Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Exakt så här är det. Man undrar ju vad det är för fel på folk som inte kan se detta i fupen. Kanske de inte läst all kommunikation mellan de inblandade, och då utan detta kött på bena, gör valet att fortsätta smutskasta brottsoffret. Dessa personer i tråden påminner faktiskt en del om SD, men de verkar dock inte se det själva. Det är hur tydligt som helst att SD har full kontroll över LW i relationen. Det enda som LW kan göra är att anpassa sig till hur SD vill ha det. Om hon inte gör det så blir hon bestraffad av SD, och allt blir bara värre.
Jag letar febrilt, medan jag samtidigt håller på med direktrapporteringen som jag sedan ska citera i tråden, men var det inte du som länkade till en jättebra artikel om (minns inte vad det heter); men fire and ice behandling kan man väl säga.
Det var exakt så han behandlade L*ena för att få in henne i den lilla ruta som han tyckte att hon kunde stå i.
Väldigt tydligt blir det ju när jag läste om bilincideten; SDs förslag på att fira hennes födelsedag i hans bil utanför hennes lägenhet. Detta för att han inte tycker att hon "uppför sig", hon låter sur. De hade bestämt att han skulle komma över och äta tårta/bullar först, sedan drar han åt skruvarna. Nu blir det bara en kort stund. Lite mer "ice" när hon blir besviken och säger att vi skulle ju ses en längre stund. Nu blir det nästan istid:
Födelsedagsfirande i bilen!
Man kan väl krasst konstatera att om han verkligen inte velat ses, då hade han bara struntat i det.
Nu använder han hennes önskan som ett vapen. Och skruvar åt värmen rejält. Nu ska hon frysa...