2020-03-01, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Frågan var inte om du är nöjd med lagstiftningen vi har nu.

Jo det kokar ner till det eftersom det är förbjudet att köpa sex i Sverige. Och jag är nöjd med den lagstiftningen.

Citat:
Du använde höga försäkringspremier som ett argumenet för ett förbud och min fråga var om du verkligen anser att det är kriterier för ett förbud.

Bland många andra, det negativa överväger.

Citat:
Frågan gällde inte diskussioner inom den katolska kyrkan utan om det påståendet du gav, att celibat var skadligt och borde förbjudas.

Ja inom vissa kretsar borde det förbjudas eftersom det visade sig göra mer skada än nytta.

Citat:
Ett förbud mot celibat är detsamma som ett tvång att ha sex.

Nja eller bara att man inte är tvingad att leva i celibat, man kan ju lika gärna ta bort förbudet mot att gifta sig så får man välja fritt.

Citat:
Rätt intressant både att du är för att tvinga människor att ha sex och att du anser att det är bra för samhället. Vad gör vi med dem som inte kan få sex utan betalning, de måste kunna köpa sex för att ditt förbud mot celibat ska kunna verkställas.

Eftersom du tänker i absoluta termer så förstår jag att du tolkar det jag skrev såhär, jag är inte förvånad. Det är lätt hänt med dig att du försöker dra ner en i det autistiska kaninhålet gång på gång.

Citat:
Du har också kunnat se att celibat är skadligt för samhället, så skadligt att det borde förbjudas. Dessa två åsikter du har går inte ihop med varandra då det finns män som inte får sex utan betalning.

Påtvingat celibat inom tex katolska kyrkan visade sig få skadliga konsekvenser för samhället ja. Män som inte är tvingade till celibat men inte "får" sex pratade jag inte om.

Märk väl att det var du som drog upp celibat först och att jag då gav exempel på när det är skadligt och borde tas bort.
Senast redigerad av Jenny9 2020-03-01 kl. 14:55.
Citera
2020-03-01, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Du vet vad du pratar om märker jag. vanföreställningar deluxe

Rika är just vad många blir. Du minns kanske att det skedde ett tillslag mot en lägenhet i Stockholm för ett tag sedan. Det var en rumänsk och en polsk tjej som sålde sex där om jag inte missminner mig. Aftonbladet beskrev dessa kvinnor som "några av samhällets allra mest utsatta". Kvinnorna vägrade dock "erkänna" att de var tvingade eller utsatta och det visade sig att dessa kvinnor turnerar jorden runt, drar in 15k per dag på sitt sexsäljande och lever mer eller mindre i lyx. Några dagar efter tillslaget befann de sig i Las Vegas.

"En hallick som tar 80% av pengarna" lär dig skilja på film och verklighet.

Skrattretande.
Var finns fakta på att de drar in 15 000 kr per dag och varför skulle de vilja ha så många kunder varje dag när det skulle räcka för lyxliv hemma i Rumänien med 15 000 kr per månad

Var finns information om att dessa fattiga Rumänskor reste till Las Vegas och vad skulle de dit och göra med tanke på att de om de haft möjlighet att sälja sex där aldrig skulle valt att sälja sex i lägenheter i Sverige
Citera
2020-03-01, 14:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jo det kokar ner till det eftersom det är förbjudet att köpa sex i Sverige. Och jag är nöjd med den lagstiftningen.

Frågan var som sagt inte vad det kokar ner till men jag märker att du regelmässigt undviker alla frågor som har svar som inte går i linje med dina slutsatser. Detta är fegisens ständiga utväg i alla debatter.
Citera
2020-03-01, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Frågan var som sagt inte vad det kokar ner till men jag märker att du regelmässigt undviker alla frågor som har svar som inte går i linje med dina slutsatser. Detta är fegisens ständiga utväg i alla debatter.

Jodå jag har svarat, du behöver bara läsa om vad jag skrev en eller flera gånger till.
Citera
2020-03-01, 15:05
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Jag uppskattar faktiskt din jämförelse : ). Haha . Man bör inte sympatisera allt för mycket med onda mänskor : ). Du har en poäng i de.

Men de kan ju va bra att veta varför dom är som dom är också. Ofta är feminister helt förstörda av nått förhållande eller har en pappa som antingen va en beta snubbe eller en kvinnomisshandlare. De ursäktar inte deras beteende. De är naturligtvis emot min ideologi att hålla på dalta med folk.

Men ska man förstå detta samhällsfenomen så får man söka en stor dela av svaret i att de är sjuka kvinnor.
Jag tror feminister är som de är för att de hela sina liv fått höra att de är offer. Rollen har kultiverats i dem dagligen sen tidigt sjuttiotal och en del kliver gärna in i den i hopp om att det är "någons jobb" att hjälpa dem ur "situationen".
Det här "narrativet" är mycket tacksamt för mer drivna människor att utnyttja gentemot stat och allmänheten för att "kräva ersättning" och "kompensation" och så har en väl finansierad industri skapats som omsätter tiotals miljarder av våra skattemedel varje år.
Som ingen har någon som helst nytta av.
Vi utbildar "akademiker" med "genusvetenskap" som specialitet, men ingen av dem kan säga vad deras yrkesroll sen ska vara, utom att rabbla samma saker om och om igen.
En del företag och myndigheter tvingas lyssna på och betala för dessa "utbildningar" för dyra pengar.
Andra behöver "certifieras" för att kunna stämpla sig som "havandes den rätta tron" och "kompetensen", annars kan de förbjudas att få vissa statliga eller kommunala uppdrag.
Så det finns massor av mygel mer våra skattemedel på väldigt många olika plan och nu räcker skatteintäkterna inte längre till.
Citera
2020-03-01, 15:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jodå jag har svarat, du behöver bara läsa om vad jag skrev en eller flera gånger till.

Du har svarat men men svarat på andra frågor än du fick.

Mina frågor hade uppenbarligen svar som gick emot dina egna slutsatser och därför valde du att svara på andra frågor än du fick. Fegt.
Citera
2020-03-01, 17:27
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du är ju rolig också. Lyfter fram små solskenshistorier och skriver ungefär som att majoriteten av prostituerade blir miljonärer och blabla.
Välkommen till verkligheten hörru!

Små solskenshistorier?

Självklart tjänar de flesta av dem mycket pengar.

Om nu dessa två lyckas tjäna 15k per dag, varför skulle inte andra prostituerade kunna göra det? För att dessa två är snygga? Ja det är de det många prostituerade som är. Hur svårt tror du det är att du få kunder som är villiga att betala 3000 kr för en timme? 41 st hade svarat på deras annons, just den dagen. Ta 5 st per tjej där för en dag och de har just 15k var för 4-5 timmars jobb. Detta kan alla prostituerade som ser bra ut och ger bra service enkelt åstadkomma (förutom alla risker och hinder som sexköpslagen innebär för dem). Och om nu många bara tjänar en tredjedel av detta så är det fortfarande mycket pengar. Allt detta är enkel matematik så detta borde även du förstå. Det går inte att argumentera emot här.

Snarare är de ni andra som lyfter upp enstaka skräckhistorier och gör dessa representativa för hela branschen som behöver komma tillbaka till verkligheten. Extra roligt blir det eftersom ni inte vet något alls. Ni har noll insyn och erfarenhet. Och det är fascinerande att se er försöka argumentera emot enkel matematik. Men nästa gång du har mattelektion kanske du kan lära dina elever att 3000 x 5 inte alls är 15 000 utan bara 27,50.

Någon eventuell sexarbetare som läser tråden får gärna rätta mig om jag har fel men jag tror att 3000 i timmen är ett vanligt pris i Sverige.
Citera
2020-03-01, 17:39
Medlem
Frozenpills avatar
Citat:
Små solskenshistorier?

Om nu dessa två lyckas tjäna 15k per dag, varför skulle inte andra prostituerade kunna göra det? För att dessa två är snygga? Ja det är de det många prostituerade som är. Hur svårt tror du det är att du få kunder som är villiga att betala 3000 kr för en timme? 41 st hade svarat på deras annons, just den dagen. Ta 5 st per tjej där för en dag och de har just 15k var för 4-5 timmars jobb. Detta kan alla prostituerade som ser bra ut och ger bra service enkelt åstadkomma (förutom alla risker och hinder som sexköpslagen innebär för dem). Och om nu många bara tjänar en tredjedel av detta så är det fortfarande mycket pengar. Allt detta är enkel matematik så detta borde även du förstå. Det går inte att argumentera emot här.

Snarare är de ni andra som lyfter upp enstaka skräckhistorier och gör dessa representativa för hela branschen som behöver komma tillbaka till verkligheten. Extra roligt blir det eftersom ni inte vet något alls. Ni har noll insyn och erfarenhet. Och det är fascinerande att se er försöka argumentera emot enkel matematik. Men nästa gång du har mattelektion kanske du kan lära dina elever att 3000 x 5 inte alls är 15 000 utan bara 27,50.

Någon eventuell sexarbetare som läser tråden får gärna rätta mig om jag har fel men jag tror att 3000 i timmen är ett vanligt pris i Sverige.
Ja 250 euro som det kostar i Danmark kan nog vara 3000 i Stockholm.
Citera
2020-03-01, 17:57
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:

Du vet vad du pratar om märker jag. vanföreställningar deluxe

Rika är just vad många blir. Du minns kanske att det skedde ett tillslag mot en lägenhet i Stockholm för ett tag sedan. Det var en rumänsk och en polsk tjej som sålde sex där om jag inte missminner mig. Aftonbladet beskrev dessa kvinnor som "några av samhällets allra mest utsatta". Kvinnorna vägrade dock "erkänna" att de var tvingade eller utsatta och det visade sig att dessa kvinnor turnerar jorden runt, drar in 15k per dag på sitt sexsäljande och lever mer eller mindre i lyx. Några dagar efter tillslaget befann de sig i Las Vegas.

"En hallick som tar 80% av pengarna" lär dig skilja på film och verklighet.

Skrattretande.

Det kan absolut finnas fall där det ser annorlunda ut. Exemplet och siffrorna tog jag från boken Nattstad som är skriven av Simon H och hans arbete som polis inom prostitutionsgruppen. Så nej det är inte på något sätt "vaneföreställningar".

Jakten på den lyckliga rika horan som gör det för att hon tycker att det är så himla härligt är inte ny...
Citera
2020-03-01, 18:11
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Det kan absolut finnas fall där det ser annorlunda ut. Exemplet och siffrorna tog jag från boken Nattstad som är skriven av Simon H och hans arbete som polis inom prostitutionsgruppen. Så nej det är inte på något sätt "vaneföreställningar".

Jakten på den lyckliga rika horan som gör det för att hon tycker att det är så himla härligt är inte ny...

Som sagt, det är enkel matematik.

Sen gillar moralister och andra med agendor att lyfta fram skräckhistorier och låta dem representera hela branschen. Inget att ta på allvar.
Citera
2020-03-01, 18:29
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Små solskenshistorier?

Hur tänker du kring administrationen, plats, urval och säkerhet? Tror du att snälla små män med pengar bara ploppar upp? Vem sköter säkerheten och ser till att rätt summa ges? Lyckas dessa horor från andra länder hitta hyreskontrakt själva menar du? Det ÄR extremt ovanligt att tjejerna får alla pengarna själva, så även om det ser ut som att tjejerna får 3000 per knull så tjänar de kanske själva 500-1000kr.
Citera
2020-03-01, 18:34
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Var finns fakta på att de drar in 15 000 kr per dag och varför skulle de vilja ha så många kunder varje dag när det skulle räcka för lyxliv hemma i Rumänien med 15 000 kr per månad

Var finns information om att dessa fattiga Rumänskor reste till Las Vegas och vad skulle de dit och göra med tanke på att de om de haft möjlighet att sälja sex där aldrig skulle valt att sälja sex i lägenheter i Sverige

"Fattiga rumänskor" -

Den svenska sexarbetaren carmen.ferrera här på forumet känner en av tjejerna ifråga eftersom de jobbat ihop och intygar att de tjänar dessa pengar, samt flashar sina lyxliv på Instagram. Dessutom är det enkel matematik. Sex 1 timme kostar vanligen 3000 kr i Sverige. Även med rumänska kvinnor. När de är här och jobbar är det inte ovanligt att de har minst 5 kunder per dag (3-4 timmars jobb). Sist jag kollade så var 3000 x 5 = 15 000. Nu kan det säkert ibland vara ännu fler kunder per dag och vissa kan mycket väl också betala för extratjänster, så summan kan bli ännu högre.

Varför skulle de vilja leva i Rumänien när de har råd att åka till Las Vegas och resa jorden runt? Hur kul är Bukarest? Och det finns betydligt fler män som har råd att betala dyrt i Sverige och i Las Vegas än det gör i Rumänien.

Varför skulle de aldrig sälja sex i lägenheter i Sverige? De tjänar ju stora pengar på det. Och vem har sagt att de skulle sälja sex i Las Vegas? De kanske skulle dit på semester och bränna pengarna de tjänade i Sverige?

Men visst, de kanske inte kommer tillbaka till Sverige igen eftersom polisen här griper deras kunder och hindrar deras verksamhet. Som tur var för dem finns det andra länder, men priset är nog högre i Sverige än på många andra ställen vilket troligen är skälet till att de valde att jobba där en period, trots riskerna med sexköpslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in