan dom som hamstrat reden har sina varor och behöver därmed inte fylla på med mer utan det kan andra göra.

Helt rätt tänk! Och dessutom ökar butikernas omsättning rätt
Så bra nu vilket gör att dom kan stå sig bättre vid kommande lågkonjunktur pga av städer runt om i sverige kan sättas i karantän.
Citera
2020-03-03, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Nej, ingen är ännu friskförklarad, ren lögn av dig.
Då är det ren lögn från denna sida! https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
Medlem
Citat:
—VÄNTA—

-Hörde jag rätt på rapport kl 19:30 att
Iran nu pga viruset SLÄPPER UT 54.000 fångar??

Kan väl inte stämma?!
Eller?

??

Stämmer bra det... fan detta kommer att sluta bra!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/iran-slapper-54-000-fangar-ur-overfulla-fangelser-ska-forhindra-smittspridning
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
PANIK I USA, TANT TESTAD NEGATIV, SLÄPPT AV CDC VISADE SIG SENARE VARA POSITIV, HAR SMITTAT STORA DELAR AV USA.

https://www.youtube.com/watch?v=C1fCvgKkfqU

Din jävla lögnare, kvinnan har besökt ett köpcentrum, ett matställe och ett hotell, hur får du det till att ha smittat stora delar av USA?

Fakenews
Citera
2020-03-03, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Spekulationer om mörkertal, känns dock lite oseriöst när absolut ingen har en aning, rena höftskott.
I Kina, Iran och Italien finns det skäl att tro på ett mörkertal. Att göra en uppskattning av hur stora de är vore dock svårare. Tittar man på Irans antal rapporterade fall, den höga dödligheten där och räknar bakåt emot virusets uppskattade dödlighet på 2,3% kan man säkert få ett hum om hur stort deras mörkertal skulle kunna vara. Men det är egentligen omöjligt att säga säkert.
Citera
Medlem
Iran släpper 54 000 fångar ur fängelser – ska förhindra smittspridning
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/iran-slapper-54-000-fangar-ur-overfulla-fangelser-ska-forhindra-smittspridning
Citera
Medlem
Citat:
Önskar gärna ett bra svar på detta!!

kan vi inte hjälpa dom till sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jo, jag uppfattade det så.

Trodde jag hörde fel men de friger alltså tiotusentals fångar... mördare, våldtäktsmän, smugglare, och alla på samhällets botten....
TROR NI NÅGON UTAV DESSA KOMMER VARA KVAR I IRAN? Risken är att de arresteras igen när pandemin är över så de lär ju fly hals över huvud!

Grattis Sverige nu får vi säkert hit 2500-10.000 utav dessa mördare som sitter fängslade

Surrealistiskt!!!!

Sjukaste jag hört
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in