2020-03-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
TACK så mycket för att du har berättat sanningen
om LW i tråden, från första början.
Trots att de flesta inte har velat tro på vad du berättat.

Tack själv. Det var givetvis tröttsamt att inte bli trodd men jag hoppades hela tiden på fup. Av det jag orkat läsa hittills så saknas väldigt mycket som skulle ge oss en ännu större bild. Nästa så jag vill skriva att "det finns mer". Fup är till för att fälla den åtalade så jag anar att det andra finns i slasken. Vet du om den är offentlig på begäran?
Citera
2020-03-01, 16:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Jag tolkade när jag läste det som ironi från SD. Ej hänt alltså.
Finns någonstans bland deras oändliga chattar. Karin omnämns ju (en av HDs bästa vänner) som tredje part. Finner det högst osannolikt att dessa tre skulle haft sex tillsammans, särskilt med strap-on 😂

Ta inte gift på det, händelsen som beskrevs triggade igång BO i alla fall, eftersom BO reagerade på MGM,s utsagor så tror jag att BO inte var helt främmande för att det kunde vara sant.

Skrivit det förut men skriver det igen, det här fallet är ett av de mest solkiga och "smutsiga" jag följt här på Flashback, ingen i det där Geocashgänget verkar ha haft några spärrar.
Citera
2020-03-01, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Nej, jag hittade inte heller någon förklaring till varför UW hade LW:s simkort. Kanske någon annan som förstått varför?

Jag får leta upp det igen bland alla tusentals sidor. Han måste ju ha fått frågan om detta?

Sitter just nu och läser om LWs bil, att den såldes och att det fanns väskor i denna. Vet du hur länge LWs hus var avspärrat?
Citera
2020-03-01, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ta inte gift på det, händelsen som beskrevs triggade igång BO i alla fall, eftersom BO reagerade på MGM,s utsagor så tror jag att BO inte var helt främmande för att det kunde vara sant.

Skrivit det förut men skriver det igen, det här fallet är ett av de mest solkiga och "smutsiga" jag följt här på Flashback, ingen i det där Geocashgänget verkar ha haft några spärrar.
En riktigt grisig utredning. Sex, otrohet, kotterier, skvaller, skitsnack, lögner--- lär bli en film så småningom. Om ett år eller så: "I huvudet på en mördare".

Jag minns så väl det inspelade samtalet mellan T*ea och pappa SD. Utredarna sa att de fick ont i magen att lyssna på det. Hanna höll med. Hur i helvete kan en pappa GÖRA så?
Citera
2020-03-01, 16:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En riktigt grisig utredning. Sex, otrohet, kotterier, skvaller, skitsnack, lögner--- lär bli en film så småningom. Om ett år eller så: "I huvudet på en mördare".

Jag minns så väl det inspelade samtalet mellan T*ea och pappa SD. Utredarna sa att de fick ont i magen att lyssna på det. Hanna höll med. Hur i helvete kan en pappa GÖRA så?

Enkla svaret är att han är skev i hela huvudet, de som kan mer om diagnoser och annat får väl förtydliga bättre, jag är en enkel människa och för mig är han helt djävla skev.
Citera
2020-03-01, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
...
Jag har frågat förut och jag frågar igen: NÄR brann pannan?
JG kallas in på förhör en gång för att höras om ett brandlarm 14-16 maj.
Han vet ingenting om brandlarmet.
Var det då pannan skulle ha brunnit?

Nej, det pratas iochförsig om en brandlarm den 15 maj, men det är något annat. Du har svaret från FL här:
B2705-18 Aktbilaga 149 Förhör HD sidan 179
>
>FL: Mmh. Den här brand .. den här pellets branden som jag förstått,
>MT:Mmh.
>FL: , den var ju 27e mars.
>MT:Mmh.
>FL: Det ganska lång .. det är två månader innan.
Citera
2020-03-01, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Man undrar ju om hon på ngt sätt råkat försäga sig om SDs inblandning i mordet.
Konstigt eg att hon inte gjorde slut med Sillen innan / direkt efter USA-resan.
Fattar inte att han fanns kvar hos henne efter den här resan!? Om nu HD fattat
att det var SD som var mördaren (vilket jag e ganska säker på), hur kunde hon undanhålla
den vetskapen från Sillen i flera månader ?

Ja, eller så tänkte hon högt, och försökte acceptera, och smälta varåt det sannolikt logiskt pekar: att S är den som i första hand har motiv att avyttra Lena. Hon har ju själv tidigare gett uttryck för att hon uppfattar Lena som en igel, som suger sig fast vid sin näringskälla. (Min omskrivning av Ls efterhängsamhet.) Eller så är det ett medvetet läckage, att hon försöker vilseleda farbror blå för att hon ska framstå som ovetande och oskyldig. Hon vet ju att alla kommer förhöras, och brottet kommer utredas från alla vinklar och vrår.

H kan ju undanhållit sanningen för Sillen för att hon själv är mer insyltad i mordet än vi vet om och för närvarande kan bevisa.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-03-01 kl. 16:41.
Citera
2020-03-01, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Mycket relevant frågeställning, men jag tror du har rätt: Lena förväxlar bekräftelsebehov med kärlek. Hon talar till väninnan om en stark kärlek. Men hon uppvisar snarare starka tecken på besatthet, åtrå och erotiska drivkrafter. Det senaste året i hennes liv handlar det mest om relationen dem emellan berör att ligga, skicka nakenbilder, att vara rentvättad, nyrakad och redo för sex. Att ta in Stefans cykel i hallen, och ta en snabbis, utan att H märker något.

Finns ingen kärlek, eller ömsesidighet, i huvudsak bara bråk och sex, tvång och hot. Hon är ju bara arg, sårad, besviken, deprimerad och hämndlysten mot honom. Hon hånar och föraktar honom och hans dubbelspel med Hanna och henne själv. Får inte hon leva i ett offentligt förhållande med honom, ska hon iallafall förstöra för Davidssons återföreningsförsök.

Just för att det saknas riktiga genuina känslor för Stefan ligger hon också med flera andra parallellt med honom. En del människor som söker bekräftelse och är uppmärksamhetstörstande har ett rätt omfattande behov av att vara on top of the mountain, och då kan det hända att man bjuder till lite extra angående att bjuda på sig.

Stefan visar ju också med all tydlighet att han endast och allenast vill rulla i sänghalmen, och ha lite djurisk uppfinningsrikedom tillsammans och är helt ointresserad av något nojsande. Han ber henne sluta med kärvänligheterna. Hon är i ett sådant psykologiskt och känslomässigt underläge. Han ser ju ner på henne och skriver bland annat att han föraktar henne. Han manipulerar lite fram och tillbaka som det passar. Oftast när hon hotar om avslöjande till Hanna. Det är radiotystnad, och öppen kanal. Lena flippar så fort hans intresse svalnar och han backar. Det benämner Lena som ofred.

Så nej, ingen kärlek i sikte, men mycket hat, hot och ömsesidigt förakt.
Absolut.Jag skulle tro att de inte heller ens kysstes.Kyssas brukar sparas till den som de har riktiga känslor för.
Citera
2020-03-01, 16:44
Medlem
Citat:
TACK så mycket för att du har berättat sanningen
om LW i tråden, från första början.
Trots att de flesta inte har velat tro på vad du berättat.

Har du fattat än att "Stefan var inte den första gifta mannen hon går på."?
Tack så mycket!
Citera
2020-03-01, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hmm… vet inte hur jag skall tolka det där. Lena var singel, och "vem hon går på" är ju helt upp till henne. Däremot borde de där gifta männen skämmas som sviker sina fruar. Vad nu detta har med topic att göra.

Nu blev hon mördad. Troligen av en fortfarande gift man, påhejad av lilla frugan. Lilla frugan vet naturligtvis ingenting. Det visar ju hennes selektiva minne som är fullständigt blankt när det kommer till vitala frågor i utredningen - men minns allt som är oviktigt, vartenda dugg. Och eftersom hon kan skylla på medicinering att hennes minne är tomt, så får hon gå fri. Märkligt nog så är hennes minne glasklart så fort man lämnar de brännande frågorna.

Faktiskt, det du skriver angående Hs selektiva minne, är kristallklart. Det går inte missuppfatta och undgå, när man läser förhören. Hon ljuger så det knakar.
Citera
2020-03-01, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tack själv. Det var givetvis tröttsamt att inte bli trodd men jag hoppades hela tiden på fup. Av det jag orkat läsa hittills så saknas väldigt mycket som skulle ge oss en ännu större bild. Nästa så jag vill skriva att "det finns mer". Fup är till för att fälla den åtalade så jag anar att det andra finns i slasken. Vet du om den är offentlig på begäran?
Jättestort tack till Schazz!!!
Citera
2020-03-01, 16:50
Medlem
Citat:
Vem?

Ja tänk efter nu vad du själv hänvisade till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in