2020-03-01, 15:18
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du vill att jag ska lämna tråden, så vilka svar jag än ger kommer de att studsa. "Att ta in influenser utifrån" vad är det? Kan vara vad som helst.
Exakt, kan vara vad som helst som du inte tänkt på. Fattar du inte att du står under lyktstolpen och letar efter nycklarna du tappade i mörkret någon annanstans? Det kommer inte in nåt nytt syre i din bubbla, du letar där det är ljust för att man ser sämre i mörkret, du avslutar dessutom gärna med en på det.

Ska det här verkligen behöva bli ännu en långbänk med dig där du svarar ”goddag yxskaft” i inlägg efter inlägg?
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-03-01 kl. 15:22.
Citera
2020-03-01, 15:19
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Bär du själv mask?

Ja, men mitt lager av masker börjar ta slut och det finns ingenstans att köpa nytt.
Citera
2020-03-01, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
OK väldigt tråkigt, men det är då undantaget.

Ja, men nu fanns det uppgifter om att barnet lever också. Men hur som helst så om ett barn dör är det ett undantag. Hittills.
Citera
2020-03-01, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Rädd för vad?

Min inställning är att diskutera i olika trådar på Flashback, specifikt i trådar där det finns uppenbart vansinniga åsikter.

Och jag undrar vad du grundar dina åsikter på? Eller hittar du på dem själv?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Och jag undrar vad du grundar dina åsikter på? Eller hittar du på dem själv?

Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Ja, men nu fanns det uppgifter om att barnet lever också. Men hur som helst så om ett barn dör är det ett undantag. Hittills.

Nu kan du börja fundera på vad som är fakta och vad som är dårskap.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-03-01 kl. 15:23.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Kan nån doomsday-dåre svara på hur många som stryker med i säsongsinfluensa om året,
så ni kan ta höjd för det , men ni har väl dött av hysteri innan det talet uppnås?

"20% of COVID-19 patients required hospitalisation compared to 0.2% of Influenza patients."

Kan vi behandla flera tusentals människor?
Nej. Vi kan behandla 100 stycken i 14 dagar.
Citera
2020-03-01, 15:22
Avslutad
Citat:
Men du, din superdåre, hade ju som primärt argument att de som postade många inlägg var inte att lita på.. du postar ju mest?

Nej, jag har aldrig sagt att problemet är de som skriver många inlägg. Problemet är de som desperat förnekat allvaret och därmed utsätter människor och samhälle för fara, då de faktiskt finns de som köper skitsnacket (särskilt i Sverige där folk är naiva och aldrig tror att något kan drabba de själva på riktigt).
Citera
2020-03-01, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nu kan du böra fundera på vad som är fakta och dårskap.

Jo jag funderar över det. Allt som skrivs och sägs är självklart inte sant. Så är det ju jämt. MEn jag undrar var DU får dina uppgifter ifrån?

Eller är du bara emot för det gör dig lycklig?
Citera
2020-03-01, 15:23
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Vad är det som säger att just morgondagen ska ge en massa utbrott?

Igår en person.
Idag noll.
Hittills.

Det är väl bra?
Tycker du inte det?

Det är helg, vilket gör att rätt många vårdcentraler och andra enheter är stängda idag.

Fortfarande relativt tidig eftermiddag. Du får vänta några timmar innan du kan säga att det inte varit några utbrott idag. Det jag kan säga är att sannolikheten är större för påvisning imorgon.

Det hade varit fantastiskt om vi inte får fler fall. Men som sagt så är det lite för optimistiskt att tro det, inte minst för att det varit helg både igår och idag.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Med den här farten så lär många behöva kistor men vad hjälper det när man redan är död. Bättre att lägga ner pengarna på annat.

Ja det är ju en faslig fart med 13 personer som smittats. Det är ju hiskeligt jämfört med 250000 vid en vanlig säsongsinfluensa där bara 200 dör varje år.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Varför är det hysteri att förbereda sig för det värsta, det är väl sunt förnuft. Det känns vettigare än åt andra hållet.

Nej, att "förbereda sig för det värsta.." är hysteri och ett betydligt allvarligare problem än corona.

Vad menar du " åt andra hållet.."? tror du det finns folk som aktivt åker till riskområdena och slickar på smittade?

Däremot ska sjukvården vara beredd, och det är den, så bra det kan bli.
Senast redigerad av Draken55 2020-03-01 kl. 15:26.
Citera
2020-03-01, 15:24
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Kan nån doomsday-dåre svara på hur många som stryker med i säsongsinfluensa om året,
så ni kan ta höjd för det , men ni har väl dött av hysteri innan det talet uppnås?

Det är felaktigt att enbart kolla på antalet döda utan man måste kolla på dödligheten viruset har i och med att det är en pandemi som sprider sig. Men om du vill gå om i antal så kommer antalet döda nog gå om säsäongsinfluensan om flera har attityden du har.

WHO,CDC och all rapporterad statistik säger att det är betydligt dödligare än säsongsinfluensan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in