Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Frågan var inte om du är nöjd med lagstiftningen vi har nu.
Jo det kokar ner till det eftersom det är förbjudet att köpa sex i Sverige. Och jag är nöjd med den lagstiftningen.
Citat:
Du använde höga försäkringspremier som ett argumenet för ett förbud och min fråga var om du verkligen anser att det är kriterier för ett förbud.
Bland många andra, det negativa överväger.
Citat:
Frågan gällde inte diskussioner inom den katolska kyrkan utan om det påståendet du gav, att celibat var skadligt och borde förbjudas.
Ja inom vissa kretsar borde det förbjudas eftersom det visade sig göra mer skada än nytta.
Citat:
Ett förbud mot celibat är detsamma som ett tvång att ha sex.
Nja eller bara att man inte är tvingad att leva i celibat, man kan ju lika gärna ta bort förbudet mot att gifta sig så får man välja fritt.
Citat:
Rätt intressant både att du är för att tvinga människor att ha sex och att du anser att det är bra för samhället. Vad gör vi med dem som inte kan få sex utan betalning, de måste kunna köpa sex för att ditt förbud mot celibat ska kunna verkställas.
Eftersom du tänker i absoluta termer så förstår jag att du tolkar det jag skrev såhär, jag är inte förvånad. Det är lätt hänt med dig att du försöker dra ner en i det autistiska kaninhålet gång på gång.
Citat:
Du har också kunnat se att celibat är skadligt för samhället, så skadligt att det borde förbjudas. Dessa två åsikter du har går inte ihop med varandra då det finns män som inte får sex utan betalning.
Påtvingat celibat inom tex katolska kyrkan visade sig få skadliga konsekvenser för samhället ja. Män som inte är tvingade till celibat men inte "får" sex pratade jag inte om.
Märk väl att det var du som drog upp celibat först och att jag då gav exempel på när det är skadligt och borde tas bort.