2020-02-29, 23:07
Medlem
Janbanan74s avatar
Mycket bra att turkarna visar sitt rätta tryne som dampbarn i geopolitiken. Keep on..

Detta skall världen dra nytta ifrån i framtiden när det ska skrivas affärskontrakt. Turkiet skall klinga synonymt med terrorist i övriga världens öron. Skönt att dampet hålls i MENA iallafall....
Senast redigerad av Janbanan74 2020-02-29 kl. 23:09.
Citera
2020-02-29, 23:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Mycket bra att turkarna visar sitt rätta tryne som dampbarn i geopolitiken. Keep on..

Detta skall världen dra nytta ifrån i framtiden när det ska skrivas affärskontrakt. Turkiet skall klinga synonymt med terrorist i övriga världens öron. Skönt att dampet hålls i MENA iallafall....
Erdogan verkar ha dragit igång hela militärapparaten, Han har nu bombat bombat både Hezbollah HQ och IRGC förutom SAA så det verkar vara fullt krig han vill ha. Blir en lång natt tror jag.
Citera
2020-02-29, 23:17
Medlem
Yaskos avatar
Hittils bekräftade bombningar;

1- Nayrap Flygbas. Söder om Aleppo
2- Assad konvoj längs M5
3- Minniğ Flygbas
4- F16 attacker, dock från turkiska sidan
5- Artilleriattacker samt missiler

Nu går jag lägger mig. Inte action nog ikväll. Ryska planen verkar ha flugit söderut. Jag förväntar mig att intensiteten ökar till 5-6 Mars. Sen blir det toppmöte med Putin. Sen blir det antingen lugn eller så brakar helvetet loss. Hoppas att så många shiamiliser och Assadister hamnar i helvetet fram till dess...
Citera
2020-02-29, 23:56
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko

2- Assad konvoj längs M5
3- Minniğ Flygbas

Nu går jag lägger mig. Inte action nog ikväll. Ryska planen verkar ha flugit söderut. Jag förväntar mig att intensiteten ökar till 5-6 Mars. Sen blir det toppmöte med Putin. Sen blir det antingen lugn eller så brakar helvetet loss. Hoppas att så många shiamiliser och Assadister hamnar i helvetet fram till dess...
Bekräftade av de turkiska terroristerna menar du. Inget som kommit ut från Ankara har någonsin varit sanningen så varför ska vi tro det den här gången?
Citera
2020-03-01, 00:00
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
40.000 flyktingar har lyckats ta sig till Grekland idag. 400.000 beräknas ta sig över de närmaste två månaderna när vädret blir bättre. Inom nåt år är säkert siffran upp i nån miljon. Europa hade free ride på turkarna de senaste 7-8 åren. Nu är det slut när Turkiet ensamt ska klara av Idlip problematiken. Det hade varit mycket smartare att ge turkarna stöd i höstas istället.
Fria fantasier från terroristerna i Ankara. 24 turkiska terroristvänner har tagit sig sjövägen till Grekland. Det är de ENDA bekräftade av riktig media idag.
Citera
2020-03-01, 00:22
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Skitsnack. Rysslands "bäst kärnvapen" är rostigt arv fr sovjettiden. De är decennier efter USA/NATO vad gäller högteknologiska precisionsvapen. De är tom efter turkarna som kör effektivt och träffsäkert med sina drönare. Det gör USA oxå med sina kort- och mellandistansmissiler. Vad gör mongolättlingar fr RU? De kör som under WWII - bombning av allt inkl civila med 500 kg bomber. De gjorde så i Tjetjenien oxå.

De vann inte ett enda krig efter WWII mot likvärdigt motstånd...som t ex Turkiet är. De kan bara slå mot svaga. Georgien, Moldavien, Ukraina, syriska och afganska bönder med lånade handvapen. Då är de "kungar." Fast de inte ens klarade talibaner, när de fått USA vapen av högre kvalité och stack fr landet med svansen mellan benen.

Och senaste "högteknologisk" rysk attack med Kaliber-missiler fr Kaspiska havet, skrattar NATO och andra fortfarande åt. De träffade dåligt, en del trillade ner i Iranska öknen. Inte konstigt när det sitter styrplattor fr 1980-talet i dem och man har ingen tillgång till nyare grejer pga sanktionerna. Så det är stor risk att "bäst kärnvapen" exploderar på egen mark eller hos ngn granne ist för att nå målet.
Älskar när dårarna underskattar fienden. Det gör det så mycket enklare då. Ryssarna är långt framför USA och har betydligt kraftigare kärnvapen + teknik för att leverera dessa i en hastighet som INGA luftförsvar kan stoppa. Patriotsystemet kommer inte ens nära till att stoppa ett enda av dessa kärnvapen om kriget kommer. Men fortsätt underskatta ryssarna, det gillar vi!
Citera
2020-03-01, 02:32
Bannlyst
Citat:

2- Assad konvoj längs M5
3- Minniğ Flygbas

Haha snälla. Erdogan blir så jävla rädd efter varje sketen kampanj att han tar till telefonen och ringer till Putin för att försäkra sig om att inga röda gränser beträds.

Som iranierna efter Solemani dog och de skulle attackera amerikanska baserna. Så varnade de först och sen missade sina bomber med flit haha.

Lägg dig.
Citera
2020-03-01, 08:47
Medlem
humanlifes avatar
Putin och Rouhani kommer att fixa det här. Astana-överenskommelsen om Idlib skall implementeras. Erdogan har svikit sitt löfte och strider nu öppet med terroristerna, vilket naturligtvis är oacceptabelt. USA skall inte få en förevändning att blanda sig I.

Putin and Rouhani affirm need to implement Astana understandings completely
29 February، 2020

Moscow/Tehran, SANA – Russian President Vladimir Putin discussed during a phone call with Iranian counterpart Hassan Rouhani the developments in Idleb.

During the call, Rouhani affirmed the need to implement the Astana understandings completely and as soon as possible.
He also stressed that the situation in Idleb must not be allowed to become a pretext for US interference in Syria’s affairs, and that it’s unacceptable for part of Syrian territory to remain under the control of terrorists.
The Iranian President reiterated that the political solution is the only way to resolve the crisis in Syria, and that Tehran is prepared to host an Iranian-Russian-Turkish meeting to continue the Astana process.

On a relevant note, Rouhani said during a phone call with Turkish counterpart Recep Tayyip Erdogan that the issue of Idleb is complicated due to the presence of dangerous terrorists in it, stressing the need to eliminate those terrorists, as well as the importance of supporting the Astana track.

https://sana.sy/en/?p=187021
Citera
2020-03-01, 08:52
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det där sista är jag skeptisk till. Varför nöja sig med ett sargat Syrien, som inte kan erbjuda något av det som finns att hämta i Sverige? Lyckas man ta sig hit finns en levnadsstandard som saknar motsvarighet i Mellanöstern. Gratis vård, utbildning, boende, socialbidrag, hela den välfärd alla är garanterade som lyckas ta sig hit. Varför kämpa och slita i Syrien när allt finns att hämta från det dukade bordet i Sverige?
Massor av flyktingar har återvänt till befriade områden, det handlar om mer än en miljon. De som flyr striderna i Idlib nu hindras av terroristerna att fly till befriade områden. Och det är säkert på order av Erdogan. Han behöver flyktingarna i sin propaganda och utpressning mot EU. Så cyniskt är det.

Det är klart att man vill tillbaka till sin hemtrakt, inte alla förstås, men säkert de flesta.
Citera
2020-03-01, 09:49
Medlem
Ragıp Soylu
@ragipsoylu

NEW — Erdogan and Putin meeting on Idlib crisis will take place on March 5 in Moscow

Det vänder snabbt hos Putin han verkar ha fixat fram lite ledig plats i kalendern nu
Citera
2020-03-01, 09:52
Medlem
Yaskos avatar
https://twitter.com/op_shield/status/1234037669316964352

Citat:
Several rebels factions stormed Tafas regime checkpoint in western Daraa. Number of regime forces captured alive and weapons seized.
9 member of regime forces were killed in the outskirts of Sanameen. A tank & shilka destroyed/damaged.

Daraa ligger söder om Damaskus, långt bortafrån Idlib.
Citera
2020-03-01, 09:56
Medlem
Citat:
https://twitter.com/op_shield/status/1234037669316964352

Daraa ligger söder om Damaskus, långt bortafrån Idlib.

Inte oväntat men dålig timing för SAA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in