2020-03-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tände han det verkligen?
Men jag tolkade det som att det var en varning.
Samtidigt är ett ljus något som man tänder när man vill ha mysigt/intimt.

Så dubbelheten där...
Det var tydligen ett ledljus skrev någon ovan.

Citat:
Jag vet, har hinner inte läsa alla inlägg. Och inte allt i FUP, snyft..
Nä, hur f*n ska man hinna. Antingen läser man i fupen eller så läser man i tråden. Det är omöjligt att hinna båda.

Nu - sängen.
Citera
2020-03-01, 22:55
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
MGM är ju inte skyldig till att bevisa vad han påstår är sant och kan inte Hiding tidsbestämma DNA-spåret så blir ju den indicien ganska svag.

Det var ju inte fråga om blod i paritet med Stockholms blodbad utan mer besudlingar på en tops som NFC fick köra två gånger för att få fram ett resultat.

Om Backman inte är helt bakom flötet så kan han bestrida vad åklagaren påstår.
Så är det naturligtvis. Men hade det inte varit smartare av Stefan att i förhör att säga att de hade sex i alla utrymmen hela tiden? Han borde reagerat på frågan kring just tvättstugan. (Jag har inte kommit till förhören med SD än.) Kan Hiding tidsbestämma DNA? Var det detta som de kunde få hjälp med från Nederländerna?
Citera
2020-03-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
För mig är det solklart vad han vill säga: Den dagen jag dödar dig (eller din son) så kommer jag inte åka fast, för jag VET hur man begår ett brott utan att lämna spår efter sig. Aka: ”de har ingenting på mig”.
Ja, och om han visar sig få rätt i detta, kommer hans ego dessvärre göra honom än mer uppblåst. När jag ser på indiciekedjan i detta fall blir jag direkt nervpirrande av osäkerhet om de har tillräckligt? Det står och väger betänkligt.
Citera
2020-03-01, 22:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Det som lugnar mig gällande presumtiva framtida gärningar är att SD kommer vara medveten om att han har ögonen på sig på ett helt nytt sätt vilket förhoppningsvis kommer kunna stoppa hans impulser att skada någon mer om han nu skulle bli frisläppt.

Men vem vet å andra sidan hur den mannen tänker. Hoppas innerligt att han blir fälld.

Så kan det vara, men samtidigt kommer det inte att bli peanuts för honom att komma ut.

En sak sa L*ena om honom; att det var mycket viktigt för honom att verka perfekt utåt. Mr Nice. Alltid glad, hjälpsam, duktig.

Så kommer det ju inte att bli om han kommer ut.
Många kommer nog att undvika honom, det kommer att pratas...

Då kanske han blir stressad och den mindre trevliga personen kommer fram.
Citera
2020-03-01, 23:03
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jo, men HD säger i förhör att SD gjorde det..

Ok sorry det har jag missat
Citera
2020-03-01, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 146 sid 147. Förhör K*istin J*akobsson. (Fd kollega till LW )

Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.

Vidhåller du att LW berättade för HD för att hon ville vara ärlig och rakryggad?

Fan vad du har försökt vilseleda tråden med falsarier om hur LW var

Du behöver inte svara.

Normala tänkare inser att LW knappast var i balans, egna problem i kombination med åratal med SD skapar sjuka kvinnor, lex HD.

Fråga på det EFTF?
Citera
2020-03-01, 23:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Det går inte att läsa långt förrän man stöter på konstiga saker.
Läste lite i förhören med Bern*t.
Stefan hade bl a presenterat L*ena för honom första gången som; det här är min andra fru, vilket B tyckte lät illa.

Nu läser jag om en till märklighet:

Aktbil 150, sid 458

"Under samtalet mellan Katarina, Lennart och Lena i deras bostad berättade Lena om ett
samtal hon haft med Stefan. Enligt Lena ska hon och Stefan ha pratat om sina barn och hur
man ska göra då man har ett barn som inte utvecklas på ett förväntat sätt. Lena syftade på att
hon tyckte att hennes yngsta son var lite speciell. Stefan ska då ha sagt att man "kan göra sig
av med" barnet
som inte utvecklas som man förväntade sig. Katarina frågade fletialet gånger
hur Lena menade med "göra sig av med" då hon uppfattade det som att man skulle kunna ta
livet av barnet.
Lena sa att det, för henne, var en gräslig tanke och att det inte var något som
hon någonsin tänkt. Enligt Lena var det Stefan som pratat om den möjligheten. Katarina
frågade hur man skulle göra, det svarade inte Lena på. Katarina fick uppfattningen att Lena
och Stefan kände varandra så väl och var så nära att de kunde prata om även sådana saker.
Lena sa bland annat, "det inte Stefan vet om mig, det vet ingen". Katarina tyckte vid tid för
samtalet att det var ett konstigt samtalsämne. Både Lennart och Katarina med då Lena
berättade om det, de båda minns det hon sa. Katarina har funderat på om Stefan tänkt på
sådant även i andra sammanhang.
"

Det här blir bara mer och mer bisarrt. I den svenska villaidyllen döljer sig familjen Addams.

Att han skulle sagt så håller jag inte för otroligt eftersom han googlade på hur man fick tog livet av ett spädbarn och fick det att se ut som plötslig spädbarnsdöd.

Både Stefans och Hannas familjer verkar dysfunktionella. Man pratar inte om jobbiga saker. Ordentligt på ytan men torftigt på insidan. Inte konstigt att paret Davidsson passar så bra ihop. De kommer från samma sorts ”känslohandikappade” uppväxtmiljö.
Citera
2020-03-01, 23:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det här blir bara mer och mer bisarrt. I den svenska villaidyllen döljer sig familjen Addams.

Att han skulle sagt så håller jag inte för otroligt eftersom han googlade på hur man fick tog livet av ett spädbarn och fick det att se ut som plötslig spädbarnsdöd.

Både Stefans och Hannas familjer verkar dysfunktionella. Man pratar inte om jobbiga saker. Ordentligt på ytan men torftigt på insidan. Inte konstigt att paret Davidsson passar så bra ihop. De kommer från samma sorts ”känslohandikappade” uppväxtmiljö.
Det kanske är en mer öppen och fördomsfri miljö på syjuntan i församlingshemmet, där har man nog lättare för att prata om just sådana här saker. För att inte tala om hur det säkert kan låta vid fikabordet på Rättscentrum i Örebro.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-01 kl. 23:21.
Citera
2020-03-01, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, vad ville han säga med detta värmeljus? Jag fattade aldrig det?

Han vill påminna om sin Makt och Kontroll, han kan nå henne och barnen överallt. Han vill skapa fruktan/otrygghet hos LW.
Han trycker på LWs mest känsliga punkter där det gör ondast.
Barnen och otryggheten. Han har klar sadism-ådra.
Citera
2020-03-01, 23:17
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Det är två olika tvättmaskiner.
1. Den ena står i LWs tvättstuga, några hus bort. Där har inte SD varit på 1.5 år ca.
2. Den som topsades och påvisade DNA/blod från LW var den som står hemma hos SD i hans hem.
Det trodde jag också. Men tydligen benämndes tvättmaskinen i Stefans hus som att den står i tvättstugan.
Citera
2020-03-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Mitt fett ovan.
LWs bror vittnar om att "det började redan då", när LW var 18 år och drog utomlands.

Ja, brodern säger att det började i den åldern, LW tågluffade i Spanien
och Portugal och tog en portugis med sig hem.
Citera
2020-03-01, 23:22
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det trodde jag också. Men tydligen benämndes tvättmaskinen i Stefans hus som att den står i tvättstugan.

Ja, SDs tvättmaskin står i hans tvättstuga.
Och LWs tvättmaskin står i hennes (fd som det är nu) tvättstuga, som tillhör bostadsrättsföreningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in