2020-03-02, 12:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Aktbilaga 150, sidan 547, förhör med J*nas S*hlén.

Innan respektive separation har Stefan varit ganska pushande på att Jonas och Hanna ska vara
kompisar har Hanna berättat.
Stefan tyckte att Jonas och Hanna skulle dela hotellrum vid ett
event för att spara konstaderna (fast de var gifta på varsitt håll).
Jonas uppfattar det som att Stefan vetat om att han och Hanna var vänner. Stefan har vetat om
att de är vänner efter separationen. T.ex. pratade Stefan och Hanna på telefon när de var på
eventet under lakritsdagen och synkade när han kom med barnen så att de inte skulle springa
på varandra.

SD verkar ju ha pushat ihop dem...

Sidan 552
Hanna har också berättat att Hanna och Stefan diskuterat relationen väldigt mycket. Jonas har
påtalat att de var två om otroheten. Jonas tyckte att hon dömde Lena väldigt hårt i jämförelse
med hur hon dömde Stefan. Hon förklarade då att de försökt skapa nya förutsättningar och
försökte göra något åt det och försökte rädda sitt äktenskap.

I förhör säger Hanna ibland att de inte pratat så mycket om det eftersom hon inte velat veta. Sen har hon ju dock sagt hon själv avslöjade dem och konfronterade LW.
Min uppfattning är att det snurrats ihop så mycket halvsanningar, rena lögner och fakta att HD till slut inte själv vet vad som är sant och inte. Flera har pratat om gaslighting och det är inte obefogat tycker jag.

Sidan 561:

Jonas har upplevt att Stefan varit kontrollerande av Hanna genom att ha haft väldig koll på
henne. Jonas har sagt åt Hanna att hon uppträder som en misshandlad kvinna och Hanna har
då sagt att hon inte blivit slagen, vilket Jonas frågat henne rakt ut. Jonas har även sagt att han
upplever att hon är nedtryckt. Jonas tror att det hänger ihop med Hannas mående, att hon varit
kontrollerad och därav mått dåligt. Ett exempel är då Jonas och Hanna var iväg och Stefan
hörde av sig om att deras loggningstakt av cacher stannat av, det tolkar Jonas som att Stefan
har koll på henne. Det har hänt liknande saker flera gånger.

Han vill att de ska hänga men blir orolig om de börjar göra annat än att cacha? Jag gissar att det inte riktigt ingick i hans plan att han skulle reagera på sånt. När någon av hans "två fruar" är PÅ är han av och vice versa. Skapligt skadat beteende.

Ja den gode manipulatören och planeraren SD...jag tror att detta varit en lång process...
Citera
2020-03-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
1. Kanske men han är nog kluven. Lojalitestänkande? Fast så himla konsekvent lojal är han då inte.
Inte mot Lena ialafall, vilket han verkar vara medveten om nu, och ångra.

2. Ja - Stefan vet ju vad som raderats då de avhandlat en hel del angående detta både i avlyssnade samtal och på Telegram.

3. Nej det tror jag inte. Han är bara dum och envis. Men insyltad iom att han raderat och avhandlat raderat material med Steffe flera ggr. Så absolut ”försvårande av brottsutredning”.

Jo, att han är korkad framgår tydligt av förhör och agerande.
Är enig om ett till två, men kan se honom korkad nog deltaga med något under mordnatten. Troligt, knappast.
Citera
2020-03-02, 12:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
00:25 Flera okänd typer av händelser sker på 45-åringen moln-
tjänst Google drive.

Just den där ger mig kalla kårar eftersom A*ron i förhör uppger att han vaknade upp mitt i natten av att han hörde nåt, men inte vet vad och han var för trött för att se efter.
Man kan bara anta att mördaren var på nedervåningen. Vad hade hänt honom om han gick ner????

Som jag minns det så säger AW i första förhöret (16 maj) att han hörde sin mamma låsa dörren och borsta tänderna (el-tandbordse), då vid 23-23.30 -tiden (väldigt fritt ur mitt minne. Han gick dock inte upp då.

Sedan vaknade han säger han vid 03.30-tiden, och gick och kissade (uppe på övervåningen om jag minns rätt). Då var allt tyst i huset.

Sedan vakande han inte förrän de andra UW och syskonen kom för att fira honom på morgonen, vid 07-tiden.

Allt fritt ur minnet.

Vid nästa förhör glider han lite i minnesbilderna om tider och händelser, vilket inte är så konstigt då det är i september, flera månader efter mordet.

Jag har funderat några gånger om han var inne på morgonkvisten, men om han hade meckat med hennes dator, hade det inte IP numret registrerats då?

Jag tror att SD meckade med inloggningarna från annan enhet.
Och att det som registrerades på hans egen dator, kan ha varit antingen något han (i vanlig ordning) gillrat i förväg, eller om det sket för att datorn stod på och av någon oklar anledning skedde några aktiviteter från datorn.

Jag tänker på hur teknisk han ändå har verkat vara, om det stämmer att han har lyckats identifiera en av flashbackdeltagarna här (står i FUP), trots att h*n inte har koppling till vare sig Örebro eller personer och sedan har skickat ett meddelande till h*n på annat forum.

Mycket obehagligt.
Citera
2020-03-02, 12:30
Medlem
SD hade väl hotat både Lena och hennes son (A) till livet om jag minns rätt? (Jag orkar inte leta reda på meddelandet i fup:n). Men jag har fått en obehaglig känsla av att det inte var en slump att Lenas försvinnande inträffade just natten till A:s födelsedag! Genom att beröva livet ur mamman så blir avtrycket på sonens trauma ytterligare på ett djupare plan, vilket gjorde SD än mer belåten med sig själv och vad han åstadkom.

Det går liksom hand i hand med det otäcka beteendet att tex bjuda på hästkött/hamburgare på dotterns hästkalas.

Personer med SD:s personlighetsstörning "skickar" gärna små förtäckta hot och meddelande mellan raderna...
Citera
2020-03-02, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
-----------------
Att läsa eller inte läsa
Publicerad 2018-07-15 00:38:42 i Allmänt,
Tragedin i U och barnens värld har ingenting med mig att göra men ändå dras jag in i deras spindelväv, vare sig jag vill eller inte. Numera har jag fina vänner som läser på undergroundforum och meddelar mig om något kan vara av vikt för mig att läsa. Idag försökte jag själv att skumma genom allt som skrivits och bitvis rös jag i den tropiska sommarvärmen... det finns så oerhört många inlägg som faktiskt stämmer med sanningen och som majoriteten av skribenterna avfärdar som rent nonsen. Jag hoppas och ber att utredningsteamet vänder på varje sten och inte bara följer den breda stigen mot enkel lösning.

Det fanns en tid i slutet av mitt äktenskap med U då barnen mådde allt annat än bra. Jag har funderat mycket på vad som hände sen. Vem eller vilka såg till barnens bästa? Många är de tillfällen då jag talade med U om BBiC men jag förmodar att jag talade för för döva öron. Mina ord hade nog ingen mottagare eftersom det skulle kräva något av honom, något som var obehagligt och skavigt i hans skäl. Barnens uttryck tog så oerhört märkliga vägar. Ett barn drog igång en enorm kalabalik på skolan genom att posta hotbrev till sig själv, ett annat cyklade på motorvägen när denne inte fick sin vilja igenom och ett tredje gjorde sig liten för att slippa allt ansvar som växande innebär (och behandlades också som en baby av båda föräldrarna kontinuerligt). Däremellan var det knivar i skolan, hot om självmord, stölder och jag minns inte allt. Det var helt enkelt så mycket stökigare än familjens fasad ville påskina. Dessa barn, som jag älskar högt, hade en på många sätt snurrig tillvaro. En mamma som inte var närvarande och en pappa som kvävde dem i ett försök att vara den "perfekta föräldern". Det var så mycket knas att jag blir matt när jag tänker på det.

När nu tragedin har drabbat dem så måste jag uppbåda mycket kraft för att vända allt det där ryggen.
Det är svårt.
Det är oerhört svårt.

...och så använder jag en varm julinatt, flera år efteråt, till att tänka på U igen.
Fan!

-------------
Om ni två påstår att MH ljuger under vittnesförhöret så påstår jag att ni är störda som inte förstår att ni har fel.

MH som visat sig vara den friskaste har rätt på varenda punkt.

Det finns många i denna tråd som av omedvetna skäl har svårt att hålla sig till sanningen.

Ber er mfl att fundera på vad det är ni skyddar för att det är absolut inte LW.

Ja, av vad jag läst så här långt i fupen så är inte Malins uppgifter motstridiga mot de uppgifter som finns i Fup. Skulle snarare säga att hennes uppgifter bekräftas och styrks av fupens utsagor.

Min bedömning är att hon verkar ha delat sanningsenlig information i sin blogg. Min åsikt i generell bemärkelse är att sanningsenliga personer är bra mycket friskare och sundare än människor som ljuger och förtränger verkligheten och endast ensidigt vinklar verkligheten så det passar dem själva.
Citera
2020-03-02, 12:39
Medlem
Ang dagsschema: Fått meddelande från tingsrätten. Det finns inget dagsschema. Det enda som finns är åklagarens schema där det är uppställt hur många minuter man beräknat till varje vittne - den ligger redan i tråden. Så - inget dagsschema alltså. Sorry.
Citera
2020-03-02, 12:41
Medlem
Två undringar om foton på SD:

1. Fotot där han spionerar på LW som har besök. Kan ngn hänvisa till var detta finns!?

2. Fotot som SD gör på sig själv utanför Lenas avspärrade hus. Vad var syftet med detta!??? Triumf? Bevisa för HD att han är nöjd med agerandet och inte känner ngt för LW längre. Minns att han såg ganska belåten ut på bilden...
Citera
2020-03-02, 12:42
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja Örebropolisen är problematisk.

Bara att titta på hur de hanterade, läs mörkade, skjutningen på Nygatan.
I Svts dokumentär visar det sig hur de mörkat och vägrat lämna ut rapporter och annan dokumentation.
Min invändning här handlar inte om huruvida polisen i situationen gjorde rätt eller fel bedömning - utan om hur polisen/polisledningen i Örebro agerade EFTERÅT, genom att mörka vad som verkligen hänt.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/31-aring-skots-ihjal-efter-biljakt-nya-bilder-visar-polisens-agerande

Likaså nu den skjutglade polisen Jörgen Jansson (som var med vid ovanstående händelse) som även läckte information till kriminella.( och som nu även är åtalad för detta)

Så jag har tyvärr stark dubier när det gäller Örebropolisens ”felfrihet”.

Börjar du "preparera marken" för att det är polisens inkompetens som är orsaken om SD inte blir dömd?
Citera
2020-03-02, 12:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Didalusk
SD hade väl hotat både Lena och hennes son (A) till livet om jag minns rätt? (Jag orkar inte leta reda på meddelandet i fup:n). Men jag har fått en obehaglig känsla av att det inte var en slump att Lenas försvinnande inträffade just natten till A:s födelsedag! Genom att beröva livet ur mamman så blir avtrycket på sonens trauma ytterligare på ett djupare plan, vilket gjorde SD än mer belåten med sig själv och vad han åstadkom.

Det går liksom hand i hand med det otäcka beteendet att tex bjuda på hästkött/hamburgare på dotterns hästkalas.

Personer med SD:s personlighetsstörning "skickar" gärna små förtäckta hot och meddelande mellan raderna...
Vet inte vad som är sant, men tydligen kommer många att vittna om att han är psykopatisk och mycket farlig:
SD delges att utredning så här långt visat att en mängd personer som SD känner och är bekant med i olika grad, beskrivit honom som manipulativ, märklig, farlig och till och med psykopatisk och mycket farlig. Många har också tagit del av vad L W delat med sig om förhållandet mellan henne och SD.
Aktbil.167, s.4
Frågan är väl om det går att hitta någon koppling överhuvudtaget mellan SD och brottet. Och skulle försvaret sedan dessutom leta upp lika många egna vittnen som säger att han är fullt normal och kanske t.o.m. riktigt sympatisk, då står det ju ord mot ord i rättegången. Då kommer han återigen att försättas på fri fot, precis som det blev 2018.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-02 kl. 13:05.
Citera
2020-03-02, 12:49
Medlem
Psyko-Stefan vill att hans drogade Iskvinna ska smälta. Han uppmuntrar henne att umgås med en Fiskegubbe och tänker inte på att den sillen kan väcka liv i den avtrubbade exfrun som han lovat ska bli fru D igen med annan prälle när hindret LW är borta.

Handlingen måste ske innan USA, men det går fel vid första försöket. Polisen dyker upp och stör vid fel plats p g a hans informativa larmsamtal om hotfulla typer. Andra försöket funkar och nystarten för honom och HD är ett faktum.

Lenas mobil stängs av på en plats där han vill att det ska sökas, men mobilen hennes och mordvapnet ligger i en gatubrunn närma hans eller HD:s hem? Säkrast (?) är dock att gjuta in prylarna i lakejen JellyGray's trapp? (Finns det teknik och hitta mobiler i betong?)
Senast redigerad av Ulanna 2020-03-02 kl. 12:51.
Citera
2020-03-02, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
=Jag kände att HD hade känslolösa ögon.Leendet från henne nådde inte ögonen.

=SD lade ut dimridåer.Klantigt att tro att polisern är så lättlurade.

= LW visst var hon singel och kunde göra och beté sig som hon ville utan att det för den skull blev konsekvenser.Hon var van vid att ställa och styra.SD var gift med allt vad det innebar(Hus fru ekonomi barn m m m m) LW måste ha varit sjukt korttänkt som utmanade honom in i det sista.

Människor som lever i en lögn har inte heller någon anledning att känna en djup, genuin och äkta glädje. Speciellt då de har snärjt in sig i och beblandat sig med osanning, är det nog plågsamt att själv känna till det, och upprätthålla en mask.

Människor som är ärliga och sanningsenliga däremot har den fördelen att de alltid är fria och behöver aldrig spela spel. Det finns inget så påfrestande som att leva dubbelliv och upprätthålla en fasad för att dölja dina eventuella brott och falskhet. Att vara korrumperad är en boja.

Vad gäller dimridåer, så ingår i vissa personligthetsstörningar att överskatta sig själv och underskatta omgivningen. Det går hand i hand. Därför är det vämjeligt att föreställa sig att anklagad frisläppt får den självbilden förstärkt.

Angående sista stycket så kan jag hålla med om att Lena inte agerade rationellt i sina provokationer, mot slutet handlade det mest om för henne att vinna, segra och ha övertag och hon såg inte skogen för alla träden.
Citera
2020-03-02, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som jag minns det så säger AW i första förhöret (16 maj) att han hörde sin mamma låsa dörren och borsta tänderna (el-tandbordse), då vid 23-23.30 -tiden (väldigt fritt ur mitt minne. Han gick dock inte upp då.

Sedan vaknade han säger han vid 03.30-tiden, och gick och kissade (uppe på övervåningen om jag minns rätt). Då var allt tyst i huset.

Sedan vakande han inte förrän de andra UW och syskonen kom för att fira honom på morgonen, vid 07-tiden.

Allt fritt ur minnet.

Vid nästa förhör glider han lite i minnesbilderna om tider och händelser, vilket inte är så konstigt då det är i september, flera månader efter mordet.

Jag har funderat några gånger om han var inne på morgonkvisten, men om han hade meckat med hennes dator, hade det inte IP numret registrerats då?

Jag tror att SD meckade med inloggningarna från annan enhet.
Och att det som registrerades på hans egen dator, kan ha varit antingen något han (i vanlig ordning) gillrat i förväg, eller om det sket för att datorn stod på och av någon oklar anledning skedde några aktiviteter från datorn.

Jag tänker på hur teknisk han ändå har verkat vara, om det stämmer att han har lyckats identifiera en av flashbackdeltagarna här (står i FUP), trots att h*n inte har koppling till vare sig Örebro eller personer och sedan har skickat ett meddelande till h*n på annat forum.

Mycket obehagligt.

Nja... I första förhöret så säger han att han vaknade runt 03.30 - typ mitt i natten.
FL låter honom fortsätta redogöra för natten och morgonen, men går sedan tillbaka till tidpunkten då han vaknade upp och frågade om det var något speciellt han hörde och om han brukade vakna om han hörde nånting. Och då svarar han att han brukar vakna om något åker i backen (tex pappans skärp osv). "Jag mindes att det kom från nedervåningen men det är allt jag kommer ihåg".

Han förhörs ju några gånger senare, men får man anta att det är det mest riktiga i fråga om närminne osv..?? I övriga förhör är det lite si och så med tidpunkter lite överlag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in