Citat:
Ursprungligen postat av
Beh.ass.
Ja, de flesta förhör med HD under häktningstiden hösten -19 ger snurriga svar från HD:s sida om man ser till helheten. Det går inte att komma ifrån tanken att hon väljer att inte komma ihåg/inte vill kommentera sådant som är centralt för utredningen kring mordet. Känner fler här i tråden likadant?
Om hon medicineras med sedativa och/eller nya antidepressiva preparat kan jag förstå att de kognitiva funktionerna kan bli störda. Men eftersom snurrigheten varvas med klara svar så känns det fabricerat i mina öron.
Eftersom polisen i förhören inte nämner något om ev. mediciner som HD har, betyder det att det är sekretess på den biten?
Jag tänker mig att polisen eller en advokat borde ställa nån fråga kring det i så fall. Kanske inte specifika läkemedelsnamn men t.ex. om det är sedativa eller antidepp.
Jo, det är mkt märkligt..!
Sitter och läser förhöret med kollegan och rent krasst säger hon att HD var ledsen INNAN mordet.
Men hon upplevde henne som glad EFTER. Hon var orolig för att detta skulle knäcka HD, men tvärtom blev hon mer i balans och kollegan kan inte förstå hur HD "repade sig" så fort och att hon är glad, har energi och är stark.
"M*aria tycker att reaktionen från H*anna är skitkonstig." Utifrån hur hon agerar och fortsätter att fungera så har kollegan svårt att förstå sig på henne. Hon är undrande.
(Aktbilaga 149 sida 520)
Det låter som HD fick superkrafter och inte är så skör som hon framstår att vara..?