2020-03-02, 02:03
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Ja och nu har vi denna Tegnell som får skarp kritik av högt kompetenta läkare och ingen screening vid flygplatserna och heller inga restriktioner till högriskländer. Plus totalt förvirrande information om barn ska till skolor eller ej. Och nu har han även berättat att det inte finns någon spridning i kollektivsystemet och att det inte sprider sig nämnvärt i kollektivtrafiken men att i kyrkor och möten där sprider sig. Och skyttetrafiken med plan till Iran fram och tillbaka fortsätter.

Tegnell är en vättvilling som GW sa om Lambertz. Han är farlig.

Om någon har ork så är det ju bara att polisanmäla honom för grovt tjänstefel.
Förut så fick du ej vara kvar i tjänst om du var misstänkt för ett brott som kan ge fängelse i mer än 2 år.
Citera
2020-03-02, 02:04
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Blir man inte väldigt arg på diktaturen Kinas ledning, som genom att censurera all information om det här viruset, orsakade att det blev en omfattande epidemi, som nu sprids över världen och orsakar enormt lidande för hela världen?
Citera
2020-03-02, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoksKerstin
En resa med spårvagn från norra Göteborg till Södra Göteborg tar ca 38 minuter. Jag skulle påstå att det är en ganska lång tid och att en eventuell smitta mycket väl skulle kunna komma att ingripa en under den tiden om du sitter brevid någon som bär viruset. Men hey, jag jobbar inte på folkhälsomyndigheten så vad vet jag. Sunt förnuft borde tillämpas här lyssna inte på hycklaren 😂

Om det nu inte smittar i kollektivtrafiken så är det ju oerhört märkligt att det smittar på SJ tåg från Arlanda till Stockholm. Smittspårning bedrivs efter de personer som suttit två rader från den smittade.
Citera
2020-03-02, 02:06
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Blir man inte väldigt arg på diktaturen Kinas ledning, som genom att censurera all information om det här viruset, orsakade att det blev en omfattande epidemi, som nu sprids över världen och orsakar enormt lidande för hela världen?

Just nu är jag lika sur på den censur och icke transparans och rena lögner som råder i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:

Kina har gjort ett fantastiskt jobb att försöka stoppa spridningen, om deras insats inte hade varit så extrem hade läget sett mycket värre ut i världen. Varför behövde du fetmarkera inlägget för?
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Om det nu inte smittar i kollektivtrafiken så är det ju oerhört märkligt att det smittar på SJ tåg från Arlanda till Stockholm. Smittspårning bedrivs efter de personer som suttit två rader från den smittade.

Ja Tegnell verkar till och med inte kunna ljuga på ett sådant sätt utan att motsäga sig själv.
Citera
2020-03-02, 02:07
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Italien har nu efter ett dekret från premiärministern delats upp i tre zoner med undantagslagar. Hårdast är dessa i den röda zonen som utgörs av det hårdast drabbade området.

Jag citerar med hjälp av översättningsprogram:

I den röda zonen där full karantän råder upphör i princip alla verksamhet:

I den gula zonen:

I det övriga nationella territoriet handlar det om förebyggande åtgärder och inget kommer att hållas stängt.

Rätt hårda tag får man säga!

https://www.repubblica.it/politica/2020/03/01/news/coronavirus_misure_governo-249980561/?ref=RHPPTP-BH-I249952195-C12-P1-S1.8-T1

Detta känns sunt. När Sverige får en egen spridning så hoppas jag att vi får ett primärt fokus som kan hägnas in och inte 3-4..
Citera
2020-03-02, 02:07
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Under veckan som gått så här jag varit nojig över Corona, nu känner jag mer att alla kommer dö förr eller senare. Får man viruset så får man. Liksom ingen idé att sluta leva och gömma sig hemma. Lika bra att leva som vanligt. Blir man smittad så blir man och då får man ta det då.
Vaksamhet och försiktighetsåtgärder borde väl implementeras åtminstone tills vi vet mer? Eller är det krogminglet som suger?
Citera
2020-03-02, 02:08
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1

Roliga är ju att vad hjälper det ens?

Den smittade kan ha väntat på tåget och hostat eller vad som bland varenda person på tåget, gått på toa och gått förbi ett antal rader till, + konduktören som tagit biljett och skakat han med resten av tåget..

Tror inom 1 månad är detta pandemi och svenska sjukhus och regering utskrattad.. vill man leva får man se til o inte få skiten
Citera
2020-03-02, 02:10
Medlem
Citat:

De sjuka verkar inte vilja följa med i deras bilar. Uppenbarligen litar inte alla kineser på myndigheterna! Undrar varför? Vad gör de med folk som har feber? Varför har så många dött?
Citera
2020-03-02, 02:12
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkhalsomyndigheten
Det finns heller inte säkra vetenskapliga belägg för att avstängning av friska skolbarn eller stängningar av skolor skulle minska risken för smittspridning i samhället även om skolbarn var smittade.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/mars/avstangning-av-friska-skolbarn-ingen-effektiv-atgard/

Jag har inte sett några säkra vetenskapliga belägg för att det skulle minska risken för smittspridning i samhället
om just långa människor skulle stanna hemma från jobbet, även om det var smittade.
Inte när det gäller korta människor heller, eller människor av medellängd.

Så vi som är långa, eller korta, eller mitt emellan, kan nog gå till jobbet, även om vi är smittade.
Citera
2020-03-02, 02:13
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Om någon har ork så är det ju bara att polisanmäla honom för grovt tjänstefel.
Förut så fick du ej vara kvar i tjänst om du var misstänkt för ett brott som kan ge fängelse i mer än 2 år.

Jag uppmannar kompetent högt uppsatta läkare och även andra i maktposition att se över hans agerande och om bifogat polisanmäla honom, då det som nämnts finns högt uppsatta läkare som har riktat skarp kritik. Ni som har väldigt bra kunskap ser också tydligt de fel han begått och de högst missvisande och rent utav felaktiga uttalanden han gjort.

Gör det för att förbättra Sveriges möjligheter att hantera Corona på ett bättre sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in