2020-03-01, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
nog för att sverige har hårda krav men kollar man vad som har funnits och vad som har plockats bort från sortimentet pga spår så är bevisen tydliga. jack3d animal mstak etc visade spår som sedan fick komma tillbaka med rena batcher...

anledningen är inte att företagen i sig lägger i otilåtet prepparat utan de köper plåtar för bulk batcher där det kan finnas spår kvar utav andra tillsatsser.

Jack3d hade inget spår av anabola.
Däremot annan substans som är olaglig.
M-stak ör jag säker på var detsamma.
Mycket är olagligt som INTE är steroider.
Så du snackar mot bättre vetande.
Citera
2020-03-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thatguyiguess
Haha, själv har man 7,5 nmol/l och enligt min läkare är det helt normalt. Jag är 22 år gammal.
Försökt prata med urologer och andra läkare och ingen vill hjälpa pga att jag är ung och när man är ung ska det inte vara något fel fortsätter jag att höra. 😂
Jag skulle göra vad som helst för att få veta hur det känns att ha 25+ nmol/l.
Känns som att livet är förstört med så lite som jag har.

Hoppa in i TRT-tråden på anabolaforumet så kommer du hitta tips på vart du skall vända dig.
Citera
2020-03-01, 19:15
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Det är 18-års gräns på flashback, vissa stollar här verkar tydligen inte ha förstått det. Och vi diskuterar inte pubertetsutveckling i den här tråden så det är ju bara efterblivet att dra upp det.

För att vara en som kritiserar AAS för deras biverkningar, verkar du ha allvarliga biverkningar i förståndet. Haft en dålig kur som fuckade upp ditt endokrina system?
Citera
2020-03-01, 20:41
Medlem
En hel del pwo's innehöll methylhexanamine förut vilket idag är klassat som läkemedel och dopingklassat.. Gick under namn som geranium, dmaa mm.
Men det är inga steroider utan centralstimulerande.
Beställer du utomlands ifrån så kan det fortfarande innehålla detta i vissa produkter från vissa länder.

Men bara för att något är doping klassat så behöver det inte innehålla steroider eller liknande, det kan lika väl handla om olika former av läkemedel som har uppiggande effekt.
Sen är det ju stor skillnad på om du tränar på gym eller tävlar i en idrott när det kommer till dopingklassat. Är du amatörgymmare på stc så behöver du inte oroa dig speciellt mycket om vad du använder för kosttillskott men tävlar du i någon idrott på högre nivå så får du däremot vara ganska nogrann med vad du stoppar i dig så kosttillskottet inte innehåller något som är dopingklassat vid tävling.
Citera
2020-03-01, 20:46
Medlem
Citat:
Det är du som tramsar. Det går inte att lägga på sig några muskler utan "medicinering" om man inte tränar, det är helt enkelt inte fysiologiskt möjligt! För övrigt är det 18-års gräns på FB vet du!

Är fullt medveten om åldersgränsen på forumet, men vad har det att göra med exemplet jag citerade tidigare.

Gjorde ett antagande utifrån din beskrivning. Tanig, 40kg bänkpress, ny på gymmet d.v.s mest troligt ung.
Är man ung så växer man på naturlig väg oavsett om man vill eller inte, lägg på detta god kosthållning och intresse så kan man växa mycket snabbt.
Börja äta själv så slipper du bry dig om andras resultat och kan fokusera på dina egna.
Citera
2020-03-01, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jack3d hade inget spår av anabola.
Däremot annan substans som är olaglig.
M-stak ör jag säker på var detsamma.
Mycket är olagligt som INTE är steroider.
Så du snackar mot bättre vetande.

Nej. Det gör jag inte. Många proteinpulver etc har haft spår. Kolla in mma scenen så får du det svart på vitt när de har testat deras produkter och det är USADA som testar så det är tillförlitliga prover.
Citera
2020-03-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Kan inte uttala mig om hur vanligt det är, men de flesta som trycker är vanliga hobbygymmare.

Läste du det där på Aftonbladet? Jag har gått på testo under tre år nu och gjorde flickvännen gravid för ca 2 månader sedan. Min hälsa känns bra, men även om jag skulle dö i förtid är det att föredra framför att leva med lågt testosteron. När man väl har börjat använda testosteron finns risken att man måste använda det resten av livet för att må bra. Hade jag haft 25-30nmol innan jag började så hade jag kanske ångrat mig, men hade 16nmol och då är det skitsamma. Ingenting under bästa möjliga testonivå duger.

Hej

Blev lite nyfiken, hur och var mäter man det där värdet och vad var det som fick dig att göra mätningen?
Citera
2020-03-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Nej. Det gör jag inte. Många proteinpulver etc har haft spår. Kolla in mma scenen så får du det svart på vitt när de har testat deras produkter och det är USADA som testar så det är tillförlitliga prover.

Du talar om diffusa tillskott från andra delar av världen.
De stora märkena har inga sådana problem.
End of story.
Citera
2020-03-02, 00:11
Medlem
Citat:
Hur tänker de som tar anabola egentligen? Fattar dom inte hur jävla dumt och skadligt det är för hälsan? Man kan ju fan bli impotent och få hjärtfel, och dessutom bli helt sned i hjärnan. Och den dagen de får för sig att sluta med "medicineringen" är det som att dra proppen ur en luftmadrass - swoooosh och musklerna är borta igen.
Skitsnack faktiskt. Jag trycker inte själv steroider men vet många som gör. Så länge man sköter det bra och kör kurer med pct efteråt så är det ingen fara.
Jag undrar snarare hur många det idag är som kör TRT i Sverige. I USA är det extremt vanligt och man brukar lägga sig på en lite högre nivå än normalt testosteron utan några problem.
Citera
2020-03-02, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Du talar om diffusa tillskott från andra delar av världen.
De stora märkena har inga sådana problem.
End of story.

Läs på lite du verkar uppenbarligen inte veta vad du snackar om.det är allmänt känt att det kan finnas restprodukter kvar därför det står BÖR EJ TAS I TÄVLINGSSAMMANHANG på burkarna. ditt smack.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/experter-varnar-for-kosttillskott-kan-innehalla-dopningsmedel

https://www.rf.se/Arbetsrum/SvenskAntidoping/utbildningfakta/Kosttillskott

Och här har du en äldre artikel om jack3d

https://www.testfakta.se/sv/kropp-halsa/article/gymgrossisten-fortsatter-salja-farliga-preparat

Sluta snacka om skit du inte vet eller kan något om nu
Senast redigerad av fluffarn 2020-03-02 kl. 00:40.
Citera
2020-03-02, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Skitsnack faktiskt. Jag trycker inte själv steroider men vet många som gör. Så länge man sköter det bra och kör kurer med pct efteråt så är det ingen fara.
Jag undrar snarare hur många det idag är som kör TRT i Sverige. I USA är det extremt vanligt och man brukar lägga sig på en lite högre nivå än normalt testosteron utan några problem.

mycket vanligare än vad folk tror, en studie från 2016 visade på upp mot 30 000 i bara sverige och då är nog mörkertalet stort
Senast redigerad av fluffarn 2020-03-02 kl. 00:47.
Citera
2020-03-02, 03:01
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Hur tänker de som tar anabola egentligen? Fattar dom inte hur jävla dumt och skadligt det är för hälsan? Man kan ju fan bli impotent och få hjärtfel, och dessutom bli helt sned i hjärnan. Och den dagen de får för sig att sluta med "medicineringen" är det som att dra proppen ur en luftmadrass - swoooosh och musklerna är borta igen.

Vart har du hört det, i svenska skolan? Vilket preparat är det du åsyftar? Finns många myter kring doping
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in