2020-03-02, 11:49
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBell
En bekant ska till Lombardiet, Italien (stavning) och vill inte avboka pga inget avbeställningsskydd.

Kul semester. Tror många inte vill gå på tex restauranger längre så borde vara rätt folktomt o tråkigt där nu

Bara förklara att ni inte vill umgås med dem efter de kommer hem igen...
Citera
2020-03-02, 11:49
Medlem
Merwinnas avatar
Språkreseföretagen är desperata nu; folk vågar inte skicka sina kids utomlands ensamma medan det här pågår. (Jag gör det inte heller, fast det var tänkt att dottern skulle gå på Goetheinstitutet i sommar.) De erbjuder stora prisnedsättningar. Men jag hoppas att folk inte gamblar med sina barn. Det skulle vara skrämmande även för en tonåring, att hamna i karantän eller på sjukhus alldeles ensam, i ett land där de inte ens kan språket ordentligt. (Fast min dotter säger att hon gärna vill åka ändå, och hamnar hon i karantän på en militärbas med en massa tjusiga tyska soldater och officerare, så kommer hon att lära sig tyska väldigt bra! )
Senast redigerad av Merwinna 2020-03-02 kl. 11:53.
Citera
2020-03-02, 11:50
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Men potentiellt om man stänger av flyg från svårt smittade områden så kommer det inte in smittade (varken de som har eller inte har symptom) från destinationen - åtminstone bör det komma färre - vilket gör smittspridningen långsammare - vilket är av stor vikt om vi ska få bukt med detta virus.

FHM påstår att det inte är effektivt att stoppa flyg från Iran, jag och många andra är skeptiska till det påståendet.

Om SAS slutar flyga Kina, då betyder det inte att att jag slutar flyga, utan jag väljer ett annat bolag. Och om man förbjuder direktflyg till Iran börjar folk flyga med mellanlandning istället. Så tanken är väl att det bara leder till ett ändrat beteende som gör det svårare att spåra smittan.
Citera
2020-03-02, 11:50
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
I och med att människan sen 70 talet börjat äta mer industriell mat som påverkat vårt immunförsvar och gjort oss mer känsliga för viruset kommer det hända att många människor blir sjuka. Vi har sett en otroligt stor ökning senaste åren på METABOLISKA sjukdomar.

Detta kommer ge en stor påfrestning på sjukvården, något vi redan ser i sverige. Vi behöver göra en revolution emot hela vårt levnadssätt. Jag har redan börjat med öka min dos med C-vitamin och immunförstärkande kost. Detta genom sökningar utanför Googles algoritmer som inte ger all information om all forskning som finns där ute som inte är politiskt styrt.

C-vitamin doser har använts i Kina för att behandla covid-19 detta ha medfört att flera människor har blivit friska. Det är känt att höga doser av c-vitamin har läkt många virala andningsjukdomar, över 80 år har det forskat kring detta, flera virus infektioner som liknar covid 19 har läkts genom höga doser c-vitamin.

Visst kommer folk säga att detta inte är en vanligt influensa. Självklart är det inte de, utan det är något kraftigare men vilka är påföljderna folk dör av? Är det möjligtvist lugnsjukdomar? Påverka covid 19 lungorna?

Men folk tror inte mig och kalla mig foliehatt. Men jag citera professorn Peter Gøtzsche. Han menar att allt viktigt vetande om sjukdomar och deras behandling finns på nätet. Vi måste börja inse att läkarvården kan skada oss mer än det gagnar oss!
Jag köper att C-vitamin kan hjälpa i försvaret mot virusinfektioner, det har jag sett tillräckligt med rapporter kring. Men sen går du in och svepande säger att all modern medicin och vård är skadlig. Det fungerar inte så, världen är inte svartvit. Skulle inte kalla dig foliehatt men lite väl lättledd kanske? Menar du på riktigt att covid-19 inte påverkar lungorna? Har du inte läst rapporterna om hur mycket effektivare det är att röntga lungorna än att köra de där testkiten? Det är nåt som inte stämmer i din argumentation, utifrån mitt perspektiv. Kanske missförstår jag.
Citera
2020-03-02, 11:51
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
En bekant ska till Lombardiet, Italien (stavning) och vill inte avboka pga inget avbeställningsskydd.

Det är absolut ingen fara så länge din bekant undviker trängsel och offentliga toaletter och liknande.
Citera
2020-03-02, 11:51
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:

Hahah jag skulle inte ens åka dit om jag fick betalt. Antar det är en semesterresa? Finns nog inget som stoppar en svensk från att ställa in sin kära "rättighet" att åka utomlands på semestern. En bekant som skulle till Gran Canaria förra året i februari, en av ungarna hade kräksjuka när det var avresedatum, visst fan satte dom ungarna på planet ändå och begav sig. Semestern blev tydligen inte så rolig, men de fick sola iaf...
Citera
2020-03-02, 11:52
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
https://www.liveleak.com/view?t=aq6kK_1583062212

Nu har de börjat rasa ihop i Iran också... Fy fan, det är inga gamlingar direkt...

Det har förekommit liknade videos i starten och det är bara idiotiskt att tro att det skulle vara corona. Flertalet som har läckt är konfirmerade andra orsaker. Förstår inte folk hur många hjärtstopp, proppar och andra sjukdomsfall som sker varje sekund i världen som får folk att kollapsa.

Man blir ju mörkrädd vad folk skriver här. Att viruset skulle sitta kvar i kroppen hela livet och göra en steril är en av många korkade kommentarer. Det är för tidigt att tala om några bieffekter överhuvudtaget. Till fakta så är det mest äldre och sjuka som avlider. Såklart finns det även unga men då finns det till 99% bakomliggande sjukdomar.

Jag säger inte att det är en vanlig influensa heller. Det är allvarligt och ska behandlas som det men denna skrämselpropagandan som vissa sprider är bara pinsam.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Valencia mötte alltså Atalanta på San Siro i Milano 19 februari. 2 dagar innan utbrottet började 3 mil därifrån. 2 500 spanjorer på plats.

Idiotiskt är bara förnamnet.

Det pågår ju nu och två veckor framåt. Står klart och tydligt(?)

Check this! https://www.visitvalencia.com/en/events-valencia/festivities/the-fallas

Snart varnas det nog om att åka till Spanien också...
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Kul semester. Tror många inte vill gå på tex restauranger längre så borde vara rätt folktomt o tråkigt där nu

Bara förklara att ni inte vill umgås med dem efter de kommer hem igen...

Ja DET också. Inte bara att man löper stor risk att bli smittad, det kan ju inte ens bli mycket semester att tala om när allt är nedstängt, när det är folktomt överallt. Även muséer, konserthallar och sådant "kulturellt" lär vara stängt. Och som sagt restauranger, pubar, krogar... Vad skulle man göra - sitta på balkongen? I det läget skulle jag faktiskt offra respengarna, även om jag inte hade någon chans att få tillbaks dem.

Möjligen om man hade tänkt att vandra på någon vandringled, mestadels i naturen... och tälta, inte använda raststugorna, att det skulle kunna vara idé att resa dit.
Citera
2020-03-02, 11:53
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Har letat lite är inte så insatt, var kommer detta virus från i början?
Här kan du läsa om SARS-CoV-2 och dess ursprung: http://virological.org/t/the-proximal-origin-of-sars-cov-2/398

Finns ett antal fler artiklar om du orkar skriva in "SARS-CoV-2 origin" i valfri sökmotor.
Citera
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
En snabb googling ger att det finns ca 40 miljoner mer män än kvinnor i Kina så självklart drabbas män i ett större antal.

Hade vi haft antalet kvinnor respektive män i Kina hade vi kunnat prata i procent.
Nästan alla män i Kina röker dessutom. Tillskillnad från kvinnorna som knappt röker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Risken att det skulle vara något annat som helt plötsligt börjar ta död på människor runt om i världen samtidigt som Coronaviruset kan nog antas vara ungefär 0.

Tvärtom. Är troligare att det är något annat, om de ens dör (Mycket ser väldigt fejk ut.). Folk dör ute i samhället varje dag i hjärtinfarkt och andra sjukdomar, nu blir det en grej bara för att folk har panik över viruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in