2020-03-01, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag begriper inte hur Lena kan vara så kär i SD, som hon påstår till många i sina chattar. Att hon själv är destruktiv, att han är som knark, att hon älskar honom etc. Varför är hon då med alla dessa män (se citat nedan). Det är ju inte en varje vecka, det verkar vara flera med tanke på vad man hittat i hennes trosor. Det stämmer inte. Men det verkar ju vara så. Ett sökande efter bekräftelse? Hon kan inte ha mått bra även om hon aldrig träffat SD. Men han spädde på det hela. Stackars Lena.

Mycket relevant frågeställning, men jag tror du har rätt: Lena förväxlar bekräftelsebehov med kärlek. Hon talar till väninnan om en stark kärlek. Men hon uppvisar snarare starka tecken på besatthet, åtrå och erotiska drivkrafter. Det senaste året i hennes liv handlar det mest om relationen dem emellan berör att ligga, skicka nakenbilder, att vara rentvättad, nyrakad och redo för sex. Att ta in Stefans cykel i hallen, och ta en snabbis, utan att H märker något.

Finns ingen kärlek, eller ömsesidighet, i huvudsak bara bråk och sex, tvång och hot. Hon är ju bara arg, sårad, besviken, deprimerad och hämndlysten mot honom. Hon hånar och föraktar honom och hans dubbelspel med Hanna och henne själv. Får inte hon leva i ett offentligt förhållande med honom, ska hon iallafall förstöra för Davidssons återföreningsförsök.

Just för att det saknas riktiga genuina känslor för Stefan ligger hon också med flera andra parallellt med honom. En del människor som söker bekräftelse och är uppmärksamhetstörstande har ett rätt omfattande behov av att vara on top of the mountain, och då kan det hända att man bjuder till lite extra angående att bjuda på sig.

Stefan visar ju också med all tydlighet att han endast och allenast vill rulla i sänghalmen, och ha lite djurisk uppfinningsrikedom tillsammans och är helt ointresserad av något nojsande. Han ber henne sluta med kärvänligheterna. Hon är i ett sådant psykologiskt och känslomässigt underläge. Han ser ju ner på henne och skriver bland annat att han föraktar henne. Han manipulerar lite fram och tillbaka som det passar. Oftast när hon hotar om avslöjande till Hanna. Det är radiotystnad, och öppen kanal. Lena flippar så fort hans intresse svalnar och han backar. Det benämner Lena som ofred.

Så nej, ingen kärlek i sikte, men mycket hat, hot och ömsesidigt förakt.
Citera
2020-03-01, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, ingick i inbjudan till MGM enligt FUP.

Ställer mig lite undrade därför om han manipulerat bilden med tanke på tiden. Hon hade redan serverat Aron en bit på kvällen. På den bilden som skall ingått i inbjudan är ingen bit tagen, vad jag kan se. Men hon kanske haft ett kort på före ...
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Hjärtkakan kan ha symboliserat vit flagg från LW:s sida och tanken på olivkvisten är frestande fridfull. Jag gissar dock att LW tog det säkra före det osäkra och startade en inspelning på mobilen innan hon lämnade hemmet. Om så är fallet får vi aldrig veta. GM verkar ha belagt facit med tvångströja.

Nej, vi kommer aldrig att få veta det, för att citera en boktitel jag tycker om men inte vad boken innehåller "Sanningen är en sällsynt gäst".

Den titeln är i högsta grad aktuell i detta fall fullt med lögner och annat.
Citera
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Oj. jag förmodar att du inte vet vart jag kan hitta det?
Men det låter nästan som ngt han skulle ha sagt för att provocera LW,
att visa på hur aktivt sexliv de har. Vilket jag ändå förmodar att de inte hade
(SD och HD).

Jag tolkade när jag läste det som ironi från SD. Ej hänt alltså.
Finns någonstans bland deras oändliga chattar. Karin omnämns ju (en av HDs bästa vänner) som tredje part. Finner det högst osannolikt att dessa tre skulle haft sex tillsammans, särskilt med strap-on 😂
Citera
2020-03-01, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Vet du var jag kan finna detta?
Undrar också hur relationen med Sillen avbröts? Tyckte han att det var ok att hon reste till USA med sin "exman" fast de var ihop? trodde Sillen att SD var skyldig?

Kolla de senaste tre förhören av sex, mellan Hanna och farbror blå. Sillen ville inte att hon skulle åka till USA med sin exman. Rätt naturligt då han är intresserad av kvinnan. Relationen med Sillen avbröts enligt Hanna ht 2018 pga av att hon kände sig kvävd av hans kärlek.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-03-01 kl. 16:24.
Citera
2020-03-01, 16:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är min tanke (min fetning i din text).
Förhör med kollega och nära vän KJ:
Stefan och Jerry var ute och geocashade mycket. Kristin var orolig att hon
skulle gå på Jerry. Stefan var inte den första gifta mannen hon går på.

Told you so. Det spelade ingen roll om männen var gifta, det var jakten och vinsten som var det viktigaste. LW hade ett sjukligt bekräftelsebehov, på flera plan. Relationen med SD ledde inte till någon vinst, det kunde hon inte acceptera. Tidigare relationer har tagit slut när LW har velat detta (bortsett från JH och då var hon också knäckt) eller pågått som on/off om hon bestämt detta och det måste väl anses vara en vinst i psykologisk mening.

TACK så mycket för att du har berättat sanningen
om LW i tråden, från första början.
Trots att de flesta inte har velat tro på vad du berättat.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förhör med L*enas kusin:

Aktbil 150 sid 463-464
(min fetning)

" Lena pratade om en Jimmy Holmqvist som hon var fö1ijusti och som hon hoppades att det skulle bli en relation med. Lena berättade att Jimmy höll på med geocaching och att han hade en son på runt åtta år samt att han bodde i Stockholm. Lena
hade lite funderingar på hur förhållandet skulle fungera eftersom hon bodde i Örebro.
Camillas uppfattning var att Lena var allvarligt intresserad av Jimmy samtidigt som hon säger
att Lena var någon som sökte kärleken och hade svårt att vara ensam.
"

Jag tror absolut att detta har något med det hela att göra. En faktor som tänder eld på brasan.

Har du fattat än att "Stefan var inte den första gifta mannen hon går på."?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-01 kl. 16:19.
Citera
2020-03-01, 16:19
Medlem
Aktbilaga 150 sid. 689

Lenas opublicerade cacher

Den 13:e maj skapade Lena tre cacher som aldrig blev klara och aldrig publicerats offentligt.
Jo*nas är den reviewern som godkänt de reservationerna.

Cachnamn: "My real six string"
Cachen är publicerad 28:e februari. På platsen finns tidigare "mysteryfinalen" men den
flyttades då någon hade sönder den. Det finns en lång chatt kopplad till cachen. Bland annat
har Stefan lagt ut en cach för att störa Lenas cach. Kommunikationen är sedan 16:e februari.
23-24 februari finns en ordväxling mellan Lena och Jonas gällande problemen kopplade till
cachen. Fyndplatsen, där Lena hittades, kan vara upptrampad av geocachare som varit på
platsen.
Citera
2020-03-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Kolla de senaste tre förhören av sex, mellan Hanna och farbror blå. Sillen ville inte att hon skulle åka till USA med sin exman. Rätt naturligt då han är intresserad av en kvinna. Relationen med Sillen avbröts enligt Hanna ht 2018 pga av att hon kände sig kvävd av hans kärlek.

Man undrar ju om hon på ngt sätt råkat försäga sig om SDs inblandning i mordet.
Konstigt eg att hon inte gjorde slut med Sillen innan / direkt efter USA-resan.
Fattar inte att han fanns kvar hos henne efter den här resan!? Om nu HD fattat
att det var SD som var mördaren (vilket jag e ganska säker på), hur kunde hon undanhålla
den vetskapen från Sillen i flera månader ?
Citera
2020-03-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Har du fattat än att "Stefan var inte den första gifta mannen hon går på."?

Men han var väl inte gift?
Citera
2020-03-01, 16:23
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Har dock för mig att det dröjer en tid innan UW inkommer med dessa uppgifter (juni?). Sen fattar jag inte varför UW hade LWs simkort hemma. Hittade ingen förklaring till detta.

Nej, jag hittade inte heller någon förklaring till varför UW hade LW:s simkort. Kanske någon annan som förstått varför?
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Men han var väl inte gift?

Vem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Har du fattat än att Stefan var inte den första gifta mannen hon går på.?
Hmm… vet inte hur jag skall tolka det där. Lena var singel, och "vem hon går på" är ju helt upp till henne. Däremot borde de där gifta männen skämmas som sviker sina fruar. Vad nu detta har med topic att göra.

Nu blev hon mördad. Troligen av en fortfarande gift man, påhejad av lilla frugan. Lilla frugan vet naturligtvis ingenting. Det visar ju hennes selektiva minne som är fullständigt blankt när det kommer till vitala frågor i utredningen - men minns allt som är oviktigt, vartenda dugg. Och eftersom hon kan skylla på medicinering att hennes minne är tomt, så får hon gå fri. Märkligt nog så är hennes minne glasklart så fort man lämnar de brännande frågorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in