2020-03-02, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
Tack! ska ladda ner IMPlayer till min Android låda direkt. Återkommer med min åsikt. Tur att vi bor i Sverige där vi får tycka vad vi vill...
Finns IMPlayer på Google Play? hittar den inte i alla fall...
2020-03-02, 15:11
Medlem
Tack Catch Up är tydligen termen
2020-03-02, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Tittade runt på Alibaba och det verkar vara svårt att fatta om de säljer kod eller kod+box. Någon som har koll på vad som gäller där? Går inte att bli smart själv på deras urusla beskrivningar.
Köp box i Sverige eller på Ebay se till att den finns i Europa så går det snabbast och så slipper du tull o moms.
Dom skriver dessutom att de ska skicka från diverse länder man kan välja själv men det verkar ju inte vara på riktigt det heller.
Köper du bara en kod så brukar du få den dagen efter via mail/chatt. Kryssa i vilket land som helst, kvittar när du köper en kod

Så är det nån som lyckats lista ut hur man ska fatta upplägget där? Till och med omöjligt att lista ut vilka kanaler de erbjuder ofta. Om det är box med så vilken "kvalité" är det på en sån box? Alibaba är helt sunkigt i allt men priserna lockar om det de facto fungerar.

Be ett test eller köp ett kort abonnemang och prova dig fram. Jag kör ett Kina abonnemang för 20 Dollar för ett år just nu som fyller mina behov. Utan att ha testat så tror jag dock att den leverantör som diskuteras mest här är bättre, men så kostar det ca 7 gånger så mycket också.

Nån påstod att de skulle skicka box och den skulle vara framme på 5 dagar från Kina vilket man ju vet är omöjligt och en annan påstod att de skulle bara skicka kod via mejl och det skulle ta upp till tre veckor att få koden vilket är märkligt lång tid att vänta på ett mejl.

Som sagt Koden dagen efter oftast och köp boxen någon annanstans så slipper du vänta.
Detta är mina erfarenheter vad det gäller Kina.
2020-03-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Tittade runt på Alibaba och det verkar vara svårt att fatta om de säljer kod eller kod+box. Någon som har koll på vad som gäller där? Går inte att bli smart själv på deras urusla beskrivningar.

Dom skriver dessutom att de ska skicka från diverse länder man kan välja själv men det verkar ju inte vara på riktigt det heller.

Så är det nån som lyckats lista ut hur man ska fatta upplägget där? Till och med omöjligt att lista ut vilka kanaler de erbjuder ofta. Om det är box med så vilken "kvalité" är det på en sån box? Alibaba är helt sunkigt i allt men priserna lockar om det de facto fungerar.

Nån påstod att de skulle skicka box och den skulle vara framme på 5 dagar från Kina vilket man ju vet är omöjligt och en annan påstod att de skulle bara skicka kod via mejl och det skulle ta upp till tre veckor att få koden vilket är märkligt lång tid att vänta på ett mejl.
Köp box i Sverige eller på Ebay se till att den finns i Europa så går det snabbast och så slipper du tull o moms.
Köper du bara en kod så brukar du få den dagen efter via mail/chatt. Kryssa i vilket land som helst, kvittar när du köper en kod
Be om ett test eller köp ett kort abonnemang och prova dig fram. Jag kör ett Kina abonnemang för 20 Dollar för ett år just nu som fyller mina behov. Utan att ha testat så tror jag dock att den leverantör som diskuteras mest här är bättre, men så kostar det ca 7 gånger så mycket också.
Som sagt Koden dagen efter oftast och köp boxen någon annanstans så slipper du vänta.
Detta är mina erfarenheter vad det gäller Kina.
Hoppas det blev bättre nu? Moderatorn kanske får städa lite, Jag är inget bra på att svara/citera...
2020-03-02, 15:38
Medlem
Citat:
Finns IMPlayer på Google Play? hittar den inte i alla fall...
Fanns inte förr i alla fall.
Man skulle ladda ner den från en särskild sida som utvecklaren lagt upp på Reddit forumet.
2020-03-02, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland
IMPlayer finns till Android är i princip en kopia av Mytvonline 2 dvs du kan köra det på en betydligt rappare box än Z8 aka Nvidia shield.

Därför gillar jag tvip 605 mer, Linux alltid bäst

Finns IMPlayer på Google Play? hittar den inte i alla fall...Skicka gärna en länk till appen som du säger vara en i princip en kopia på Mytvonline 2
2020-03-02, 15:46
Medlem
Citat:
Finns IMPlayer på Google Play? hittar den inte i alla fall...Skicka gärna en länk till appen som du säger vara en i princip en kopia på Mytvonline 2

https://www.reddit.com/r/IPTV/comments/cydsts/implayer_is_released_for_all_android_devices/?utm_source=amp&utm_medium=&utm_content=post_body
2020-03-02, 16:23
Medlem
Citat:

https://www.reddit.com/r/iMPlayer?utm_medium=android_app&utm_source=share

Deras egna kanal med info om appen.
2020-03-02, 17:05
Medlem
Finns vettiga priser på både Tvip och Formuler från HM Sat i Tyskland vill jag minnas , flera här som köpt boxar där väl?
Svårt att motivera 400-1000kr extra för en Formuler vs Tvip 605
2020-03-02, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerofsweden1
Finns vettiga priser på både Tvip och Formuler från HM Sat i Tyskland vill jag minnas , flera här som köpt boxar där väl?
Svårt att motivera 400-1000kr extra för en Formuler vs Tvip 605

Well... hade jag haft kvar mitt Comhem TV-abbonemang ett år hade det som billigast kostat mig (199kr * 12) = 2400kr och det är för basic kanalerna :P

Men jag är helt med på att det kan kännas som ett högt pris men drar man ut det på ett år så... är det egentligen ingen diskussion. Nu har jag bara erfarenhet av Z8 och säger +++++
2020-03-02, 17:29
Medlem
Säger inte Z8 är dålig , känner flera som har den och andra som lovordar menar bara Tvip för 605 om man endast ska ha den för att titta tv och inte massa Netflix osv är ju Kanonpris för 85-89euro
2020-03-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland
https://www.reddit.com/r/iMPlayer?utm_medium=android_app&utm_source=share

Deras egna kanal med info om appen.
Tack för uppmärksamheten, men jag tror jag väntar lite tills OM appen kommer på Google Play. Jag har laddat ner appen till telefonen men jag tycker det verkar lite krångligt... Jag är inte direkt uppväxt med dator. Eller också får jag köpa en Formuler Z8 för att stilla min nyfikenhet. jag antar att det är lättare att mata in koden osv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in