2020-03-01, 17:11
Medlem
Gällande JG: Jag har vistas i JG:s närhet i ett visst sammanhang, mitt intryck av honom var att han var mycket högljudd och intensiv, han hördes hela tiden och talade typ dubbelt så högt mot normalt. Han höll på med sin telefon hela tiden som om han vore besatt av den. Han har varit innebandy domare och är aktiv inom en innebandy förening i Örebro, han har även arbetat som tolk. Den erfarenheten torde göra att han känner sig tämligen trygg i tingsrätten. Han har även haft kurser i GC på medborgarskolan. Han har ett stort nätverk och verkar medvetet ha arbetat med att bygga upp den.
Citera
2020-03-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
(Ingen vet med säkerhet skälen till att HD stannar kvar hos SD.
Personligen tror jag hon har andra skäl än de som hon har sagt.)
Det går ju inte att bevisa men troligen har SD henne i sitt grepp. Hon vet vad han gjort, för han har berättat det, före eller efter dådet. Och lämnar hon ut honom (eller möjligen lämnar honom till sitt öda) så kommer han dra henne med sig i fallet. Men som sagt - spekulationer.

Mellan 07.30 och 8.00 den 15 maj - vid medicinutdelningen - så sa hon till sin chef att L var försvunnen. Hon var tydligen ganska stirrig enligt chefen. Och slutklämmen: jag hoppas hon är död. Men vem har berättat för henne? Hon hörde inte av SD förrän vid 11.06 då han kontaktade henne via Messenger: "Noa ringde imorse". Wilma fick inte veta vad Noa ville Stefan när han ringde hennes mobil och bad om SDs nummer. S meddelade, på förmiddagen, en hel grupp att L var försvunnen - men Hanna hade inte fått det meddelandet (tror inte hon var med på just den listan).

Så HUR visste HD att L var försvunnen? INGEN hade berättat det för henne. Ingen. Om hon nu inte fått besök av SD på natten till den 15:e maj, som polisen påstår i ett förhör till henne.

Hon vet mycket väl vem som tog livet av Lena. Hon vet hur. Hon vet varför. Och hon är i mer eller mindre symbios med SD.
Citera
2020-03-01, 17:14
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag tycker också att det är märkligt att inte detta djurhår verkar ha analyserats. Att det var ett hårstrå i handen och inte flera liknande över andra delar av kroppen borde ha gjort att det inte neutraliserades vad gäller ”fyndvärde”, känner jag. Tack för att du gjorde tråden uppmärksam på detta.

Angående djurhår är det högst troligt det kommer från ekorre. katt. räv m.m.m.m. Tror m.a.o Inte det kommer från GM´s husdjur.
Citera
2020-03-01, 17:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Mitt fett ovan.
LWs bror vittnar om att "det började redan då", när LW var 18 år och drog utomlands.
Vad började redan då?
Kan du ge en sidhänvisning?
Hon har ju inte alls beskrivits som destruktiv när hon var gift med UW.
Senast redigerad av hoppsann 2020-03-01 kl. 17:22.
Citera
2020-03-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag har oxå funderat över varför hon valde att inleda relationer parallellt vid sidan av SD när hon uppenbarligen var så förälskad i honom. Men precis som du beskriver var det förmodligen. Riktigt tragisk historia och jobbigt att läsa i FUP:en stundtals 😥

Själv har jag aldrig tidigare läst något liknande i en Fup. Destruktivt så det ryker. När jag läste igenom deras ömsesidiga korrespondens, med extra fokus på det senaste 1,5 året i Lenas liv kändes det som att det fanns inget annat möjligt avslut än döden. Jag vet att jag tänkte i mitt stilla sinne att om jag hade betett mig likadant hade jag också varit död vid detta laget. Lena missbedömde hur mycket och hur långt hon kunde provocera, utan att det fick allvarliga följdverkningar och konsekvenser för henne själv. En normal människa tar ju dödshot mot både sig själv och sin minsting A på dödligt allvar.

Men hon trodde bara det var ett uttryck för kontroll och maktanspråk S använde sig av för att skrämmas. Hennes väninna bad henne göra slut med S och flytta hem till henne några veckor. Men Lena ville inte, utan smsade istället vidare och mötte upp med Stefan istället. Självbevarelsedrift no.

Förstod ju att fallet var extraordinärt i någon mening, men kunde aldrig föreställa mig hur pass absurt och bisarrt saker faktiskt var. All sans är ju som bortblåst, tyvärr.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-03-01 kl. 17:32.
Citera
2020-03-01, 17:21
Medlem
Citat:
Ingen aning men tänker att det borde ha varit en rejäl tuss av hår om hon ville ge en ledtråd. Hon anade ju uppenbarligen inte att hennes liv skulle ta slut bakom det där planket en majnatt. Det första slaget golvade henne tror jag. Sen hade hon nog fullt upp med att skydda sitt huvud. Djurhåret finns hur som i hennes hand och jag tycker det är konstigt att man inte analyserat detta.
(det är inte helt ovanligt att en älskare uppmanar sin älskarinna att träffa en annan man som hon kan få kärlek av.. men att älskaren och älskarinnan har varandra under tiden så att säga..till hon hittar den rätte..)
Citera
2020-03-01, 17:21
Medlem
Citat:
Mitt fett ovan.
LWs bror vittnar om att "det började redan då", när LW var 18 år och drog utomlands.

Ja just det, Ola vittnar om det. Det här du rätt i, det hade jag glömt. Men för UW och andra vänner och bekanta var det mer okänt.
Citera
2020-03-01, 17:22
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, vi kommer aldrig att få veta det, för att citera en boktitel jag tycker om men inte vad boken innehåller "Sanningen är en sällsynt gäst".

Den titeln är i högsta grad aktuell i detta fall fullt med lögner och annat.

Så sant så. I detta sorgliga fall verkar sanningen döljas bakom gedigna arméer av lögner, intriger och falskspel.
Citera
2020-03-01, 17:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ja tänk efter nu vad du själv hänvisade till.

Jag citerade random inlägg av notknapparen
för att hen inte skulle missa informationen
från Schazz.
Citera
2020-03-01, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Själv har jag aldrig tidigare läst något liknande i en Fup. Destruktivt så det ryker. När jag läste igenom deras ömsesidiga korrespondens, med extra fokus på det senaste 1,5 året i Lenas liv kändes det som att det fanns inget annat möjligt avslut än döden. Jag vet att jag tänkte i mitt stilla inte att om jag hade betett mig likadant hade jag också varit död vid detta laget. Lena missbedömde hur mycket och hur långt hon kunde provocera, utan att det fick allvarliga följdverkningar och konsekvenser för henne själv. En normal människa tar ju dödshot mot både sig själv och sin minsting A på dödligt allvar.

Men hon trodde bara det var en kontroll och maktanspråk S använde sig av för att skrämmas. Hennes väninna bad henne göra slut med S och flytta hem till henne några veckor. Men Lena ville inte, utan smsade istället vidare och mötte upp med Stefan istället. Självbevarelsedrift no.

Förstod ju att fallet var extraordinärt i någon mening, men kunde aldrig föreställa mig hur pass absurt och bisarrt saker faktiskt var. All sans är ju som bortblåst, tyvärr.
Kan bara hålla med dig!
Citera
2020-03-01, 17:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Angående djurhår är det högst troligt det kommer från ekorre. katt. räv m.m.m.m. Tror m.a.o Inte det kommer från GM´s husdjur.

Jepp, så där års har ju de flesta djur börjat tappa sin vinterpäls och att det då finns djurhår i närheten och på BO är inte alls konstigt.
Citera
2020-03-01, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad började redan då?
Kan du ge en sidhänvisning?

"På fråga vad Lena berättat om sina män? Ola säger att Lena hade ett bekräftelse behov som
han tror beror på mamma och pappa. Hon var 18 år när hon flyttade hemifrån. Hon drog till
Portugal eller om det var Spanien, hon korn hem med en portugis "det började redan då"."

Förhör med Ol*a Alenfal*k aktbilga 146
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in