Citat:
Jag tror det är ett historiskt misstag att inte kräva ministerposter. Jag ser framför mig hur Moderaterna får allt beröm för att Sverige äntligen stänger gränsen och börjar skicka hem araberna samtidigt som SD alltmer uppfattas som en onödig blindtarm. Moderaternas strategi är just precis detta, att förändra sin politik i riktning mot SD (och mena allvar med det) så att SD inte längre anses behövas. Det är en existentiell kamp för M för om SD normaliseras så kan väljarna dra slutsatsen att det är M som inte behövs längre.
Det är främst detta som är skälet till att M inte vill ha med SD i regeringen, inte att de är rädda för SD-baciller.
Det är främst detta som är skälet till att M inte vill ha med SD i regeringen, inte att de är rädda för SD-baciller.
Du kan absolut ha rätt i detta. Att Ulf nu agerar som han gör är nog att han litar på att SD ger stöd samtidigt som han försöker locka över även C och L. Den här Uffe är en riktigt lurig man därför kallar jag honom lurige Uffe. En kallhamrad politiker.
Men SD kommer inte att godkänna att C får inflytande. Jag hoppas inte heller att L får inflytande. Mycket hänger nog på hur stora SD blir. Så lågt som 21% räcker inte som jag ser det, SD behöver ligga uppe på 23% för att kunna dominera. Men vem kan vara säker på något?
Off topic, försök göra något åt Luleås biträdande skolchef Suzanne Björkbom. Hon uttryckte sig på twitter att "Coronoviruset är bra för det är det enda som kunnat ta bort medias fokus på SD". Alla som läser här. Gör något, jag har mejlat hennes företag men inte Luleå kommun.