2020-03-01, 21:24
Medlem
LT10s avatar
Jesper Karlström blir kapten efter Marcus Danielson. Han var en av de första som tog till sig Kim och Thomas fotbollsfilosofi. Han kom till föreningen 2015 och kliver in på sin sjätte säsong i Djurgårdströjan. Det har varit upp och ner för honom men som han har gnuggat på år efter år och blivit den pådrivaren och ledaren han är idag. Dessutom avskydd och hatad av motståndarna.

Helt rätt val av lagkapten

Det hade även mycket väl kunnat bli Jacob Une Larsson ska sägas.
Citera
2020-03-01, 21:40
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Jesper Karlström blir kapten efter Marcus Danielson. Han var en av de första som tog till sig Kim och Thomas fotbollsfilosofi. Han kom till föreningen 2015 och kliver in på sin sjätte säsong i Djurgårdströjan. Det har varit upp och ner för honom men som han har gnuggat på år efter år och blivit den pådrivaren och ledaren han är idag. Dessutom avskydd och hatad av motståndarna.

Karlis har vuxit mycket. Väldigt mycket. En fantastisk pådrivare. God passningsfot. Karaktär. Fysiskt stark.

Det är 40 goda saker. Men en sak oroar mig: Hans humör. Om någon kapar en medspelare - eller än värre - honom själv, så vet jag inte... Karlis har temperament. Eller snarare svårt att kontrollera sitt temperament...

Och det här är inte 80-talets England. Ska Karlis ta en sansad diskussion med domaren?

Det är det enda han får fatta. "Gå inte över gränsen när du käftar med nån". Oavsett vem.

Une vore det säkra valet. Kim och Tolle spelar högt och riskabelt som de alltid gjort.

Karlis är kapten och jag stödjer det.
Citera
2020-03-01, 21:50
Moderator
vfs avatar
Citat:

Helt rätt? Är du på riktigt? Snacka om dålig "järnkamin"

https://www.fotbollskanalen.se/video/3969862/hammarby-spelarna-rasar-efter-karlstroms-filmning/
Senast redigerad av vf 2020-03-04 kl. 16:35.
Citera
2020-03-01, 21:51
Medlem
Citat:

Ni hoppar gnagetspåret och kör på Bajare som lagkapten nu?

Citera
2020-03-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ni hoppar gnagetspåret och kör på Bajare som lagkapten nu?

Lite kasta sten i glashus när ni har en som faktiskt spelat i DIF på er högerkant för tillfället.

Vad jag vet har Karlström aldrig spelat i Hammarby överhuvudtaget?
Citera
2020-03-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Lite kasta sten i glashus när ni har en som faktiskt spelat i DIF på er högerkant för tillfället.

Söderström är knappast lagkapten dock. Inte ens ordinarie.

Karlström är gammal Bajenjunior.
Citera
2020-03-01, 22:14
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234

Han spelade där som junior. Liksom att Panos Dimitriadis spelade för oss som junior eller som Nabil Bahoui spelade i Bajen som junior.

Jag vet om inte om bajare sticker huvudet i sanden eller vad det är frågan om. Tim Söderström och hela hans familj är/var(?) DIF, där även hans lillebror Linus lirade i DIF hockey.
Senast redigerad av LT10 2020-03-01 kl. 22:16.
Citera
2020-03-01, 22:36
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Helt rätt? Är du på riktigt? Snacka om dålig "järnkamin"

https://www.dailymotion.com/video/x7sdqsu

Haha vad fan länkar du för något

OT: Vill hoppas denna säsong håller samma klass som förra, väldigt underhållande må jag säga.
Citera
2020-03-01, 22:40
Medlem
Citat:
Han spelade där som junior. Liksom att Panos Dimitriadis spelade för oss som junior eller som Nabil Bahoui spelade i Bajen som junior.

Jag vet om inte om bajare sticker huvudet i sanden eller vad det är frågan om. Tim Söderström och hela hans familj är/var(?) DIF, där även hans lillebror Linus lirade i DIF hockey.
Men herregud. För det första så drev jag så dra ur pinnen. För det andra så är det en jävla skillnad på en bänkspelare och en lagkapten???
Citera
2020-03-01, 22:41
Medlem
Citat:

Han var ett barn snarare än junior. Kom till BP när han var tio år redan.
Citera
2020-03-01, 23:07
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Men herregud. För det första så drev jag så dra ur pinnen. För det andra så är det en jävla skillnad på en bänkspelare och en lagkapten???
Bajare generellt brukar vara framme med pekpinnen utan att tänka till, var inget mot dig personligen.

”För det andra så är det en jävla skillnad på en bänkspelare och en lagkapten”
Citera
2020-03-02, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Haha vad fan länkar du för något

OT: Vill hoppas denna säsong håller samma klass som förra, väldigt underhållande må jag säga.

Antar att han skulle länka den Karlströmska klassikern... svandyket när han får en boll i skallen. Jag skulle nog säga att den är på ungefär samma nivå som Buyas filmning mot oss i höstas, då Buya slänger sig när Walker ger honom en klapp på axeln.

Video
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in