2020-03-01, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
H*lmkvist, T*oren & D*vidsson är de tre.

Har du även lagt märke till hur HD kommer undan i förhören med att säga "jag vill inte svara på det" och "jag kommer inte ihåg". Samtidigt kan HD bekräfta "ofarliga" frågor med god hågkomst... Det är genomgående i förhören med HD som finns i Aktbilaga 149.
Speciellt illa är det på dokumentsida 411 i den aktbilagan då HD inte "minns" diskussionen med sin kollega på jobbet ang. att Lena är försvunnen. HD pratar även med en K*rin kring 10-tiden den 15/5.
I övrigt har SD messengerkontakt med HD först kl. 11:06 och då låter det som att HD får höra att LW är försvunnen för första gången. Tiderna går inte ihop!

Med tanke på det så känns det väldigt illa att HD är avförd från utredningen.
Hade dom inte telefonkontakt på morgonen då? Det är olika listor i akterna.
Citera
2020-03-01, 19:33
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag läser långsamt. Finns en vinst med det också, jag tycker att jag hittar fler och fler märkligheter som bara tycks hänga i luften obesvarade.

Jag ska försöka att läsa FUP på ett någorlunda planerat och strukturerat sätt. Blixtvisiter i och känguruhopp mellan olika delar fungerar illa Berätta gärna om de märkligheter du upplever när du läser.
Citera
2020-03-01, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hade dom inte telefonkontakt på morgonen då? Det är olika listor i akterna.

Läste nyligen och la även in en kommentar här angående när HD berättar för två olika personer att LW är försvunnen. Det ska vara innan klockan 10 på fm, men kontakten mellan SD och HD är inte förrän runt 11 då han berättar det för henne. I förhöret undrar man också varför HD visste att dörren till LW stod på glänt (Enligt SD ska det vara HD som berättat det för honom).
SNURR!
Citera
2020-03-01, 19:38
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Förlåt men det är vad jag gissar
Även Jerry har ju rätt till sin sexualitet.

Ja det klart ,jag var mer knäckt utav att han gillar innebandy...//

Men Du ,hur kan en person ta livet utav en mamma utan en tanke på att ett gäng barn kommer bli utom sig ?

Kommentar ,snälla ,så jag får någon slags uppfattning om vad det är för slags person som gjort detta bestialiska mord!!?
Senast redigerad av landbandy 2020-03-01 kl. 19:44.
Citera
2020-03-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ibland får jag känslan att S*llen är utnyttjad, att HD (och SD) använt honom för att utåt sett avdramatisera relationerna.

Skulle inte bli förvånad. SD har ju förfäktat att han och HD har ett "fritt äktenskap" som innebär att båda kan leka runt med andra, bara man säger till om det blir allvar.

Detta skall väl vara en demonstration av att det även gäller HD. Han inbillade väl HD att då skulle det ta bort hans lek med LW = stryka ett streck. Glömma och börja om.

SD hade dock full övervakning/kontroll på HD. En bricka i hans spel mot LW.
Citera
2020-03-01, 19:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Skulle inte bli förvånad. SD har ju förfäktat att han och HD har ett "fritt äktenskap" som innebär att båda kan leka runt med andra, bara man säger till om det blir allvar.

Detta skall väl vara en demonstration av att det även gäller HD. Han inbillade väl HD att då skulle det ta bort hans lek med LW = stryka ett streck. Glömma och börja om.

SD hade dock full övervakning/kontroll på HD. En bricka i hans spel mot LW.
Ja, det kanske var så här åklagaren och utredarna resonerade. De verkar ha haft ett starkt fokus på relationer.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-01 kl. 19:53.
Citera
2020-03-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Läste nyligen och la även in en kommentar här angående när HD berättar för två olika personer att LW är försvunnen. Det ska vara innan klockan 10 på fm, men kontakten mellan SD och HD är inte förrän runt 11 då han berättar det för henne. I förhöret undrar man också varför HD visste att dörren till LW stod på glänt (Enligt SD ska det vara HD som berättat det för honom).
SNURR!

Precis! Och oklarheten med dörren på glänt behöver med genomlysas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det stämmer. Han är uppsatt på vittneslistan. Så han finns säkert nånstans. Haft en relation med Lena. Min dator lade av nyss så den får vila en stund. Du får gärna leta efter The* réns förhör.

Du får gärna ropa lite om du hittar hans förhör. Jag har letat, men finner det inte..
Citera
Medlem
[quote=Beh.ass.|70494294]H*lmkvist, T*oren & D*vidsson är de tre.

Har du även lagt märke till hur HD kommer undan i förhören med att säga "jag vill inte svara på det" och "jag kommer inte ihåg". Samtidigt kan HD bekräfta "ofarliga" frågor med god hågkomst... Det är genomgående i förhören med HD som finns i Aktbilaga 149.
Speciellt illa är det på dokumentsida 411 i den aktbilagan då HD inte "minns" diskussionen med sin kollega på jobbet ang. att Lena är försvunnen. HD pratar även med en K*rin kring 10-tiden den 15/5.
I övrigt har SD messengerkontakt med HD först kl. 11:06 och då låter det som att HD får höra att LW är försvunnen för första gången. Tiderna går inte ihop!

Med tanke på det så känns det väldigt illa att HD är avförd från utredningen.[/QUOTE]
Jag kan tänka att de helt enkelt inte har någon bevisning. Hon behöver inte svara på en enda fråga i polisförhören. Hon kan också vägra vittna såsom nära anhörig till SD. Det är åklagaren som skall bevisa att hon är skyldig till antingen medhjälp eller skyddande av brottsling. Det är inte advokat eller HD som skall bevisa motsatsen. Och det gör det svårt för åklagaren. Då kan det vara taktiskt att helt enkelt koncentrera sig på mördaren och se till att lägga krutet där. Men detta är ju spekulation i hur hon kan ha resonerat. Fan vet.
Citera
2020-03-01, 19:44
Medlem
Citat:
SNURR!
Märkligt är det, att HD redan tidigt på morgonen berättat för sin chef/arbetskompis, att LW är försvunnen. Kan inte förstå att hon går fri. Hon kunde väl inte heller förklara hur hon fått reda på det
Citera
2020-03-01, 19:48
Medlem
Citat:
Du får gärna ropa lite om du hittar hans förhör. Jag har letat, men finner det inte..
Jag har också letat. Men det kan ligga i slasken - den är också på cirka 14 000 sidor. De har inte tagit med alla 700 förhör i fupen.
Citera
2020-03-01, 19:51
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja det klart ,jag var mer knäckt utav att han gillar innebandy...//

Men Du ,hur kan en person ta livet utav en mamma utan en tanke på att ett gäng barn kommer bli utom sig ?

Kommentar ,snälla ,så jag får någon slags uppfattning om vad det är för slags person som gjort detta bestialiska mord!!?
En extremt egoistisk person(er) som har mycket att dölja bakom sin fasad av "lyckliga", "solsidan", "familjen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in