2020-03-03, 11:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Jag skriver inte mer i ämnet eftersom du maniskt upprepar propagandan från arabvärlden.
Bara en sådan sak som att Israel skulle skapat en islamistisk organisation.
Jag gav en källa. Jag skulle länkat till Washington Post om den artikeln inte legat bakom betalvägg. Det spelar ingen roll hur orimligt du tycker det är, verkligheten övertrumfar dina förutfattade meningar.
Citat:
Påminner om min frisör(Ahmed är från Irak) som länge rabblade att USA skapat IS. Varför då frågade jag? För att fler amerikaner skulle dö i striderna? Han slutade så småningom med det där. Men det är typisk för enögda samhällen att leva i lögn. Därför är de dömda till evigt elände. Tack.
Missade du hur ärkesionisten Melange nyss länkade till en bok som hävdade samma sak? "ISIS is US". Själv har jag inga fakta i den frågan, även om det är klart att USA stöttat islamistiska grupper i Syrien som samarbetat med dem.
Citera
2020-03-03, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Missade du hur ärkesionisten Melange nyss länkade till en bok som hävdade samma sak? "ISIS is US". Själv har jag inga fakta i den frågan, även om det är klart att USA stöttat islamistiska grupper i Syrien som samarbetat med dem.
Det är Israel, USA och de sunnimuslimska Gulfstaterna som ligger bakom ISIS i åtminstone Syrien. Och det var jag som länkade till boken ISIS IS US 😉 (FB) Antisionism = antisemitism?
Citera
2020-03-03, 14:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det är Israel, USA och de sunnimuslimska Gulfstaterna som ligger bakom ISIS i åtminstone Syrien. Och det var jag som länkade till boken ISIS IS US 😉 (FB) Antisionism = antisemitism?
Då får jag be Melange om ursäkt för att jag blandade ihop det. Det var inlägget efter som var hans.
Citera
2025-04-22, 19:06
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Självklart inte, men det är vad högersionisterna i Israel och diasporan nu driver hårt i den offentliga västerländska diskursen.

Håller du med?

https://areomagazine.com/2019/07/02/is-anti-zionism-a-form-of-anti-semitism/

Är man emot svenskar om man hatar Sverige? Man accepterar bara svenskar under förutsättning att de hatar sig själva och svenskarnas land lika mycket som man själv gör? (Och även då är man JÄVLIGT misstänksam mot svennehororna!)
Framför allt ska svenskarna inte ha något eget land. Det finns inget sådant som ”Sverige”. Det landområdena ska vi ta och befolka med araber, from the river to the sea.

Ser du? Nu gjorde jag det så enkelt att till och med du kan begripa.
Senast redigerad av Black-butts-matter 2025-04-22 kl. 19:16.
Citera
2025-04-24, 12:22
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Antisemitism/judehat är ett historiskt verkligt fenomen och du är ett levande bevis för det. Det är bakom dig och dina likar som högersionisterna gömmer sig.

Same same.

Tillsammans färdas ni med röven före in i framtiden.

Stanken är avsevärd.

Om du tar en titt i din närmaste omgivning och radar upp de mest socialt avvikande , misslyckade, hämmade, oföretagsamma - och framförallt bittra - bekanta du kan hitta i sina åldriga respektive mödrars källare. Så är det sannolikt där du hittar dina antisemiter. Klistrade framför någon konspirationsteoretiker på YouTube.
Det är garanterat också dessa som vet minst om judar. Alltså verklighetens judar, inte fantasins.

De har aldrig träffat en jude och skulle inte känna igen en ens om denne hade sidlockar, kippa samt en markerad snok samt hoppade fram ur en buske och skrek ”shalom”’

Men hata och fabulera kan de. Med andra ord är de en perfect match för våra nysvenskar, som ju har sin egen judefetisch sedan 600-talet. Muslimerna har stulit friskt av judendomen från dag ett. Nu ska de ha deras land också trots att ”palestinierna” aldrig i mänsklighetens historia varit ett folk, en kultur, en nation. Den enda definitionen av en palestinier är en person från det brittiska protektoratet. Golda Meir var en palestinier! Einstein var en palestinier! Ben-Gurion var palestinier!
Varenda jäkla jude i region var palestinier innan 1948. Nu ska vi alla gemensamt låtsas att de arabiska terroristerna och ökenluffarna har någon slags gudomlig rätt till det historiska Israel. Befängt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in