2020-03-02, 14:53
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
är det inte en potentiell katastrof för alla sportbarer att AS endast ska streamas?

inklusive för oss som gillar att sitta på stan o kolla (förutom egna hemmamatcherna såklart).

De kan väl lösa ett streamingabonnemang.

Ofta brukar bolagen har speciella abonnemang för krogarna.
Senast redigerad av mishima 2020-03-02 kl. 14:58.
Citera
2020-03-02, 17:51
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
De kan väl lösa ett streamingabonnemang.

Ofta brukar bolagen har speciella abonnemang för krogarna.
abonnemang är nog inga problem, men hur löser man det praktiskt? ska de ha ett abonnemang per skärm, kan man seriekoppla, flippa mellan matcherna...frågorna är många.

Citera
2020-03-02, 20:23
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Med all jävla turbulens är det ju vanligt att man under en kort period kommer varandra nära som grupp. På kort sikt kan de säkerligen göra bra ifrån sig, men när det väl vänder och blir motigare kommer de att falla ihop som ett korthus tror jag.
detta, tror exakt som dig. så fort det börjar gå motigt så kommer spelare att försöka att individuellt prestera framför lagets bästa.
Citera
2020-03-03, 10:31
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
abonnemang är nog inga problem, men hur löser man det praktiskt? ska de ha ett abonnemang per skärm, kan man seriekoppla, flippa mellan matcherna...frågorna är många.

Skrämmande att Dplay köpte rättigheterna till Allsvenskan. Hoppas väldigt få tecknar sig och de blir tvungna att sälja sina rättigheter. Skulle gärna se att Dplay gick omkull.
Citera
2020-03-03, 13:31
Medlem
Ovcharkas avatar
Jag kan seriöst inte kolla på Dplay, om det inte finns på PS4 vilket jag inte tror det gör. Inte sett det bland apparna.

Självklart kan jag lösa det på nåt sätt, men med kostnader - ovanpå de obligatoriska 350 spänn i månaden. Lite hockey från Cmore på det så har vi 700 i månaden eller i runda slängar 8000 om året.

Sinnes. Får bli andra tjänster, fulstream samt bortamatcher för en som inte bor i stan.

Sjukt störande. Enda positiva är att ens klubb tjänar mer, I guess...
Citera
2020-03-03, 16:30
Medlem
Erki122s avatar
Satt och små kollade på olika kanalpaket och kom in på canal digitals.

Dom har nått som heter C More Premium!!

499:- i mån för La Liga, Serie A, MLS och sen SHL, plus övriga C More filmkanalerna och en golf kanal. Har inte (La liga, Serie A och SHL) paus över sommaren förutom MLS säsongen som börjar nu? Eller är jag helt ute och cyklar?

Låter ju helt orimligt dyrt
Citera
2020-03-03, 16:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Först och främst. Finns det ett krav inom stockholmsfotbollen att man får vara max 14 år gammal om man ska vara supporter till nån av dom tre stora klubbarna?

Men hur mycket "vanliga tv-kanaler" är Cmore fotboll och Cmore sport? En match per omgång i kanal 5/9 eller vad det nu är för kanaler är antagligen långt mycket mer exponering för Svenssons än vad Cmore-kanalerna är.
Dom som det ställer till det för är väl i så fall sportbarerna som inte kan ha kanalerna rullande längre.

Tillägg: Haha. Snygg ninja där av Pancev.

Nu menar jag med "Vanliga tv-kanaler" kanaler som går på tv utan att behöva streams, visst kräver Cmore etc en box etc. Dock underlättar det ändå med vanliga kanaler än streams för många äldre etc. Sedan hackar det inte alls den vägen etc som det uppenbarligen gjort under försäsongen där sändningarna enligt folk jag talat med som sett vissa matcher är genomröten nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Trist med Stefan Lindqvist, även fast det var väntat. Hoppas han får vila i frid nu. Avskyvärd jävla sjukdom!

Otroligt trist, en väldigt meriterad spelare som alltid var jordnära när man träffade honom.
Han kom som forward men blev en slitvarg på mitten men ändå en spelare med betydligt bättre teknik än han fick beröm för.
Det låter ofta som ett slitet uttryck men sådana spelare görs inte längre.
Linkan var ju med under hela vår storhetstid på 90-talet, aldrig längst fram i uppmärksamhetsledet men alltid den förste Roger printade ner i laget, en perfekt lagkapten.
ALS är ett helvete!

Vila i frid.
Citera
2020-03-03, 16:50
Medlem
Citat:

En egen plattform:

"- Vi är hedrade och stolta över vårt fortsatta partnerskap med Discovery. Samarbetet ger oss möjlighet att erbjuda ett komplett kanalutbud och god service till våra kunder. Via Hoist egna streamingtjänst ”Ezy-TV" får kunderna dessutom den unika möjligheten att visa samtliga livematcher i Allsvenskan och Superettan, något som vi vet är mycket efterfrågat."
Citera
2020-03-03, 16:54
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
En egen plattform:

"- Vi är hedrade och stolta över vårt fortsatta partnerskap med Discovery. Samarbetet ger oss möjlighet att erbjuda ett komplett kanalutbud och god service till våra kunder. Via Hoist egna streamingtjänst ”Ezy-TV" får kunderna dessutom den unika möjligheten att visa samtliga livematcher i Allsvenskan och Superettan, något som vi vet är mycket efterfrågat."

Klart det skulle lösa sig.
Citera
2020-03-03, 17:19
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu menar jag med "Vanliga tv-kanaler" kanaler som går på tv utan att behöva streams, visst kräver Cmore etc en box etc. Dock underlättar det ändå med vanliga kanaler än streams för många äldre etc. Sedan hackar det inte alls den vägen etc som det uppenbarligen gjort under försäsongen där sändningarna enligt folk jag talat med som sett vissa matcher är genomröten nivå.
Kvalitén säger jag inget om, det är möjligt att den har varit kass. Det jag vänder mig mot är att du pratar om "vanliga tv-kanaler" när du pratar om Cmore-kanalerna. Det är väldigt ovanliga tv-kanaler. Det skulle inte förvåna mig det minsta om streaming idag är mycket vanligare än att ha dom kanalerna. Och som sagt, nu ska ju en match per omgång faktiskt gå i en vanlig tv-kanal. Det lär ge mycket större exponering än hur det var förut.
Citera
2020-03-03, 19:39
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Kvalitén säger jag inget om, det är möjligt att den har varit kass. Det jag vänder mig mot är att du pratar om "vanliga tv-kanaler" när du pratar om Cmore-kanalerna. Det är väldigt ovanliga tv-kanaler. Det skulle inte förvåna mig det minsta om streaming idag är mycket vanligare än att ha dom kanalerna. Och som sagt, nu ska ju en match per omgång faktiskt gå i en vanlig tv-kanal. Det lär ge mycket större exponering än hur det var förut.

En match per omgång på en vanlig kanal och resten av matcherna ska streamas alltså. Tveksam om det blir större exponering även om streming är vanligt i dagsläget. C more hade iaf sina live kanaler där man kunde välja vilken match man ville se på tv, ett enkelt litet knapptryckning på tv-dosan så var det klart. utan fördröjningar också. Dom har även en app om man vill streama matcherna.
Att allsvenskan för det mesta ska streamas innebär alltså att man behöver en smart-tv eller en chromecast och internet på det. Såna som bor på landet och vill följa allsvenskan kommer bara kunde följa en match per omgång. Långt från alla som har fiber indraget idag, om man inte har ett fet jäkla mobilabonnemang med fri surf eller massa GB till överst
Citera
2020-03-03, 20:23
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
En egen plattform:

Ok

Får se om det funkar så bra som de säger då 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in