2020-03-01, 07:52
Medlem
Konfucius2s avatar
Det har varit mycket gap om Pete Buttigieg i denna tråd och många som presenterat honom som bästa alternativ men i Vox skrivs:

”Pete Buttigieg and Amy Klobuchar’s campaigns have had a problem since the start. And early South Carolina exit polls confirm it: Black voters don’t back them.”

Klockren analys

Vad som ligger Buttigieg i fatet är bland annat:
”Buttigieg has faced scrutiny about his time as South Bend mayor: His decisions to dismiss the city’s first black police chief, and implement a community rehabilitation program that demolished abandoned homes, are among the actions he’s been pressed on”

Och att han är homosexuell ...
Citera
2020-03-01, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror det blir en kvinna och färgad i det läget. Gissa vem!
Jasså? Ja, det var absolut en intressant tanke.

Frågan är om Mrs Obama inte redan skulle ha kampanjat med honom då. Hon är typ mer populär än han själv. Eller?
Citera
2020-03-01, 07:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jasså? Ja, det var absolut en intressant tanke.

Frågan är om Mrs Obama inte redan skulle ha kampanjat med honom då. Hon är typ mer populär än han själv. Eller?
Kamala Harris!
Citera
2020-03-01, 08:13
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Det har varit mycket gap om Pete Buttigieg i denna tråd och många som presenterat honom som bästa alternativ men i Vox skrivs:

”Pete Buttigieg and Amy Klobuchar’s campaigns have had a problem since the start. And early South Carolina exit polls confirm it: Black voters don’t back them.”

Klockren analys

Vad som ligger Buttigieg i fatet är bland annat:
”Buttigieg has faced scrutiny about his time as South Bend mayor: His decisions to dismiss the city’s first black police chief, and implement a community rehabilitation program that demolished abandoned homes, are among the actions he’s been pressed on”

Och att han är homosexuell ...

Sanders har svårt med denna grupp av väljare också (de unga svarta står mer på hans sida). Men han är större bland Hispanics.
Citera
2020-03-01, 08:47
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Kamala Harris!

Få vi verkligen inte hoppas, hon är nog den, tillsammans med Bloomberg som ger mig störst psykopatvibbar. Henne hade man verkligen inte velat ha en hjärtattack från högsta position i USA.
Citera
2020-03-01, 08:54
Medlem
Beethovanias avatar
Så då är det ännu tydligare en kamp mellan gamlingarna. Varav en börjar kännas mer lämplig för ålderdomshemmet än för Vita huset och den andre har massviss med idéer som jag tror kommer bli mycket svåra att genomföra, och som är några vettiga idéer blandat med en hel del galna.

Buttigieg och Klobuchar kan nog lika gärna dra sig ur nu. Hoppas dock vi får se mer av den förstnämnde i kommande val, kanske kan han skaffat lite mer tyngd tills dess.

Det är också intressant med svarta väljare, de verkar vara väldigt lätta att styra, och verkar rösta väldigt tydligt efter vad slumpvald politisk eller religös ledarfigur säger. Är det verkligen så? eller är det något även andra grupper sysslar med?
För jag har svårt att se lockelsen med Biden för svarta utöver hans koppling till Obama, och den kopplingen känns som en väldigt svag anledning till att välja just honom.
Citera
2020-03-01, 08:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Få vi verkligen inte hoppas, hon är nog den, tillsammans med Bloomberg som ger mig störst psykopatvibbar. Henne hade man verkligen inte velat ha en hjärtattack från högsta position i USA.
Nu räknar jag inte att Biden har någon större chans att slå Trump om han ens blir kandidat
Citera
2020-03-01, 09:02
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Nu räknar jag inte att Biden har någon större chans att slå Trump om han ens blir kandidat

Jag tror ingen kandidat som det ser ut idag kan slå Trump, med reservation för att det kan ändras. Samtidigt ska Trump och hans supporters vara försiktiga att ta ut segern i förskott, det kan ju bli så att han gör en Hillary och överskattar sin egen chans att vinna.
Citera
2020-03-01, 09:14
Medlem
Citat:
Jag tror ingen kandidat som det ser ut idag kan slå Trump, med reservation för att det kan ändras. Samtidigt ska Trump och hans supporters vara försiktiga att ta ut segern i förskott, det kan ju bli så att han gör en Hillary och överskattar sin egen chans att vinna.
Det som sannolikt drev Hillarys överskattning var de felaktiga väljarundersökningarna innan presidentvalet 2016.
Trump lär nog veta att inte förlita sig i alltför hög grad på väljarundersökningar.
Han såg hur det gick för Hillary.

Den som rimligen har störst chans att att ge Trump en fight om presidentskapet är nog Sanders.
Två populister kandiderar mot varanda.
Mycket intressant.

Men Trump vinner, troligen.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2020-03-01 kl. 09:22.
Citera
2020-03-01, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Det som sannolikt drev Hillarys överskattning var de felaktiga väljarundersökningarna innan presidentvalet 2016.
Trump lär nog veta att inte förlita sig i alltför hög grad på väljarundersökningar.
Han såg hur det gick för Hillary.

Den som rimligen har störst chans att att ge Trump en fight om presidentskapet är nog Sanders.
Två populister kandiderar mot varanda.
Mycket intressant.

Men Trump vinner, troligen.

Undersökningarna före valet var inte fel, hur folk tolkade och försökte applicera dessa på ett system med elektorat var däremot fel
Citera
2020-03-01, 09:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Nu går jag mot strömmen men det gjorde jag också när Trump vann vilket jag förutsåg här och IRL och fick fan för det. Jag tror att Bernie har en god chans mot Trump. Båda har lyckats fånga upp strömmarna hos "Verklighetens folk" om jag får säga så. Något som t.ex. det Demokratiska partiet helt tappat och som även Republikanerna saknade i stort förutom hos Tea Party-rörelsen kanske. Allt hänger på tror jag hur Coronaviruset utvecklar sig. Vi kommer att se det redan under nästa vecka om marknader fortsätter att ta stryk. Dessutom kan de medicinska följderna bli förödande i USA p.g.a. flera faktorer som har med deras hälsovårdssystem att göra. Att testa sig kostar pengar om det ens går att få bli det t.ex. Tänk dig om det börjar sprida sig bland de papperslösa. Lyckas inte Trump få kontroll här är risken stor han han tappar fram till valet.
Citera
2020-03-01, 09:38
Medlem
Citat:
Så då är det ännu tydligare en kamp mellan gamlingarna. Varav en börjar kännas mer lämplig för ålderdomshemmet än för Vita huset och den andre har massviss med idéer som jag tror kommer bli mycket svåra att genomföra, och som är några vettiga idéer blandat med en hel del galna.

Buttigieg och Klobuchar kan nog lika gärna dra sig ur nu. Hoppas dock vi får se mer av den förstnämnde i kommande val, kanske kan han skaffat lite mer tyngd tills dess.

Det är också intressant med svarta väljare, de verkar vara väldigt lätta att styra, och verkar rösta väldigt tydligt efter vad slumpvald politisk eller religös ledarfigur säger. Är det verkligen så? eller är det något även andra grupper sysslar med?
För jag har svårt att se lockelsen med Biden för svarta utöver hans koppling till Obama, och den kopplingen känns som en väldigt svag anledning till att välja just honom.

Tror inte svarta röstar annorlunda än andra

Att biden drar starkt bland svarta (framförallt äldre) har med relationen till Obama, Bidens policy etc samt att han har fått stöd bland prominenta personer (Som nu i south Carolina)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in