2020-03-03, 15:56
Medlem
Har god kontakt med en av mina kinesiska leverantörer.
Enligt honom och den kinesiska nyhetsrapporteringen så bör allt vara tillbaka som vanligt runt 25 mars.
Det tolkar jag som att kineserna har god kontroll.
Men foliehattar kommer väl antagligen tolka detta som att det mer eller mindre är kört.
Citera
2020-03-03, 15:57
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
kanske fördel att bli smittad nu då, senare blir väl det kaos och utebliven vård !

Det eller hålla sig undan till årskiftet då vaccinet förhoppningsvis är klart.
Citera
Medlem
Manbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför kan man inte släppa ut henne om hon är frisk men bär på viruset, samma åtgärd mot henne som alla andra, frivillig karantän och kontinuerlig kontakt med vården, hon kan testas hemma, behöver och skall inte uppta en vårdplats om hon inte behöver det.

De vill utnyttja att de har haft lugn och ro att följa pat med mycket omfattande forskning och analyser. De mäter allt som överhuvudtaget går att mäta för att lära sig saker om viruset och sjukdomen. Sådan forskning blir omöjlig senare när fler blir sjuka och det blir minimalt utrymme för forskning.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Enligt honom och den kinesiska nyhetsrapporteringen så bör allt vara tillbaka som vanligt runt 25 mars.
Men foliehattar kommer väl antagligen tolka detta som att det mer eller mindre är kört.

WHO påstår i sin senaste kommuniké att Kina haft en bättre respons än omvärlden och att vi antagligen kommer att se en betydligt högre dödlighet utanför Kina än i Kina.
Citera
2020-03-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Första tillfrisknade i Sverige nu. Influensan kulminerar nog inom ett par veckor eller senast i April.

Man kan ju hoppas.

Så här: problemet med corona kommer att kvarstå så länge folk reser. Det är PRECIIIS så enkelt.
Det kvittar om vi får 100 fall nu, 1 dör, 99 friskförklaras, för om några personer om 3-4 månader reser till Sydkorea, Iran, Italien eller annat drabbat område, och kanske också råkar vara en supersmittare, då sitter Sverige i skiten igen med 50-100 nya fall om 3-4 månader.

Det finns bara ett sätt att lösa krisen, och det är att stänga ner flygtrafiken från alla drabbade områden.
Kina har gått långt i att skydda sitt folk, och det går väldigt bra för dem nu. De får numera ca 300 nya fall per dag jämfört med 3000 för några veckor sen.

Som sagt, det räcker med ett fåtal reskåta idioter med dåligt omdöme för att smittan ska fortsätta gäcka Sverige ett bra tag till. Just av den anledningen måste staten rycka in och sätta spelreglerna. Det finns inget annat sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
HUR ska en extrem mängd c-vitamin kunna ge en hälsosam effekt?
Vad och hur fungerar det?

Det fungerar inte. Det kan bromsa förkylningssymptom men har absolut noll effekt i att döda coronaviruset.
Citera
2020-03-03, 15:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Kanske för att det fortfarande finns vårdplatser och de vill använda henne för att samla information om viruset. Jag skulle inte släppa ut henne om jag var beslutsfattare eftersom det är för mycket vi inte vet.

Om hon är frisk finns det ingen anledning att samla information, prover på viruset har man redan tillgång till, nu hittar du bara på en anledning för att du måste försvara ditt korkade inlägg.

Jag vill inte betala för att hon skall ligga på sjukhus om det inte är nödvändigt, finns andra som står i kö för att få nödvändig vård.

Jag skrev ju det, prover på viruset kan man ta hemma hos kvinnan, om hon i övrigt är frisk
Citera
2020-03-03, 16:00
Medlem
JohnCLillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
WHO påstår i sin senaste kommuniké att Kina haft en bättre respons än omvärlden och att vi antagligen kommer att se en betydligt högre dödlighet utanför Kina än i Kina.

Jaha? Är det så? JÄVLAR vad intressant. TACK TACK för att du delar med dig av din visdom.
Citera
2020-03-03, 16:00
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Därefter måste Kina ha flygförbud från Sverige pga Corona Bob har gjort en clusterfuck
Citera
2020-03-03, 16:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Pratade nyss med en bekant i USA.

6 döda i hittills i Washington State
6 people have died from novel coronavirus in the US as cases nationwide surge
https://edition.cnn.com/2020/03/02/health/us-coronavirus-cases-monday/index.html

Jag fick en länk till Harvard och Harvar Crimson.

William Hanage — an associate professor of epidemiology at the Harvard School of Public Health — stressed the importance of a proactive response to the disease.

Hanage also referenced research from Marc Lipsitch — another epidemiologist at HSPH— who estimated that around 40 to 70 percent of the world’s population will become infected.

https://www.thecrimson.com/article/2020/3/3/harvard-coronavirus-cambridge-council/

Det där lät ju inte så bra...

Om du forskar vidare så kan du se att det bygger på vad Marc Lipsitch har uttalat i intervjuer. Det som är slående i dessa intevjuer är att han uttrycker ett bärande ord hela tiden, nämligen om. Det är hela tiden om...och alla vet vi ju vad om betyder och om inte om...

I slutet på CBS intervjun med Marc Lipsitch så konstaterar han att det funnits flera pandemier (exempelvis Asiaten och Hongkonginfluensan) under 1900-talet och att detta riskerar bli ytterligare en. Ingen pandemi bland dessa, inte denna heller, har varit ett hot mot mänskligheten.

https://twitter.com/i/status/1234652263915958274

Dessa virologer och epidemiologer‎ känner ju sig nu självklart väldigt viktiga och breder ut hela sitt spektra över möjliga scenarier. Om man då är livrädd eller tycker om att sprida katastrofteorier så lyssnar man inte på vare sig om eller det som talar mot ett skräckscenario. Man lyssnar bara på det extrema i resonemanget, tar bort om, och gör det till en oemotsagd sanning.
Citera
Medlem
Vad vill ni uppnå med att skrämma upp er själva och andra egentligen?
Fascinerande hur mycket okunskap och panikslagen alarmism som kan samlas i en och samma tråd.

Det är ju vettigt att vara orolig och uppmärksam, men många verkar ju tappat greppet totalt. Hur ska ni klara er när ni målat fan på väggen innan väggen ens är uppbyggd?
Citera
Medlem
kungen101s avatar
Citat:

Att kina har fått ner smittande har man redan förstått på tanke de åtgärder de har gjort. Men vad hjälper det resten av världen när man har attityden inget kan hända här. Är det som är lite skrämmande.
Citera
2020-03-03, 16:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manbo
De vill utnyttja att de har haft lugn och ro att följa pat med mycket omfattande forskning och analyser. De mäter allt som överhuvudtaget går att mäta för att lära sig saker om viruset och sjukdomen. Sådan forskning blir omöjlig senare när fler blir sjuka och det blir minimalt utrymme för forskning.

Visa något styrker ditt påstående om att de vill utnyttja.

Visa att de mäter allt, och vad de mäter, på en frisk kvinna.

Har du inga källor är ditt påstående att betrakta som falsk ryktesspridning och fakenews.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in