2020-03-01, 12:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Ja, jag kliar mig ofta i näsan. Jag går ut ofta, men jag blir inte smittad. Räcker med att tvätta händerna hyfsat ofta. Behöver inte vara hela tiden.

Nä, det räcker ju att du missar EN gång, så är du smittad - om du har otur. Alltså t.ex. petar dig i näsan efter att du haft handen på ett ledband på rulltrappan, utan att sprita eller tvätta händerna emellan. Om någon med smittan har haft sin hand där strax innan, och kanske i sin tur petat sig i näsan, eller nyst eller hostat i handen.
Citera
2020-03-01, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Kan det inte ha att göra med fler parametrar än bara siffror, t ex så äter dom inte som oss, och lever inte alls på samma sätt, behovet av läkare kanske inte motsvarar bemanningen som en mätpost i frågan?

Du får svara på dina egna frågor. Jag gav dig bara statistiken. Det var tyvärr bara fakta.
Citera
2020-03-01, 12:17
Medlem
Einsturzendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Jag vet. Det behöver studeras. I nuläget är det bara ett rön (d.v.s en tvärvetenskaplig observation jag gjort). Det går dock redan nu att jämföra de båda procentsatserna med varandra.

Ja. Jag tror dock man ska vara försiktig med spekulationer.

Jag läste lite grann, det verkar ju som att FUT2 i huvudsak har att göra med avsaknad av ett protein som hjälper godartade bakterier i tarmen.
Citera
2020-03-01, 12:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Blodgrupp O

Hur vet du det?
Citera
Medlem
Okapihjords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Blodgrupp 0 har ofta färre non-secretors än övriga blodgrupper. I en studie hade blodgrupp B 32.2% non-secretors medan blodgrupp 0 bara hade 11.7% non-secretors.

Tack! Har man inte gjort någon forskning/sammanställning gällande blodgrupper samt secretors/non-secretors bland de smittade? Jag hittar absolut inget när det gäller covid19. Lite finns gällande SARS dock.
Citera
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okapihjord
Är non-secretors mer representerade inom blodgrupp A eller är detta jämnt över alla blodgrupper?

Nej, non secretors har sällan de vanligaste blodgrupperna A+ och 0+ Dvs de som aldrig får vinterkräksjuka är få och de har ovanliga blodgrupper.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Det finns andra i tråden som menar att FUT2 snarare kan kopplas till de som blir svårt sjuka av Corona. Om det är sant vet jag inte, för fick ingen källa på det.
Men sluta då att upprepa skit jävla idiot.

Här är till alla tomtar som säger att detta viruset som typ första i världen inte ger immunitet.

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30141-9/fulltext
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Hur många sängar per capita?

Hittade tyvärr inte den siffra i OECDs statistik. Leta gärna för jag är också intresserad av den siffra. Dvs vårdplatser per capita.
Citera
2020-03-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumprullet
Jag frågade efter sifforna? Svara gärna på frågan istället för att spela dum.

Sverige sämst i Europa med 2 platser per 1000 invånare.

Italien 3 platser per 1000 invånare.

https://www.indexmundi.com/map/?v=2227&r=eu&l=it
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nä, det räcker ju att du missar EN gång, så är du smittad - om du har otur. Alltså t.ex. petar dig i näsan efter att du haft handen på ett ledband på rulltrappan, utan att sprita eller tvätta händerna emellan. Om någon med smittan har haft sin hand där strax innan, och kanske i sin tur petat sig i näsan, eller nyst eller hostat i handen.

Det är svårt att fastställa hur enkelt det sprids. Danska mannens familj blev exempelvis inte smittad av honom men däremot influensan. T.om influensan behöver inte smitta dig även om du bor tillsammans med 3 personer som kräks.
Citera
Medlem
Kollade nyss upp min FUT2 på promethease, står att jag är mer mottaglig för influensa, men står samtidigt att 45% är det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Vad i mitt citat från Expressen är fel?

"Barn sprider inte coronaviruset" är Expressens titel.

Folkhälsomyndigheten skriver "Det är osannolikt att friska barn skulle orsaka smittspridning."

Ser du inte skillnaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in