2020-03-01, 12:41
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
SE-fallet har något unikt. En utpassering 2319, via stämpelklocka, detta tillsammans med skandiavittnen gör att vi vet han var vid BP vid tid för mord. Det går inte att bortse från.

Jag ser gärna andra teorier där man med samma tyngd kan placera en annan möjlig GM på platsen, men ingen har lyckats med det än. Inte CP, def inte CA...

Om man bara är ute efter fakta om i och kring BP är SE tung, sedan är andra betydligt mer insatta i konspirationsteorier som kan låta spännande. Men ingen konspirationsteori vet vet vi, utom tvivel, finns på plats.
Efter att SE utpasserade gick han in receptionen för ett samtal med väktarna. Läs på! Du som påstår dig vara ute efter fakta.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-03-01 kl. 12:44.
Citera
2020-03-01, 12:44
Medlem
erlgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Ja, jag menar att han kan ha varit osynlig inför vittnen på mordplatsen och jag anser det även rimligt att andra vid mordplatsen kan ha varit osynliga inför vittnen. Att vara osynlig är inte sensationellt i något avseende. Vi pratar inte magi.

Det som är synligt för en vanlig person är en mycket liten del av verkligheten och jag anser att sannolikheten för att missas av omgivningen dessutom ökar drastiskt om det sker ett mord en bit bort.

Lars Jeppsson, hur många ser honom? Skulle vi få hela bilden av människor som rör sig vid mordplatsen före, samtidigt och efter mordet så blir det nog betydligt många fler än vad som är kända för skribenter i den här tråden. Min gissning.

Ja, Lars Jeppson, som står gömd bakom en byggbarack kan ändå placeras på platsen av SE och YN och ytterligare några kan eventuellt ha sett honom utifrån tidiga vittnesmål. Den enda som är helt osynlig trots att han domderar, pratar med poliser och pekar militaristiskt med högerhanden och allt det där är Engström.
Citera
2020-03-01, 12:45
Medlem
En annan teori är att OP skjuts på riktigt. Engström tror kanske att han ska förfölja Palme hem som de olika grupperna brukade göra men när han kommer ut är det en som är klädd o har samma glaögon som han själv. Engström inser att de har tänkt o sätta dit han som Patsy. Holmer har gubbar på plats som ser mordet o räddar Engström Holmer spelar dum o jagar PKK.
Mördaren kan då varit Ture Utriainen. Därför återvänder Engström för att liksom ta död på spåret som liknande han själv. Det konstiga är ju att Fuazzi borde mött Utriainen eller kom han ut ur någon annan butik eller näste. Kanske i postenholken o så sneddade över in vid trekanten där Engström uppehöll dem med samtal?
Senast redigerad av aktapirenelskling 2020-03-01 kl. 12:47.
Citera
2020-03-01, 12:47
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Efter att SE utpasserade gick han in receptionen för ett samtal med väktarna. Läs på! Du som påstår dig vara ute efter fakta.

Ja, och hann ändå gå ut i tid till BP. Han säger själv att han gick ut direkt, varför skulle han ljuga om det när det får honom mer misstänkt? Sedan återvänder han efter 20 min. Vad är det jag ska läsa på?
Senast redigerad av argusmaximus 2020-03-01 kl. 12:49.
Citera
2020-03-01, 12:47
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erlg
Ja, Lars Jeppson, som står gömd bakom en byggbarack kan ändå placeras på platsen av SE och YN och ytterligare några kan eventuellt ha sett honom utifrån tidiga vittnesmål. Den enda som är helt osynlig trots att han domderar, pratar med poliser och pekar militaristiskt med högerhanden och allt det där är Engström.
Hur vet du att han gjorde det? Eller rättare sagt, varför är det långsökt att han är vittne och ljuger om det för att han vill få bekräftelse? Verkar han inte vara den typen?
Citera
2020-03-01, 12:49
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Har för mig att jag läst att LP skrek "Vad gör du?" efter skotten. Minns inte var jag har läst det. Så säger man nog inte om ens man plötsligt blir skjuten bakifrån.

Vad säger man istället? Stopp i lagens namn?
Citera
2020-03-01, 12:53
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Vad säger man istället? Stopp i lagens namn?
Menar att det låter lite som att hon pratat med GM innan och riktar sig till honom. En okänd man bakom som hon inte sett och tror vara ca tio meter bakom vänder hon sig nog inte om och säger så till. Men jag vet inte, hon kan lika gärna ha sagt det till OP. Jag drar inga stora växlar på just den saken.
Citera
2020-03-01, 12:54
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Berätta gärna varför. Du vill väl inte verka oseriös med massa snack och utan fakta?
Läs!

http://lennartremstam.blogspot.com/2015/05/skandia-vittne-2-henry-olofsson.html
Citera
2020-03-01, 12:56
Medlem
Citat:
1. Mörk rock/jacka och huvudbonad var oerhört vanlig klädsel vid den tiden. Kanske valde GM just sådana kläder för att inte sticka ut, det är bara en tanke men vill man smälta in var den utstyrseln bland de bästa. Signalementet är förövrigt inte så överensstämmande som du vill göra gällande. Bred ryggtavla, litet huvud i förhållande till kroppen...

2. Det är inget märkvärdigt i att ingen lagt märke till SE om han höll sig passiv på lite avstånd.

Dina två stora problem med scenariot är två tomma hål.

Det finns oklarheter om andra på plats som Delsborn.
Citera
2020-03-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Hahaha.

Vilken komiker du är. Utan att själv veta om det.

Jo för vissa biter inget på deras fantasi.
Citera
2020-03-01, 13:03
Medlem
erlgs avatar
Citat:
Hur vet du att han gjorde det? Eller rättare sagt, varför är det långsökt att han är vittne och ljuger om det för att han vill få bekräftelse? Verkar han inte vara den typen?

Jag ifrågasätter starkt att han gjorde något av detta. Jag tror att Engström är den man som sprang förbi LJ och passerade YN med sin lilla handledsväska i handen.
Citera
2020-03-01, 13:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Du får med felaktiga uppgifter. Jag är en av dem som undersökt SE mest genom åren.
Jag är påläst på allt och har haft kontakt med samtliga välkända kunskaper samt både PU och Säpo.
Men då är det väl bra om du berättar för oss andra vad du vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in