2020-03-01, 17:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men du är inte helt säker?

När det gäller den här sexsekten i Örebro så får man nog fan utgå från att det man inte ens trodde var möjligt är sant.

Tänk på BO,s trorsor, sperma från tre män i samma trosa, måste ju varit kul att komma som siste man i den geggan.
Har du inte missuppfattat lite?
Totalt hittade de nio trosor med sperma från 3 olika män.
Jag tror inte det stod att det var tre olika i samma trosa.
Citera
2020-03-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det går ju inte att bevisa men troligen har SD henne i sitt grepp. Hon vet vad han gjort, för han har berättat det, före eller efter dådet. Och lämnar hon ut honom (eller möjligen lämnar honom till sitt öda) så kommer han dra henne med sig i fallet. Men som sagt - spekulationer.

Mellan 07.30 och 8.00 den 15 maj - vid medicinutdelningen - så sa hon till sin chef att L var försvunnen. Hon var tydligen ganska stirrig enligt chefen. Och slutklämmen: jag hoppas hon är död. Men vem har berättat för henne? Hon hörde inte av SD förrän vid 11.06 då han kontaktade henne via Messenger: "Noa ringde imorse". Wilma fick inte veta vad Noa ville Stefan när han ringde hennes mobil och bad om SDs nummer. S meddelade, på förmiddagen, en hel grupp att L var försvunnen - men Hanna hade inte fått det meddelandet (tror inte hon var med på just den listan).

Så HUR visste HD att L var försvunnen? INGEN hade berättat det för henne. Ingen. Om hon nu inte fått besök av SD på natten till den 15:e maj, som polisen påstår i ett förhör till henne.

Hon vet mycket väl vem som tog livet av Lena. Hon vet hur. Hon vet varför. Och hon är i mer eller mindre symbios med SD.

Det där är verkligen mkt besvärande för HD. Och jag tycker det känns klantigt av SD att besöka henne på natten. Rätt stor risk att ngn ser honom.
Citera
2020-03-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Angående djurhår är det högst troligt det kommer från ekorre. katt. räv m.m.m.m. Tror m.a.o Inte det kommer från GM´s husdjur.

Så är det säkert men dumt att inte kolla, eller?
Citera
2020-03-01, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Den fanns på benet när man kollade på förstorad bild (vänster underben har jag för mig). Har inte hittat något som binder ngn vid platsen gällande denna tråd. Man har tagit in trådrullar från SD och jag läste någonstans att Hanna kom in med en av SDs orangea tröjor också.

Trodde jag läst i stort sett allt, men detta har jag helt missat Minns du var du hittat detta?
Citera
2020-03-01, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja visst.Det är klart att LW säkert var en annan person innan.Hon gjorde fel val vilket ledde i en nedåtgående spiral.Det är lätt hänt.Jag vet ju själv av egen erfarenhet.Jag har sagt det innan.En älskarinna behandlas som en trasdocka då mannen anser att hon saknar moral gentemot sin fru.Detta är inte ovanligt.Klassiskt skulle jag snarare gissa.
Det är inte svårt att hamna fel.Tror inte Stefan eller Hanna visste hur de skulle bli av med henne.LW borde fått ett kontaktförbud mot paret Davidsson.Därefter hade det varit brottsligt för henne att ens kontakta dem alls.Att läggas in på psyket för detta finns inte på kartan.De måste va självmordsbenägna med uttalade planer först.Om ens då tyvärr.LW borde rimligtvis tagit den hjälp som fanns att få.Dvs lämnat S.Då hade Centrum för våld i nära relationer kunnat hjälpt henne.Det krävdes så klart ett aktivt val av LV för det.Hon ville inte lämna honom.

Säkert hade ett kontaktförbud sänt en tydlig signal till Lena, men SD blev ju inte heller direkt våldtagen av Lena. Hade öppnade ju radiokanalen för Lena, och underhöll möjligheten för henne att kontakta honom. Han var ju väldigt on/off mot henne istället för att hålla en konsekvent linje mot henne själv. Och avbryta dialogen. Han är ju en mindfucker, som pysslar med gas lightning etc. Som det passar honom manipulerar han ju omgivningen efter sina egna själviska behov. Så han är inget offer, annat än för sina egna låga begär.
Citera
2020-03-01, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Men två i samma vill jag minnas?
Citera
2020-03-01, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fubbikan
Trodde jag läst i stort sett allt, men detta har jag helt missat Minns du var du hittat detta?

Menar du tråden så finns det i den tekniska undersökningen samt resultatdelen och menar du djurhåret i LWs hand så är det på samma ställe.
Citera
2020-03-01, 17:30
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Så är det säkert men dumt att inte kolla, eller?

Jag utgår ifrån att detta är kontrollerat.
Citera
2020-03-01, 17:31
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Nej, i en av trosorna var det sperma från tre olika män.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men du är inte helt säker?

När det gäller den här sexsekten i Örebro så får man nog fan utgå från att det man inte ens trodde var möjligt är sant.

Tänk på BO,s trorsor, sperma från tre män i samma trosa, måste ju varit kul att komma som siste man i den geggan.
Nja, var det inte sperma i alla 9st trosor som var otvättade och i dom var det från 3st olika män. JH, SD och någon T...?
Denna T har inte nämns tidigare.
Inte sett denna del av FUP:en än.
Citera
Medlem
Citat:
Det är ingen vild gissning.
Det är sannolikt Backmans idé med att förhöra HD så länge.

Men jag förstår inte hur det skulle kunna fria SD.
Det Backman framför allt kan skapa rimligt tvivel om är ifall HD har deltagit i mordet eller inte, fast bevisen mot henne inte finns.
Även om Backman kan visa att det är sannolikt att HD har varit medhjälpare så tycker jag inte att det minskar SD:s roll som mördare.

Är med på det du anför. Men. Nog kan det ändå finnas en öppning här för Backman att skapa rimligt tvivel avs SD som GM.
Enligt åtalet har han själv eller tillsammans med annan mördat. Och kan han själv ha genomfört mordet så kan väl teoretiskt någon annan ha gjort det, utan hjälp.
Menar att det inte bara borde handla om HD är oskyldig eller varit i maskopi med SD, fokus kan ju från Backmans sida komma att fästas på HD som ensam GM.
Citera
2020-03-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det går ju inte att bevisa men troligen har SD henne i sitt grepp. Hon vet vad han gjort, för han har berättat det, före eller efter dådet. Och lämnar hon ut honom (eller möjligen lämnar honom till sitt öda) så kommer han dra henne med sig i fallet. Men som sagt - spekulationer.

Mellan 07.30 och 8.00 den 15 maj - vid medicinutdelningen - så sa hon till sin chef att L var försvunnen. Hon var tydligen ganska stirrig enligt chefen. Och slutklämmen: jag hoppas hon är död. Men vem har berättat för henne? Hon hörde inte av SD förrän vid 11.06 då han kontaktade henne via Messenger: "Noa ringde imorse". Wilma fick inte veta vad Noa ville Stefan när han ringde hennes mobil och bad om SDs nummer. S meddelade, på förmiddagen, en hel grupp att L var försvunnen - men Hanna hade inte fått det meddelandet (tror inte hon var med på just den listan).

Så HUR visste HD att L var försvunnen? INGEN hade berättat det för henne. Ingen. Om hon nu inte fått besök av SD på natten till den 15:e maj, som polisen påstår i ett förhör till henne.

Hon vet mycket väl vem som tog livet av Lena. Hon vet hur. Hon vet varför. Och hon är i mer eller mindre symbios med SD.
Ja,det har jag påtalat från början.Vi ser ju alla att paret poserar på foton för allmänheten tillsammans.Vad vill de förmedla med det?Jag har sagt från början att HD är anstiftaren.Om SD tar död på LW då först kan hon lita på och tro på SD .Då först kan han krypa tillbaka till sin mamma HD.Det är HD som ligger bakom allt. (HD: Han gjorde det verkligen. SD: Jag gjorde det för din skull)

Klart man blir berörd. Alltihop är väldigt tragiskt.Allt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in