2020-03-02, 02:58
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Ångest för att 20 av 10 000 000 svenskar är smittade av virus?

Någonstans för drygt 3 månader sedan så var det 1 kines som gick ner till marknaden. Nu är halva kina inlåst sedan snart en månad.

Men det är klart. 13 fall som vårdas är inget att oroa sig för.... Faran ligger hos de som inte är upptäckta o vårdas.
Citera
2020-03-02, 03:00
Medlem
naturtvåls avatar
According to the latest data published by the Korea Center for Disease Control and Prevention (KCDC) on Monday, the number of coronavirus cases in the country has risen to 4212, with 476 more cases confirmed.

3081 are in Daegu, the epicenter of the outbreak in the country.

Meanwhile, 2 new coronavirus deaths have been reported in the South.

Källa: https://www.fxstreet.com/news/south-korea-confirms-476-new-coronavirus-cases-2-new-deaths-202003020157
Citera
2020-03-02, 03:03
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Under de kommande veckorna kommer det nog att bli lite hamstring från alla håll. Skall själv se till att ha Oboy pulver hemma eftersom detta lätt tar slut

Själv tänkte jag åka till systemet i morgon på morgonen.

Jag tror att portvin passar till kexen i nödproviantlådan.

Det gäller att handla när det är lite folk. Annars så klarar vi oss i mitt hushåll till i höst förutsatt att man inte börjar tröstäta...
Citera
Medlem
HGs avatar
Enligt kinesiska global times avseende situationen i Iran:

"Iran has reported 385 new COVID-19 cases on Sunday, making the Middle East country's total infected cases to 978. Among them, 54 died."

Så dödssiffran ligger alltså runt 6 procent för Iran.
Citera
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Under de kommande veckorna kommer det nog att bli lite hamstring från alla håll. Skall själv se till att ha Oboy pulver hemma eftersom detta lätt tar slut

Oboy är gott, ett tips är toapapper.
Citera
2020-03-02, 03:07
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
According to the latest data published by the Korea Center for Disease Control and Prevention (KCDC) on Monday, the number of coronavirus cases in the country has risen to 4212, with 476 more cases confirmed.

3081 are in Daegu, the epicenter of the outbreak in the country.

Meanwhile, 2 new coronavirus deaths have been reported in the South.

Källa: https://www.fxstreet.com/news/south-korea-confirms-476-new-coronavirus-cases-2-new-deaths-202003020157

10% om dagen...
Men man ska inte räkna o resonera så. Det är meningslöst.

Det man kan lära sig är att det sprider sig relativt snabbt.
Citera
2020-03-02, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
På olika håll i världen äter man fladdermöss, insekter, katter, hundar... Jag klickade mig igenom de mest konstiga sakerna på den här listan och har nog aldrig känt större lust att bli vegan som när jag läste och såg bilderna på fladdermöss soppor, kattgrytor, hundköttskebab eller vad det var....
https://en.wikipedia.org/wiki/Template:Meat

Det är oftast i såna miljöer som virusutbrott startar. På asiatiska så kallade "våta" marknader låter de olika vilda djur vara nära varandra och man slaktar djuren på golvet, blod från olika djur blandas och bakterier kan hoppa från det ena till det andra och slutligen på människan.

Otroligt motbjudande. Har alltid förundrats över kinesers syn på hygien. De tror ju även på massa hokus pokus som att elefantbetar ska ge ökad sexuell lust.
Citera
2020-03-02, 03:13
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Själv tänkte jag åka till systemet i morgon på morgonen.

Jag tror att portvin passar till kexen i nödproviantlådan.

Det gäller att handla när det är lite folk. Annars så klarar vi oss i mitt hushåll till i höst förutsatt att man inte börjar tröstäta...

Till höst, det är imponerande men varför en nödproviantlåda när man kan ha the real deal i kylen och frysen. Kex med sour cream toppat med President ost och en tunn skiva toppad med en pepparsalami som avnjutes av rött lantvin i valfri storlek, en favorit på stranden faktiskt.
Citera
2020-03-02, 03:13
Medlem
HGs avatar
Vad skönt att få bekräftat att Jesus Kristus sändebud på jorden inte har smittats av COVID-19:

"No evidence to diagnose Pope Francis with anything other than being slightly unwell, Vatican spokesperson told the Global Times on Sunday, refuting rumors that he has contracted COVID-19"
Citera
2020-03-02, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
10% om dagen...
Men man ska inte räkna o resonera så. Det är meningslöst.

Det man kan lära sig är att det sprider sig relativt snabbt.

Antalet fall utanför Kina har fördubblats på 96 timmar. Snart uppe i 10 000.
Citera
2020-03-02, 03:16
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Oboy är gott, ett tips är toapapper.

Köpte faktiskt Toapapper för en vecka sedan så jag har ett lager för cirka ett halvår. Läste att detta blev en bristvara i smittade områden.
Citera
2020-03-02, 03:24
Medlem
Denna skolvecka kommer verkligen sätta fart på spridningen i landet. Tänk er:

Ungdomar/lärare/vanliga knegare som varit i Tyskland/Frankrike/Iran/Italien senaste veckan, går iväg till arbetsplatsen, skolorna... Jag kan garantera att till helgen kommer vi att få se en markant höjning gällande fallen. Se bara på utvecklingen i USA, det börjar sprida sig i flera stater nu som en jävla löpeld.

Det är fullständigt irrationellt att vi fortfarande tar emot plan, uppmanar barn att gå i skolan = ALLTSÅ VAD I HELVETE!? Hur kan vi ha sådana jävla pantade människor som ska styra vårt land!? Regeringen vill ju fan förinta hela landet och då skiter jag i vilken jävla hudfärg eller religion du har; detta kommer fan gå ut över alla.

Återigen, jag har försökt varna vänner och familj men ALLA rycker på axlarna och tycker att jag överdriver. Jag ger fan upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in