2020-03-01, 07:24
Bannlyst
Då har de dammat av den här gamla klassikern och gjort en nyversion som faktiskt verkar hyfsad. Recensionerna snittar på 7/10, så den här ska nog ses.

https://www.metacritic.com/movie/the-invisible-man
https://www.youtube.com/watch?v=WO_FJdiY9dA

Någon som redan har sett den?
Citera
2020-03-01, 13:19
Medlem
Intressant.

Saknat Elisabeth Moss lite från The handmaids tale.
Citera
2020-03-02, 02:43
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Då har de dammat av den här gamla klassikern och gjort en nyversion som faktiskt verkar hyfsad. Recensionerna snittar på 7/10, så den här ska nog ses.

https://www.metacritic.com/movie/the-invisible-man
https://www.youtube.com/watch?v=WO_FJdiY9dA

Någon som redan har sett den?

Jag gillade den. En effektiv skräckis som förvisso hade en del jumpscares men ännu mer krypande obehag. Kameran vilade ofta på uppenbart tomma (?) delar av rummet vilket gjorde att man satt på helspänn och frågade sig själv om det fanns någon där.
Elisabeth Moss gjorde ett jättejobb då hon var i bild 99,8% av filmen och hon övertygar verkligen som en plågad kvinna som blir mer och mer fysiskt och mentalt sliten ju längre filmen går.

Det var en hel del luckor i manus som störde och speciellt då dessa kändes som de hade varit lätt att åtgärda. Det drar ner helhetsomdömet en del men jag kan absolut rekommendera den.
Citera
2020-03-02, 23:03
Medlem
Sir Dwains avatar
Ja den var underhållande, kanske inget jag kommer minnas om en vecka, men välgjord, ingen detalj som störde mig, inte för förutsägbar, mycket spännande.

Däremot var tjejgänget som viskade ljudligt genom hela filmen (och kan man klaga så mycket när de ändå viskar? I början pratade de, men så hyshade jag och de började viska istället, de tog viss hänsyn) ganska störande.
Citera
2020-03-03, 08:32
Medlem
Verkar bra men tror Hollow Man är något bättre i genren.
Citera
2020-03-26, 21:28
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Lite småläskig, men inte impad.
Gav den en någorlunda stark 4/10.
Citera
2020-03-27, 11:52
Medlem
Harrihaffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Verkar bra men tror Hollow Man är något bättre i genren.

Blir lite förvirrad över att folk talar högre om hollow man!? Var den så bra?

Eller har det att göra med att folk inte sett den nya invisible man? En av de bästa filmerna jag sett på bio på typ ett år.
Citera
2020-03-27, 11:54
Avslutad
Hade sina bra stunder och helt klart sevärd .lite småändringar kunde gjort denna mer minnesvärd . Men överlag sevärd faktiskt .
Citera
2020-03-27, 12:11
Medlem
DoktorNos avatar
Har inte sett den här remaken. Visste inte ens att den hade spelats in så tack för tipset.

Jag såg tv-serien "Den osynlige mannen" på 70-talet och tyckte den var mycket bra och den var faktiskt inte dålig när jag såg om den för ett par år sen. Den baserades dock inte på HG Wells roman, som den här nya filmen gör, utan delade bara titeln. Och det var likadant i filmen med Chevy Chase från 80-talet.

Ämnet, att vara osynlig, fascinerar mig. Skulle vara intressant att vara osynlig och helst då kunna koppla av och på funktionen när man vill.
Citera
2020-03-27, 13:56
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrihaffi
Blir lite förvirrad över att folk talar högre om hollow man!? Var den så bra?

Eller har det att göra med att folk inte sett den nya invisible man? En av de bästa filmerna jag sett på bio på typ ett år.

Hollow Man är ju ett skämt, lätt en av dom sämsta filmerna från 00-talet.
Citera
2020-03-27, 18:55
Medlem
Harrihaffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Hollow Man är ju ett skämt, lätt en av dom sämsta filmerna från 00-talet.

Ger mig ingen klarhet.
Citera
2020-03-27, 20:29
Medlem
Samizdats avatar
Vilket nedköp för regissören Whannell efter den riktigt fräscha Upgrade (2018). Just Whannell sköter sig i och för sig helt okej, och Moss i huvudrollen är strålande. Filmen börjar till och med rätt lovande, men tappar totalt knappt halvvägs genom speltiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in