2020-03-01, 21:50
Medlem
På sidan 313 Aktbil 145 så ser man hur hans kommentar ser ut när han säger "raderar löpande" till HD. Mycket intressant:

Messenger: När pratade du med henne sist (HD till SD 17.45.41)
Messenger: Kort igår eller i förrgår. Raderar löpande. Skriver alltid vid Ftf

Han har pågående messengerkonversation med tre personer. Samtidigt tar han över 900 foton på några minuter samt en film på 40-ish sekunder.

Men alltså. Ab 145 sid 313. Fantastiskt att teknikerna kan ta fram sånt här.
Citera
2020-03-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tänk nu hela tanken.
Sätt in all fakta. Jag håller med om att hon borde ha ett bättre/rätt svar om när och hur hon fick informationen.

Men OM hon har nått med LW:s död att göra eller kunskap och ingen kontakt med inblandade innan jobbet, så kan hon ju inte säga ”försvunnen”?!
LW kan ju ha hittats död och då skulle hon sagt ”försvunnen”, men alla visste att hon hittats död innan hon anmäldes försvunnen.

Så visst har någon ställt frågan om LW innan.
Att man inte får ha mobilen på sig är nog lite si och så med. Jag vet att vissa har det.

ja, hade det varit JAG som satt i förhör och var misstänkt för medhjälp till mord så hade jag sannerligen hands down erkänt något så simpelt som att jag haft mobilen på mig fastän det är mot reglerna. Och jag hade absolut outat personen som jag fick nyheten från från första början om alla har rent mjöl i påsen och är så oskyldiga som dom hävdar.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-01 kl. 22:07.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Efter att han mördat henne så skrev han: sov gott.
Det är nog första gången han skrivit något sådant. Har du koll på aktbilaga och sida?
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
MGM är ju inte skyldig till att bevisa vad han påstår är sant och kan inte Hiding tidsbestämma DNA-spåret så blir ju den indicien ganska svag.

Det var ju inte fråga om blod i paritet med Stockholms blodbad utan mer besudlingar på en tops som NFC fick köra två gånger för att få fram ett resultat.

Om Backman inte är helt bakom flötet så kan han bestrida vad åklagaren påstår.
Vid det första testet fick de indikation på blod.
Vid det andra testet kontrollerade de dna.
Vad är det som är konstigt med det?
Citera
2020-03-01, 21:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det var, och är med mycket stor sannolikhet St*fan Davidss*n som bringade livet om L*na Wesstr*m under Måndags-natten den 14 Maj året 2018 bakom ett bullerplank inom N*a Hjä*sta-området och med hjälp av ett tillhygge som vederbörande vid det då aktuella tillfället brukade sig ut av då denne psykopat brutalt och hänsynslöst dödsmisshandlade sitt offer L*na Wesstr*m ... detta skedde och ägde rum med mycket stor sannolikhet i samförstånd med H*nna Davidss*n.

Frågan lyder enligt ovan skrivet, varför vill du bortförklara detta ?

Mvh/ @JokerMannen

Med en ishacka?
Citera
2020-03-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK, my bad men tyckte du tryckte på NWs svar "ett tag", så det gällde mitt svar. Då jag växlar ibland med annat, missade jag den diskussionen. Kanske via Telegraf(?)?

Jag bakade in ett undran i ursprungsdiskussionen, det har du helt rätt i. Den var inte av samma dignitet som ursprungsdiskussionen
Citera
2020-03-01, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hon fanns väl med eller i närheten när SD mördade LW eller också kom SD hem till henne efter mordet. Finns det fler förklaringar?

EnGodTanke har ju egna teorier angående saken.
Själv tycker jag att det lutar åt att hon VET mer än vad hon uppger pga att hon skyddar någon eller är en del i det hela.
Hon har ju rantat runt på avdelningen och spridit att SD är oskyldig och att dom "inte har något på honom".
Citera
2020-03-01, 21:56
Medlem
Citat:
På ett tag är väl ett väldigt väl valt uttryck.
Han visste inte vad som hade hänt och hur länge han skulle bli borta.
"På ett tag" kan för mig betyda vad som helst mellan ungefär en halv dag och en eller flera veckor eller månader.

Jag reagerade bara på uttrycket oavsett vad killen menade. Lite som diskussionen om nattis och sov gott. En ordanalys av lekman. För mig betyder "på ett tag" en obestämd lång tid och för dig något annat.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Den är inte en officiell handling.
Kanske kan man ansöka om att få läsa den om man har ett bra argument, att man är journalist eller liknande?
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ledsen att behöva märka ord, men anser det vara viktigt att det inte hittas på massa egna/egenartade benämningar. Bättre skriva 'allmän handling' om det är vad du menar.

För att få tag på slasken finns inget som hindrar att du kontaktar adv IB och ber att få köpa den. Om SD lämnar sitt medgivande borde det inte vara några problem.
Efter avslutade förhandlingar då förstås..
Haha, lika fel av oss båda.
Det heter naturligtvis inte officiell handling men inte heller heller allmän handling.
Naturligtvis menade jag en offentlig handling.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jo, det är mkt märkligt..!

Sitter och läser förhöret med kollegan och rent krasst säger hon att HD var ledsen INNAN mordet.
Men hon upplevde henne som glad EFTER. Hon var orolig för att detta skulle knäcka HD, men tvärtom blev hon mer i balans och kollegan kan inte förstå hur HD "repade sig" så fort och att hon är glad, har energi och är stark.

"M*aria tycker att reaktionen från H*anna är skitkonstig." Utifrån hur hon agerar och fortsätter att fungera så har kollegan svårt att förstå sig på henne. Hon är undrande.
(Aktbilaga 149 sida 520)

Det låter som HD fick superkrafter och inte är så skör som hon framstår att vara..?

Puuhh..vad skönt att fler reagerat på det!

Nu läser jag mer organiserat och är bara på sidan 172 i HD:s förhör men även det du säger om kollegans observation på sid 520 blir ju hyperintressant i sammanhanget!!
Citera
2020-03-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Efter att han mördat henne så skrev han: sov gott.

Just ja! Jag studsade också till när jag läste det. Både pga ordvalet men också annat tonläge.
Citera
2020-03-01, 21:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag är med dig. Men det var inte det som diskussionen handlade om. Vi diskuterade om det var möjligt att HD hade fått informationen tidigt via andra kanaler än SD.
Vilka kanaler kan du tänka dig om hon började arbeta kl 7 och då låste hon in sin mobil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in