2020-03-02, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simpleguy99
Suck Garre...

Trump och Epstein va vänner sen så slutade dom att vara vänner detta kan du läsa om.

Epstein blev skyddad av Obama och cheferna på FBI.

Få se här nu, det säger Trump...?
Och han ljuger aldrig

Och dina "källor" menar att Obama skyddade Epstein?
Varför skulle han göra det?

Han var ju redan 2008 dömd för liknande brott, så liksom varför överhuvudtaget gå in på den heta potatisen...

Håll dig kvar på Trump, där finns det ett hum av sanning iallafall.
Resten (detta) är ju bara nonsens som tar bort all trovärdighet.
Citera
2020-03-02, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det fanns inga bevis för att Hunter var korrupt. Företaget fick betala böter i Ukraina som straff för den korruption de hittade. Åklagaren (som Rudy använder) menade dock att det fanns saker som pekade på att Hunter inte skattade rätt för sin lön.

Så... vad har Jared Kushner gjort då?
"Jobbar" borde du ha citattecken runt, men du har rätt - det var ju en "fredsplan"

Han har läst böcker för att lära sig om konflikten, snacka om att INTE välja person efter kompetens.
Och så du menar att det är ok att han fick 90 miljoner med pengar under bordet, efter att han lagt fram en totalt tokig fredsplan. Undrar vem som isf gav dessa pengar. *hint* *hint* - det var nog inte Palestinier...

Ivankas "framsteg" = Godkända av Kina statsapparat samma vecka som hon är Kina och förhandlar....
wow. Verkligen "framsteg" .... Ivankas röstmaskiner måste bli en hit i USA!!

Oavsett vem som jobbar nära Trump så ska de INTE arbeta i eget bolag samtidigt som de leder landet. Självklart! Men det tycker inte du?

Skojar du med mig nu??

Hunter gjorde inget olagligt?? Då är det väl ingenfara att ha en utredning då, eller?

Medan 2 personer gör lagliga affärer är tecken på korruption? Och du kallar mig flum

Du vet inte vad korruption betyder! Läs vad ordet betyder nästa du skriver, för du har lite problem med det
Citera
2020-03-02, 10:48
Medlem
Citat:
Skojar du med mig nu??

Hunter gjorde inget olagligt?? Då är det väl ingenfara att ha en utredning då, eller?

Medan 2 personer gör lagliga affärer är tecken på korruption? Och du kallar mig flum

Du vet inte vad korruption betyder! Läs vad ordet betyder nästa du skriver, för du har lite problem med det

Nej. Utred Hunter. Jag sa bara att åklagaren, samma som Rudy alltså litar på, sa att Hunter INTE har någon utredning på sig i Ukraina. De kunde INTE se att han var skyldig till nåt i ukraina.
Har du något problem att läsa vad jag skriver?

Korruption. "lagliga" affärer. Förstår inte, vad är det som är "lagliga" affärer...?
Att få 90 miljoner utan någon som helst kontroll. Visst det är "lagligt" men jävligt skumt, och ofantligt mycket mer pengar än vad Hunter anses ha fått.
Det är också lagligt att få lön för att sitta i en styrelse.

En affärsuppgörelse i sig kan vara "laglig", det avtalet och bara det kan vara till synes "laglig" men alla delar runt det kan gör att det handlar om korruption. Är det så svårt att förstå?

Ett varumärke Ivanka får godkänt i Kina, kan i sig vara lagligt, men då det kan ha skett efter att Ivanka gett Kina fördelar vid förhandlingsbordet, direkt eller indirekt så kan det vara korruption.
Citera
2020-03-02, 11:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
En "vuxen" diskussion huh?

Jag tar upp Ukraina för det är grunden av impeachment! Eller vet du nåt annat?
Jag kan inte reglerna dom har i Ukraina, gör du?

Adam schiff ljög om samtalet först men det kan man inte prata om för det är "Ointressant för fallet"

Bush och Obama bryt också lagar konstitutionen mer än Trump. Men det pratar man inte om för det är "Ointressant för fallet"

Berätta för mig vad är en "vuxen" diskussion?

Du vet att jag svarade på frågor av andra personer i denna tråden eller??
Bidens är irrelevant för impeachment, det är bara orsaken till brottet mot Konstutiuonen som FRAMERS preciserade.
Schiff är irrelevant för impeachment, och det är bara i Senaten rättegången är, och ljuger Schiff där, så är ju det redan julafton för BananRepublikaner.
Men det skedde aldrig, då vittnen vägrades.

Så ja ointressant, för det är bara impeachment i Senaten som har någon betydelse.
På tal om en vuxen diskussion då.

Och vi vet mer saker, man var inte ens intresserad av en utredning i Ukraina, utan bara optics det vill säga att man ville bara Ukrainarna skulle säga de utredde Bidens.
Och det intressanta än idag är ingen utredning startad.
Och om man verkligen var intresserade av Bidens, så startar dessa utredningar på en lägre nivå, och det är inte i första läget, det är inte i andra läget....det är kanske i 8-10 läget som en president kommer in.
Inte heller skickar man sin privata advokat.

Samtalet var aldrig perfekt, för om det vore sant, så hade man presterat detta samtal för hindra en impeachment, det skedde aldrig.
Så där har vi svar på den med.

Du springer runt, runt, runt, runt runt,. runt, och struntar fakta och hur saker fungerar.
Det typ kallas för cirkelargument, är använt av de som inte vill pratar fakta och saklighet.
Citera
2020-03-02, 11:27
Medlem
Citat:
Få se här nu, det säger Trump...?
Och han ljuger aldrig

Och dina "källor" menar att Obama skyddade Epstein?
Varför skulle han göra det?

Han var ju redan 2008 dömd för liknande brott, så liksom varför överhuvudtaget gå in på den heta potatisen...

Håll dig kvar på Trump, där finns det ett hum av sanning iallafall.
Resten (detta) är ju bara nonsens som tar bort all trovärdighet.

Jag inser att du inte vill lyssna om detta så jag släpper.
Citera
2020-03-02, 11:34
Medlem
Citat:
Nej. Utred Hunter. Jag sa bara att åklagaren, samma som Rudy alltså litar på, sa att Hunter INTE har någon utredning på sig i Ukraina. De kunde INTE se att han var skyldig till nåt i ukraina.
Har du något problem att läsa vad jag skriver?

Korruption. "lagliga" affärer. Förstår inte, vad är det som är "lagliga" affärer...?
Att få 90 miljoner utan någon som helst kontroll. Visst det är "lagligt" men jävligt skumt, och ofantligt mycket mer pengar än vad Hunter anses ha fått.
Det är också lagligt att få lön för att sitta i en styrelse.

En affärsuppgörelse i sig kan vara "laglig", det avtalet och bara det kan vara till synes "laglig" men alla delar runt det kan gör att det handlar om korruption. Är det så svårt att förstå?

Ett varumärke Ivanka får godkänt i Kina, kan i sig vara lagligt, men då det kan ha skett efter att Ivanka gett Kina fördelar vid förhandlingsbordet, direkt eller indirekt så kan det vara korruption.

Dom och du kan inte se nåt skumt med att Hunter få pengar utan nån kontroll.
Medan Jared tjänar pengar av affärer och avtal är skumt?? Du är hjärntvättad

Förstår du inte vad laglig betyder?? Ha fram en ordbok msta gång du skriver.
Jared har inget med impeachment att göra men Hunter är.

Du menar att när man förhandlar så ger man fördelar till varandra? Herregud korruption!!!!
Skriv om impeachment som du tror vet så mycket om.
Citera
2020-03-02, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Bidens är irrelevant för impeachment, det är bara orsaken till brottet mot Konstutiuonen som FRAMERS preciserade.
Schiff är irrelevant för impeachment, och det är bara i Senaten rättegången är, och ljuger Schiff där, så är ju det redan julafton för BananRepublikaner.
Men det skedde aldrig, då vittnen vägrades.

Så ja ointressant, för det är bara impeachment i Senaten som har någon betydelse.
På tal om en vuxen diskussion då.

Och vi vet mer saker, man var inte ens intresserad av en utredning i Ukraina, utan bara optics det vill säga att man ville bara Ukrainarna skulle säga de utredde Bidens.
Och det intressanta än idag är ingen utredning startad.
Och om man verkligen var intresserade av Bidens, så startar dessa utredningar på en lägre nivå, och det är inte i första läget, det är inte i andra läget....det är kanske i 8-10 läget som en president kommer in.
Inte heller skickar man sin privata advokat.

Samtalet var aldrig perfekt, för om det vore sant, så hade man presterat detta samtal för hindra en impeachment, det skedde aldrig.
Så där har vi svar på den med.

Du springer runt, runt, runt, runt runt,. runt, och struntar fakta och hur saker fungerar.
Det typ kallas för cirkelargument, är använt av de som inte vill pratar fakta och saklighet.

Okej.
Andra president har brutit lagar i Konstutiuonen men det struntar du i.
Schiff ljög om samtalet först men det struntar du i.

Du bryr dig bara om impeachment i senaten, men innan dom kom dit förundersökningen, den struntar du också eller? För det är innan och som du säger är irrelevant för impeachment. Eller missar jag något?

Varför bryr du dig om samtalet va som du säger perfekt? Dom pratade och Trump tycke att dom skulle utreda Biden. Men du bryr dig inte för det är irrelevant för impeachment

Du säger att jag springer runt och inte lyssnar på fakta. Men va gör du då?
Säger samma saker som en papegoja.
Citera
2020-03-02, 11:49
Medlem
https://youtu.be/ORP2f5tV3jU

Titta på denna video, så förstår ni

Där är min fakta, källa
Citera
2020-03-02, 13:27
Medlem
Citat:
Dom och du kan inte se nåt skumt med att Hunter få pengar utan nån kontroll.
Medan Jared tjänar pengar av affärer och avtal är skumt?? Du är hjärntvättad

Förstår du inte vad laglig betyder?? Ha fram en ordbok msta gång du skriver.
Jared har inget med impeachment att göra men Hunter är.

Du menar att när man förhandlar så ger man fördelar till varandra? Herregud korruption!!!!
Skriv om impeachment som du tror vet så mycket om.

Fick pengar utan kontroll? Han satt i en styrelse fick lön.
Det är vad vi vet. Åklagaren säger inget brott. Sen kan du spekulera, men det är bara det.

Hur tjänar Jared pengar på affärer? Pengarna kom totalt utan avtal, som en "investering" från ett bolag på skatteparadis.

Laglig/korruption. Snälla nån. Hur gammal är du?
"missbruk av offentlig makt för privat vinning."
Världsbankens definition, men inte direkt avancerat att förstå. Du verkar dock inte förstå.

Så om man förhandlar och får personlig vinning ÄR det korruption. Skitsamma om det enskilda avtalet i sig är lagligt om det tillkom på ett korrupt sätt.
Citera
2020-03-02, 13:29
Medlem
Citat:
Jag inser att du inte vill lyssna om detta så jag släpper.

LOL, vad ska jag lyssna på? Du säger ju inget, bara flum utan bevis, ingen fakta.
Grattis du har bevisat att du passar in i Trump-mallen.

Förnekar bevis och fakta, tar alternativ fakta som sanning. Och vill man ha nånting "mer" så blir det ....man lyssnar inte, JAG förstår inte - men det finns inget att förstå.
Citera
2020-03-02, 13:40
Medlem
Citat:
https://youtu.be/ORP2f5tV3jU

Titta på denna video, så förstår ni

Där är min fakta, källa

Kul, ska ta mig tid att lyssna genom det där nån dag.

Hörde iaf tillräckligt att det handlade om en snubbe a' snillen spekulerar,
så det kan bli roligt - mer det, än lärorikt.

Varför menar du att denna person skulle vara trovärdig?
Tex hörde jag om nya handelsavtal som om det skulle vara förändrad spelplan...
Citera
2020-03-02, 14:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Okej.
Andra president har brutit lagar i Konstutiuonen men det struntar du i.
Schiff ljög om samtalet först men det struntar du i.

Du bryr dig bara om impeachment i senaten, men innan dom kom dit förundersökningen, den struntar du också eller? För det är innan och som du säger är irrelevant för impeachment. Eller missar jag något?

Varför bryr du dig om samtalet va som du säger perfekt? Dom pratade och Trump tycke att dom skulle utreda Biden. Men du bryr dig inte för det är irrelevant för impeachment

Du säger att jag springer runt och inte lyssnar på fakta. Men va gör du då?
Säger samma saker som en papegoja.
Det saknar betydelse för denna och det saknar betydelse för impeachment oavsett hur mycket Schiff ljuger.

Det är den som tråden handlar om.

Samtalet påstods vara perfekt, men när det kom till KRITAN, så insåg vi alla så var inte fallet.
Inte ens än idag har man påbörjat en utredning om Bidens, det berättar entydigt en sak, allt du säger om bidens saknar relevans, då det int ens värt ens att starta upp en utredning om bidens.

Jag infomerar dig om verkligheten, saker som du vägrar inse, du springer runt och runt och runt och runt, i hopp det ska försvinna, cirkel efter cirkel komerm du med argumentation som helt saknar betydelse.
Och allt jag gör är att berätta om samma sak oöm och om igen, som du inte vill veta av.
Och försvaret var inget om sak, bara om annat, det summerar upp dig med.

Man kan säga att du tror irrelevans är ett försvar, och tror vägra vittnen berättar att trumpen är oskyldig och allt som fanns i impeachment är fel ochatt demokrater ljuger.
Om det vore sant, så hade vittnen och låta dom presentera fallet varit det bästa någonsin.
Dett du säger faller på sin egen orimlighet.

Och än idag har ingen utredning om bidens startat ens i ens eget land, det summerar upp det mycket bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in