Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Ok, jag ser en lucka på ca 20 min och då finns EN möjlighet att MGM direkt efter dådet gått till HD:s lägenhet (troligen på uteplatsen) där han haft sin cykel och mobil (ev bärbar dator) skickat Telegram samt öppnat pdf på totalt ca 4 min. klar 00.03.14.
Därefter tar han med sina saker och LW:s mobil/tillhygge på cykel till Hjalmar B väg där han gömmer LW:s mobil/tillhygge. Sen cyklar han hem (gissar på ca 15 min) och direkt 00.23.07 drar han iväg nya Telegram och mail, duschar mm samt fortsätter med mobil dator i ca 45 min.
/.../
Denna teori förutsätter att SD hemma använder samma mastuppkoppling som den han kopplas upp mot hos HD. Någon som vet?
Stämmer bra det; LW HD och SD använder samma mastuppkoppling: Varberga 161.
LW 14/5:
Kl 21.07 Uppkoppling mot hemmamasten.
Kl 23.38 MGM stänger av G Maps?
Eventuell rörelse från platsen strax utanför område, riktning R*ttare-F*rdemansgatan enligt skiss.
Kl 00.07 Uppkoppling Hj*lmar Bergs v. (notera: exakt tre timmar mellan uppkopplingarna).
Kl 00.47 Uppkoppling Hj*lmar Bergs v.
Kl 01.41 Mobilen stängs av. Mastuppkoppling Hj*lmar Bergs v.
SD 14/5:
Kl 20.29 Okänd typ av kommunikation med G Drive.
Kl 22.13 Uppkoppling Dr*kenbergsgatan.
Kl 23.34 Okänd typ av kommunikation med G Drive.
Kl 01.13 Uppkoppling mot hemmamasten. (notera: exakt tre timmar mellan uppkopplingarna).
Han kan, som du är inne på, ha sprungit iväg till HDs lägenhet direkt efter dådet, öppnat pdf och sänt iväg två meddelanden inom tre minuter.
Kl 00.07 kopplar LWs mobil upp sig mot Hj*lmar Bergs v. Men, han kan omöjligt veta när hennes mobil ska koppla upp sig nästa gång.
Hypotes: han lägger undan sin egen mobil alldeles i närheten av brottsplatsen och under hemmamasten för att hämta upp den efteråt, t ex i närheten av södra gångbron.
23.38 har han LWs mobil i handen, slår av G Maps och beger sig direkt över gångbron mot Hj*lmar Bergs v. - Hur stort är mastens upptagningsområde?
22 minuter senare är han framme vid sin egen mobil och skickar meddelanden till LW. Klar 00.03.
Citat:
Därefter 01.13.12 har han flera timmar på sig att återvända till Hjalmar B väg, tömma LW:s mobil på diverse till kl 01.47 då han stänger av, därefter tar med LW:s mobil och tillhygge, ev återvända till brottsplats, för och sen dra vidare och gömma sakerna. Återvända hem städa, tvätta, rengöra skor etc. Han hinner tom köra och lämna skorna i stugan.
Ett trovärdigt förlopp; från 00.03-01.47 har han tid på sig att tömma mobilen på information. Medveten om att avstängningen registreras i ett område på andra sidan motorvägen.