2020-03-01, 00:17
Medlem
hur beter sig viruset i luftburen form, är det lättflyktigt och cirkulerar på olika höjder i ett rum och binder sig med andra partiklar, eller faller det snabbt ner till närmaste yta?
Citera
2020-03-01, 00:18
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Då borde det väll säga dig att siffran inte stämmer. Eller hur tänker du?

Med tanke på rapporten om hur viruset fungerar som kom igår, vilka sätt den har att ta sig in i cellerna, så får man nog lägga till det i beräkningarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Varsågod, senaste kinesiska studien. Den har dock data fram till 31/1. Scrolla ner för Demographics:

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2002032

Tack, skall kolla.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -YOLO-
Finns det nån källa på det?...

Blir säkert samma lokaler som vid flyktingströmmen 2015.
Citera
Medlem
Ingen skyddsutrustning, däremot mat så jag kan äta rejält i en månads eller 2-3 månader om jag hushåller...
Citera
2020-03-01, 00:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Hur många smittade är det nu i Sverige?

Senaste officiella talet ligger på 13 så vitt jag vet.
Citera
2020-03-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
13 konstaterade fall.

Nu är ju Flashback ett anonymt forum. Men jag har känsla av att vitruvanskie har rätt bra koll på det här och kan delge info av sin teori av det faktiska läget hur många som här och nu faktiskt är sjuka. Tror regeringen vet med. Det kanske bara är 13 och fler blir det inte. Man kan ju hoppas.
Citera
2020-03-01, 00:20
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det är inte MINA beräkningar.
Det är VIROLOGERS beräkningar.

Men egentligen är det inte så komplicerad matematik, så du kan ju prova att räkna lite själv om du vill.

Nej, "virologerna" hävdar inte att över 65% av världens människor kommer att dö av detta coronavirus.
Om du har haft någon som helst trovärdighet tidigare så raderar du ut den sista resten med den typen av påstående.
Eller du har kanske en tillförlitlig källa att länka till?
Nej, tror inte det va...
Citera
2020-03-01, 00:20
Medlem
Citat:

Men egentligen är det inte så komplicerad matematik, så du kan ju prova att räkna lite själv om du vill.

Men din stolle. Du tror alltså att 100% av jordens befolkning kommer att bli smittade?
Citera
2020-03-01, 00:21
Medlem
Citat:

Men nu får du ju för fan lägga av. Detta är ju rena lögner. Finns inga seriösa siffror som säger detta.

Länka en seriös källa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det är inte hårklyverier utan fakta.
Du tillför dock inget meningsfullt till tråden, bara skrämselpropaganda just nu.

Det jag vill framföra är rätt information. Jag vill inte att någon ska gå omkring och ha dödsångest helt i onödan.

Det är som sagt eventuella komplikationer som är potentiellt dödliga för personer i riskgrupp.
Fast så är det ju med hiv-viruset. Man dör av följdsjukdomar. Men det är ju viruset som skapar dem. Det finns bromsmedicin för viruset vilket gör att man kan leva ett långt liv. Lik förbannat är folk rädda för det. Givetvis är folk rädda för Corona viruset och det bör de vara iaf för nära & käras skull. Vi alla känner ju någon i riskzonen. Det är inte att överdriva. Det är verklighet,,.. Dödligheten är ca 4,3% om man slår ut det visar nya siffror baserat på 70000 patienter som de följt under tid.
Citera
Medlem
Någon mer än mig som såg Trumps presskonferens ikväll?

"Corona task Force" jävlar vilket mäktigt intryck de gör, och slagkraftiga är dom också. Jag fick ut 100 gånger mer information där, än vad våra idioter till myndigheter lyckats få ut till allmänheten på två veckor.

Det imponerar att se flera tjänstemän som delar samma lägesbild under en kris av denna proportion.

Länkar klipp till er som vill se...

https://youtu.be/jv8vDZKAOCA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in