2020-03-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att alla, barn, UW, LWs nära, arbetskompisar mfl visste att barnens födelsedagar var heliga för LW. Dom skulle hon Aldrig missa!

Därav tycker jag att NWs svar till kompisen inte är märkligt. Det var Allvar. Lena var borta!

Jag är med dig. Men det var inte det som diskussionen handlade om. Vi diskuterade om det var möjligt att HD hade fått informationen tidigt via andra kanaler än SD.
Citera
2020-03-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ledsen att behöva märka ord, men anser det vara viktigt att det inte hittas på massa egna/egenartade benämningar. Bättre skriva 'allmän handling' om det är vad du menar.

För att få tag på slasken finns inget som hindrar att du kontaktar adv IB och ber att få köpa den. Om SD lämnar sitt medgivande borde det inte vara några problem.
Efter avslutade förhandlingar då förstås..
Hen menade nog "offentlig" handling om vi ska fortsätta märka ord.

Slasken är ju sånt som inte ger något ljus alls till utredningen, så frågan är... HUR skall man kunna leta rätt på nån relevans i 14000 sidors slask?
Citera
2020-03-01, 21:42
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, de skrev bara "nattis". Eller "RT" från SD, när HD var i närheten. Han var inte speciellt känslosam och önskade en god natt.
Därför gnager det lite i mej att jag läst just detta "god natt" någonstans i textsjoken, inte kan placera det men har en känsla av att det var ett avvikande ordval. Och undrar varför det valdes.
Citera
2020-03-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Därför gnager det lite i mej att jag läst just detta "god natt" någonstans i textsjoken, inte kan placera det men har en känsla av att det var ett avvikande ordval. Och undrar varför det valdes.
Stopp och belägg! Var läste du det? Att SD sa god natt? Det har han aldrig sagt innan? Eller var det HON som sa det?
Citera
2020-03-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ahh, tack, jag läste bara att någon i tråden skrev att hon hade ett hår som inte var identifierat som från människa i sin hand.
Måste ha läst slarvigt och/eller missuppfattat.

Man hinner ju varken läsa det ena eller det andra ordentligt.
Särskilt inte om man ska hinna göra annat också.

Suck.
Det är helt omöjligt att hänga med.
Så jag KRÄVER rt!
Och den som inte lyder, får inte smaka mina bullar.
Skojar, jag har inte bakat några bullar...
Jag har ögnat igenom stora delar av FUPen, hade i helgen tänkt läsa hela. Det sket sig, men man hittar ändå fortfarande ögonbrynshöjande saker hela tiden.
Citera
2020-03-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Stopp och belägg! Var läste du det? Att SD sa god natt? Det har han aldrig sagt innan? Eller var det HON som sa det?
Efter att han mördat henne så skrev han: sov gott.
Citera
2020-03-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Och HUR är det MINDRE intressant att hon vet att LW är borta INNAN hon uppger i förhör att det var SD som informerade henne om att LW var försvunnen kl 11 på fm? Hon berättade det ju tom för sin kollega innan dess.
Tänk nu hela tanken.
Sätt in all fakta. Jag håller med om att hon borde ha ett bättre/rätt svar om när och hur hon fick informationen.

Men OM hon har nått med LW:s död att göra eller kunskap och ingen kontakt med inblandade innan jobbet, så kan hon ju inte säga ”försvunnen”?!
LW kan ju ha hittats död och då skulle hon sagt ”försvunnen”, men alla visste att hon hittats död innan hon anmäldes försvunnen.

Så visst har någon ställt frågan om LW innan.
Att man inte får ha mobilen på sig är nog lite si och så med. Jag vet att vissa har det.
Citera
2020-03-01, 21:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Har inte hunnit till deras förhör men tycker å andra sidan inte att det är konstigt att halva Hjärsta visste om både försvinnandet och "dörr på glänt". Båda de äldre barnen W kontaktade ju kompisar och som jag har förstått det känner alla verkligen alla. Jag vet ju att av det jag fått höra, hur fort det sprider sig.

Aktbilaga 146:

Noa tittar i sin telefon på Snapchat till Albi*n Lind*in. Albin brukar alltid spara all
konversation. Det var under tiden 07.12-07.14
Noa: kommer nog inte till skolan på ett tag
Albin: varför?
Noa: Mamma är borta.
Albin: Va!!!
Noa: Ja vi skulle fira Aron och när vi kom så var hon borta och dörren var på glänt

Minns inte när UWs sms gick ut, som sedan spred sig vidare. Kanske ngn annan har koll.
Jag reagerade faktiskt på sonens "på ett tag". Hur kan han göra den bedöming kl 07.12?
LW drog ju iväg titt som tätt och letade burkar eller gjorde andra ärenden. Det kunde ju ha funnits en högst rimlig förklaring vid den tiden. I deras värld hade det ju bara passerat en timme.
På ett tag är väl ett väldigt väl valt uttryck.
Han visste inte vad som hade hänt och hur länge han skulle bli borta.
"På ett tag" kan för mig betyda vad som helst mellan ungefär en halv dag och en eller flera veckor eller månader.
Citera
2020-03-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ja, de flesta förhör med HD under häktningstiden hösten -19 ger snurriga svar från HD:s sida om man ser till helheten. Det går inte att komma ifrån tanken att hon väljer att inte komma ihåg/inte vill kommentera sådant som är centralt för utredningen kring mordet. Känner fler här i tråden likadant?

Om hon medicineras med sedativa och/eller nya antidepressiva preparat kan jag förstå att de kognitiva funktionerna kan bli störda. Men eftersom snurrigheten varvas med klara svar så känns det fabricerat i mina öron.

Eftersom polisen i förhören inte nämner något om ev. mediciner som HD har, betyder det att det är sekretess på den biten?
Jag tänker mig att polisen eller en advokat borde ställa nån fråga kring det i så fall. Kanske inte specifika läkemedelsnamn men t.ex. om det är sedativa eller antidepp.

Jo, det är mkt märkligt..!

Sitter och läser förhöret med kollegan och rent krasst säger hon att HD var ledsen INNAN mordet.
Men hon upplevde henne som glad EFTER. Hon var orolig för att detta skulle knäcka HD, men tvärtom blev hon mer i balans och kollegan kan inte förstå hur HD "repade sig" så fort och att hon är glad, har energi och är stark.

"M*aria tycker att reaktionen från H*anna är skitkonstig." Utifrån hur hon agerar och fortsätter att fungera så har kollegan svårt att förstå sig på henne. Hon är undrande.
(Aktbilaga 149 sida 520)

Det låter som HD fick superkrafter och inte är så skör som hon framstår att vara..?
Citera
2020-03-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det skulle verkligen vara intressant att det dyka ner i det som Åkl valt bort. Om inte annat för att se varför hon valt bort 14 000 sidor..

Tack igen för att du rakryggat stått upp för sanningen. Många var dom som kallade dig opålitlig.
Verkligheten har gett dig rätt i allt vad du delgav oss i början av tråden. Är det inte absurt vilket massivt motstånd sanningen om LW,s trasighet orsakat.

Måhända av intresse för nytillkomna då trovärdigheten på refererade medlemmar ska bebömas.

Så här har tråden till stora delar sett ut. Många är dom som varit rädda för att sanningen om BO skulle avslöjas. Så skrajsen för sanningen att man avstår sin heder och skjuter brevbärarna.

Speciellt Floudhesten, miamania och hoppsan bör nog visa curage och pudla.

Tack Snor-Johan. Jag anade att allt skulle komma fram om det bara kom en fup. Så jag släppte tråden under lång tid. Tror inte att någon pudlar, det är alltför mycket känslor inblandat. Men du har rätt i att budbärarna blev avrättade.
Citera
2020-03-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag är med dig. Men det var inte det som diskussionen handlade om. Vi diskuterade om det var möjligt att HD hade fått informationen tidigt via andra kanaler än SD.

OK, my bad men tyckte du tryckte på NWs svar "ett tag", så det gällde mitt svar. Då jag växlar ibland med annat, missade jag den diskussionen. Kanske via Telegraf(?)?
Citera
2020-03-01, 21:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Till saken hör är att HD börjar jobba runt 7 på morgonen och de får inte ha mobiler under arbetstid. Dom måste ligga inlåsta i skåp. Meddelandet från SD kommer vid 11.

Aktbilaga 149 sida 165 och där omkring kan du läsa hela hennes redogörelse. Och den går inte ihop.
Den är sinnessjukt snurrig.
Hon fanns väl med eller i närheten när SD mördade LW eller också kom SD hem till henne efter mordet. Finns det fler förklaringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in