2020-03-01, 23:42
Medlem
Pre 1914s avatar
Fanns de här som påstod att Syrien vunnit kriget, jag protesterade alltid eftersom jag inte såg något avslutat krig överhuvudtaget. Nu är nog ingen så förblindad längre.
Fortsätter detta sitter aleppo stad löst och skulle turkarna med sina islamistdrägg blockera staden kommer det bli mycket fula scener där. Och de
Citera
2020-03-01, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Fanns de här som påstod att Syrien vunnit kriget, jag protesterade alltid eftersom jag inte såg något avslutat krig överhuvudtaget. Nu är nog ingen så förblindad längre.
Fortsätter detta sitter aleppo stad löst och skulle turkarna med sina islamistdrägg blockera staden kommer det bli mycket fula scener där. Och de

Saken är den att syrien hade vunnit kriget. Det här är ett helt nytt krig, turkiet försöker utnyttja ett syrien som är försvagat av ett årtionde i krig. Det är inte your average syrian som står med ak47 i syrien nu, det är främst terrorister och jihadister, med stödj från ett allt mera agressivt och sjukt turkiet.
Citera
2020-03-01, 23:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Länk?
Hittade en annan

https://bulgarianmilitary.com/amp/2020/03/01/iran-gives-turkey-ultimatum-to-leave-syria-or-missile-strikes-will-begin/
Citera
2020-03-01, 23:49
Avstängd
smaug20017s avatar
Detta är något alawiten inte har, vilja. filuren har ett ben men som vill fortsätta slåss.....

https://www.youtube.com/watch?v=jC-jsNrHkNA
Citera
2020-03-01, 23:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Fortsätter detta? Syriska/Iranska soldater har tagit flera byar runt M5 och ytterkanten av Saraqib
Man har lämnat delar av södra Idlib man nyligen tog för att rensa M5 området ånyo.
Turkarna lär aldrig nå Aleppo eller ens önska att nå dit.
Citera
2020-03-01, 23:59
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Skyll inte allt på Turkiet. Iran och den ryska halvapan från Uralbergen har orkestrerat denna situation.

Naturligtvis bombar Putin skiten ur allt som missgynnar EU men hyfsat svårt att gilla Erdogan också. Jävla soppa alltihopa
Citera
2020-03-02, 00:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Påstås visa utslagna jihadistfordon i Idlib

https://mobile.twitter.com/KevorkAlmassian/status/1234247969249120258
Citera
2020-03-02, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
De materiella försäljarens ersätts med lätthet av Ryssland. De har stora mängder T-72, IFV, Artilleri, äldre flyg och Hkp att skicka.
Iran fyller på med tusentals shimilissoldater.

Ja så är det säkert. Men hela offensiven blir förhalad. Hela "Idlibdawn" inleddes i april förra året och vi får se var detta slutar i och med att SAA retirerar nu.

Sedan detta med shiamiliser är en hörsägen, visst dör det en och annan afghan och Libanes från hezbollah. Majoriteten är dock Syrier. Främst sunnimuslimer. Allt annat är hittepå.
Citera
2020-03-02, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Det går runt en video på twitter som jag inte vill dela men ni förstår säkert vad det är

Vilka djur dessa "rebeller" är

Antar att dom skär huvudet av någon syrisk soldat?
Citera
2020-03-02, 00:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
[quote=MbmA|70498428]Ja så är det säkert. Men hela offensiven blir förhalad. Hela "Idlibdawn" inleddes i april förra året och vi får se var detta slutar i och med att SAA retirerar nu.

Sedan detta med shiamiliser är en hörsägen, visst dör det en och annan afghan och Libanes från hezbollah. Majoriteten är dock Syrier. Främst sunnimuslimer. Allt annat är hittepå.

Det var Hezbollah milis som vände krigslyckan för Assad. De slaktade IS och jihadister i västra Syrien så det stod härliga till.

Det finns tusentals Hezbollah och iranska soldater i Syrien.
Det finns även en Al-qouds brigad med palestiner.
Senast redigerad av Sonnenwende 2020-03-02 kl. 00:20.
Citera
2020-03-02, 00:20
Medlem
[quote=Sonnenwende|70498526][quote=MbmA|70498428]Ja så är det säkert. Men hela offensiven blir förhalad. Hela "Idlibdawn" inleddes i april förra året och vi får se var detta slutar i och med att SAA retirerar nu.

Citat:
Det var Hezbollah milis som vände krigslyckan för Assad. De slaktade IS och jihadister i västra Syrien så det stod härliga till.

Det finns tusentals Hezbollah och iranska soldater i Syrien.
Det finns även en Al-qouds brigad med palestiner.

Att det finns palestinier med på syriens sida visar ju bara vilken jävla hycklare erdogan är. Han som står och kacklar om israel och palestina hela tiden. Nu går han emot dom.
Citera
2020-03-02, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Det går runt en video på twitter som jag inte vill dela men ni förstår säkert vad det är

Vilka djur dessa "rebeller" är

Posta i (FB) Filmer från oroligheterna i Syrien, Libyen, Bahrain, Egypten o.s.v /mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in