2020-03-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det ska inte vara lagligt för dig att bestämma av vilka anledningar andra människor har sex. Punkt.

Begriper du eller ditt vidriga kommunistsmuts? DU ÄGER INTE VÄRLDEN. Upprepa detta framför spegeln 20 ggr per dag tills det går in i din dumma jävla hjärna.

Om du fått bestämma hade t ex den "så himla utsatta " polskan från tillslaget på Södermalm här om månaden som tjänar 15k per dag på sitt sexsäljande tvingats börja arbeta på McDonalds istället. Hon skulle nog vara jätteglad över det

Fast nu är det det, min sidas syn på detta är i majoritet, och ! hör och häpna vi lever i en demorkati som alltså fattat beslutet att köpa andra för sex inte ska vara lagligt.
Deal with it.
Citera
2020-03-03, 14:24
Medlem
Citat:
Det ska inte vara lagligt för dig att bestämma av vilka anledningar andra människor har sex. Punkt.

Begriper du eller ditt vidriga kommunistsmuts? DU ÄGER INTE VÄRLDEN. Upprepa detta framför spegeln 20 ggr per dag tills det går in i din dumma jävla hjärna.

Om du fått bestämma hade t ex den "så himla utsatta " polskan från tillslaget på Södermalm här om månaden som tjänar 15k per dag på sitt sexsäljande tvingats börja arbeta på McDonalds istället. Hon skulle nog vara jätteglad över det
Om vi skulle ha en folkomröstning angående om Sverige skulle införa samma system som Tyskland skulle det visa på att det skulle bli ett nej till bordeller i landet
Citera
2020-03-03, 14:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast nu är det det, min sidas syn på detta är i majoritet, och ! hör och häpna vi lever i en demorkati som alltså fattat beslutet att köpa andra för sex inte ska vara lagligt.
Deal with it.

Det är din åsikt jag pratar om ditt dumhuvud. Att majoriteten av övriga befolkningen i feministiska och kommunisminfluerade, totalitärälskande, sexproblematiska och skamfyllda Sverige delar samma åsikt gör den inte mindre vidrig.

Mig personligen gör det inget. Jag bor inte i Sverige och köper sex hur mycket jag vill och när jag vill utomlands. I Tyskland där jag stundtals befinner mig har majoriteten hör och häpna fattat beslutet att köpa sex av andra ska vara lagligt. Jobbigt?

Jag tycker dock det är hemskt att sexarbetare som verkar i Sverige ska behöva bli rånade och våldtagna för att du och din majoritet tycker det är bekvämt att män inte kan få sex.

Sexarbetare i Sverige hatar av förklarliga skäl sådana som dig.
Citera
2020-03-03, 14:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alice-the-Ant
Det kommer från någon som tycker om att använda ordet trams...
Det var trams i den rätta bemärkelsen.
Vissa går omkring med en skyddsutrustning och skyddar sig med att vara otrevlig.
Trist men åker den av någon gång så kanske man kan börja diskutera igen.
Ha det bra Moment22x22.

Det var ju en oerhört felaktig bedömning vilket du förmodligen sett om du nu skulle ha läst igenom inläggen som skrivits innan du yttrat dig. Men det har du givetvis inte gjort, och därmed har du bara gjort bort dig genom att citera mitt inlägg.
Det blev ju lyckat!
Citera
2020-03-03, 14:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Om vi skulle ha en folkomröstning angående om Sverige skulle införa samma system som Tyskland skulle det visa på att det skulle bli ett nej till bordeller i landet

Det skulle inte förvåna mig.

Som tur var för mig bor och verkar jag inte i Sverige, men lider såklart med de sexarbetare som gör det, och som pga sexköpslagen måste riskera att råka illa ut.
Citera
2020-03-03, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det var ju en oerhört felaktig bedömning vilket du förmodligen sett om du nu skulle ha läst igenom inläggen som skrivits innan du yttrat dig. Men det har du givetvis inte gjort, och därmed har du bara gjort bort dig genom att citera mitt inlägg.
Det blev ju lyckat!
Mitt svar var riktat till Svenne-i-Banan!
Citera
2020-03-03, 14:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alice-the-Ant
Mitt svar var riktat till Svenne-i-Banan!

Jaha...ja då är det mer begriplig, jag tyckte nämligen att det var han som var (ovanligt) otrevlig.
Citera
2020-03-03, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jaha...ja då är det mer begriplig, jag tyckte nämligen att det var han som var (ovanligt) otrevlig.
Instämmer helt!
Det var därför jag skrev.
Ber om ursäkt om jag var otydlig med vem jag menade!
Citera
2020-03-03, 14:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Ungefär så här fungerar det i de flesta svenska kvinnors hjärnor:

"Hmm få se nu vad skulle jag tycka om att vara prostituerad? Jo det skulle vara hemskt och fruktansvärt och jag skulle aldrig vara det om jag inte blev tvingad av en hallick, eller kanske om jag var missbrukare, blev utnyttjad som barn, eller verkligen måste sälja sex för att ens ha mat på bordet.

ALLTSÅ måste prostituerade kvinnor tycka att det är hemskt att vara prostituerade, och de måste antingen vara tvingade av en hallick eller göra det pga missbruk, att de blev utnyttjade som barn eller för att ha mat på bordet.

Så sorgligt, hemskt och fyyy!!!!

Förbjud män från att köpa sex nu!"
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-03-03 kl. 15:01.
Citera
2020-03-03, 15:37
Medlem
Citat:
Det är din åsikt jag pratar om ditt dumhuvud. Att majoriteten av övriga befolkningen i feministiska och kommunisminfluerade, totalitärälskande, sexproblematiska och skamfyllda Sverige delar samma åsikt gör den inte mindre vidrig.

Mig personligen gör det inget. Jag bor inte i Sverige och köper sex hur mycket jag vill och när jag vill utomlands. I Tyskland där jag stundtals befinner mig har majoriteten hör och häpna fattat beslutet att köpa sex av andra ska vara lagligt. Jobbigt?

Jag tycker dock det är hemskt att sexarbetare som verkar i Sverige ska behöva bli rånade och våldtagna för att du och din majoritet tycker det är bekvämt att män inte kan få sex.

Sexarbetare i Sverige hatar av förklarliga skäl sådana som dig.
Är väl bara att undvika att sälja sex i Sverige om sexarbetare tycker att det är jobbigt med den svenska lagen bara att som andra grupper söka sig till ett land där det finns möjlighet att jobba
Citera
2020-03-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Har inte läst, men betänk att det kanske är för att det är genom lagstiftningar och stigmatisering pressat under jord. Så länge det stigmatiseras och är olagligt kommer såna problem bara bli värre.
Det är komplexa frågor detta.
Målet måste ju vara att så få som möjlig far illa.
Lösningarna kan man nog dock vara lite oense om.

Många menar att om man legaliserar eller avkriminaliserar även köparen så blir efterfrågan större och därmed dras även mer människohandel in. Sverige har inte lika mycket som i en del andra länder av den varan.

Den här artikeln tyckte jag var intressant.
Från artikeln:
Där står att i Sverige där vi har ett förbud mot sexköp så köper ungefär 8 % av de svenska männen sex medan 25 % av de tyska männen köper sex där det är legaliserat.
Även om man legaliserar så försvinner dessvärre inte problem, i tex Österrike där det är legaliserat så förekommer olaglig bordellverksamhet och att människohandeln gömmer sig i den lagliga verksamheten

Självfallet möter de utsatta i prostitution i Sverige många svårigheter, från polis och andra myndigheter. Det har kommit fram vittnesmål om misstro och fördomar.
Fler insatser behövs i försäkrandet för de utsattas trygghet.

https://realstars.eu/nej-legalisering-av-sexhandeln-ar-inte-bast-for-personer-i-prostitution/
Citera
2020-03-03, 17:47
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Är väl bara att undvika att sälja sex i Sverige om sexarbetare tycker att det är jobbigt med den svenska lagen bara att som andra grupper söka sig till ett land där det finns möjlighet att jobba

Eller så jobbar man för att få bort lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in