Citat:
Ursprungligen postat av
James-Michael-Michaels
Man måste vara "jobbig" om man ska göra riktiga betydande förändringar. Detta är givetvis ingen ursäkt för vissa av saker du nämner. Men det är återkommande tema i alla större samhällsförändringar. Det krävs "män på gatorna" för faktiskt förändra något, inte vara någon keyboard warrior(påstår inte att du är det, bara en reflektion).
Det jag menar är att du kommer inte se Biden, bloomberg-anhängare göra dessa saker för att dessa väljarkårer vill behålla status-quo. Då behöver man inte göra liknande saker. . Detta gäller givetvis både vänster&höger i alla länder genom historien.
Bra poänger. Jag kan köpa det till en viss nivå. Att debattera, demonstrera och allmänt visa sitt missnöje är helt okej, men inte trakassera eller bli aggresiv mot andra som tycker olika, då har man tappar greppet kan jag tycka. Sen förstår jag att du inte menar att allt skulle vara okej att göra.
Alla vill vi vara "The good guy" (Utom de få som bejakar sin onda sida öppet). Men det är alltid svårt att dra gränsen. Om de börjar hota senatorer och deras familjer till livet om de inte röstar för en eventuell President Sanders förslag, då kanske de själva ser sig kämpa för en god förändring, men det är fortfarande fel i mitt tycke.
Det är dock farligt att tala om revolution (Vilket Bernie gör) till en sida som ser sig själva som de ultimat goda, speciellt om de samtidigt ser sina motståndare som onda, fuskare och korrupta, oavsett om det är sant eller ej. Risken finns alltid att någon tar det för långt.
Nu drar jag det kanske lite långt från fallet jag länkade till, men det kan ändå vara hotfullt mot någon som tar sig till ens hem i natten. Speciellt när hon skiter i hur de mår. De är ju enligt henne onda.