2020-03-03, 14:09
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Blev det bättre nu efter AB haft sin artikel om hur länge det överlever på ytor och hur stor risk detta är..?
Överlever, vad har det med något att göra?
Det finns fortfarande inte en smittspridning via ytor.
Citera
2020-03-03, 14:09
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är en sådan inställning människor med sjuklig oro och ångest har. Politiker säger så för att de måste tillgodose allas åsikter. Vad som än händer kan de säga att de hade rätt.

Du måste lära dig att läsa bortom de politiska flosklerna.

Verkar som du enbart kommer vakna upp om Sverige blir till ett Wuhan.

Proaktiva åtgärder är verkligen inget du förstår dig på. Du verkar heller inte kunna föreställa dig ett "worst case scenario". Troligtvis kommer det inte ske men i och med dess allvar så bör vi undvika det.
Citera
2020-03-03, 14:10
Medlem
Det handlar ju inte så mycket om att man som ung och frisk ska behöva känna dödsskräck, men om att vi måste ta hand om våra äldre? Tänk att vara 70+ och läsa om hur Corona långsamt men säkert närmar sig...

Känner ni ensamma gamla, kanske någon granne utan släktingar etc, gör lite skillnad och gå och kolla läget! Kanske kan man hjälpa till att handla lite basvaror eller kaffe utifall att de behöver stanna hemma sen? Kan vården inte hantera mängden äldre sjuka så kan vi ju faktiskt få ett läge där flera äldre måste isolera sig ett litet tag och ev. kan behöva lite hjälp.
Citera
2020-03-03, 14:10
Medlem
eastermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Sök vård, psykisk vård alltså.

Han jobbar helt självständigt, går att bytas ut, regeringen fattar inte bättre för att de har inte någon annan.

Han är ensamt ansvarig för det här, tro inget annat.

Men sitt här och gnäll istället. Tror du vi botar i Kina! Det går att ändra på saker om kraften blir stor.
Citera
2020-03-03, 14:11
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Hon var ju död enligt doomers, då är jag betydligt närmare sanningen.
Hon kanske är psykiskt död?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeyondBelief
Hon är symptomfri, men inte friskförklarad enligt svt.
Men visst, fortsätt sprid fakenews om du vill. Varför inte att en regndroppe är farligare än Corona? Det är väl ca 50 000 svenskar som dör varje år efter att ha blivit träffad av en droppe regn?

Friskförklarad. Läs nyheterna:

En kvinna i 20-årsåldern är friskförklarad efter att ha varit smittad med coronaviruset, skriver Göteborgs-Posten. Det handlar om det första svenska fallet, kvinnan som vårdades i Jönköping.

– Hon är kliniskt frisk och mår i dagsläget bra och bedöms inte vara smittsam, säger smittskyddsläkaren David Edenvik till GP.

Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Hon har varit hemma i över 1 1/2 vecka.

Hur vet du det?
Citera
Medlem
Fallet i Skåne har rest i norra Italien, men hur många iranska smittade kan vi räkna med som flyger till Kph nu när Sverige stängt trafiken, och tar bron till Malmö. Jag hoppas verkligen att man är förberedd och kontrollerar detta.
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Men visst, fortsätt sprid fakenews om du vill. Varför inte att en regndroppe är farligare än Corona? Det är väl ca 50 000 svenskar som dör varje år efter att ha blivit träffad av en droppe regn?

"– När hon fick åka hem vill jag inte gå in på, då hon har avböjt mediakontakt, men hon mår bra i dagsläget och är kliniskt frisk och bedöms inte vara smittsam, säger David Edenvik, smittskyddsläkare i Region Jönköping till GP."
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Kan ju omöjligt vara så många som 50.000? Däremot är det hittills fler i år som dött av ramla-i-duschen-döden än av covid-19. DET är fakta.
Citera
2020-03-03, 14:12
Medlem
Citat:

Hon har varit hemma i snart 2 veckor.
Mår prima.
Citera
2020-03-03, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Friskförklarad. Läs nyheterna:

En kvinna i 20-årsåldern är friskförklarad efter att ha varit smittad med coronaviruset, skriver Göteborgs-Posten. Det handlar om det första svenska fallet, kvinnan som vårdades i Jönköping.

– Hon är kliniskt frisk och mår i dagsläget bra och bedöms inte vara smittsam, säger smittskyddsläkaren David Edenvik till GP.

Hur vet du det?

Du kan läsa mina inlägg från i morse.
Citera
2020-03-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Hon var ju död enligt doomers, då är jag betydligt närmare sanningen.

Jaså, så fake news är okej om man har mindre fel?
Så om någon säger att 10 000 har dött i Sverige av Corona och jag säger att 9 999 har gjort det när sanningen är att 0 har gjort det så är det acceptabelt för mig att säga att jag var betydligt närmare sanningen, trots att det inte är någon sanning alls?

Då vet vi alla att man inte ska ta något du säger seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in