2020-02-29, 21:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Så är det, men SDs chef sade att det var grönmålat. Jag har en gång i tiden ärvt en hel hoper verktyg av en gammal man som var innerligt less på att folk lånade hans saker och därför målade dem i grälla glada färger för att kunna få tillbaka dem. De hade då den nackdelen att färgen flagade av sig när man tog i. Och de verktygen var ändå proffsigt målade - snarare lackade, faktiskt.

Jag säger inte att färg skulle flaga av sig vid slag mot mjuk vävnad eller textilier, däremot när man sopar till ett träd (till exempel) för kung och fosterland. Det är därför jag tänker att de måste kunnat utesluta detta armeringsjärn. Men en klätterhammare från SDs (och/eller HDs) utrustning kan jag tänka mig skulle fungera som mordvapen (ett ytterst otäckt sådant dessutom).
Vilken typ av färg användes när armeringsjärnet målades grönt?
Det är nog väsentligt när man funderar på hur lätt den skavs bort.
Vissa typer av färger sitter som berget och andra ramlar av direkt.

Hur svårt skulle det vara för SD att förbereda armeringsjärnet och ta bort den gröna färgen innan mordet?
Det beror naturligtvis också på vilken typ av färg som har använts.
Citera
2020-02-29, 21:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Jag undrar också hur de kommunicerade om detta möte?
För som jag förstår det finns det inget sparat i telefonlistorna?
Eller fanns det på den telefon (jobb) som nu är försvunnen?
Men samtidigt hade det väl sparats på Stefans i så fall??
SD har naturligtvis raderat alla känsliga meddelanden.
Det måste finnas en orsak till att telefonen är borta.
Ingen ska se vilka meddelanden som fanns på den.
Citera
2020-02-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Han fnissade pga sitt övertag rent tekniskt.Stor underhållning för SD

Den underhållningen lär för eller senare stagnera för St*fan Davidsson inom rättegången när vederbörande märker och förstår att vederbörande inte längre kan sätta sig på KammarÅklagaren Åsa Hiding, detta sagt med anledning av att Åsa Hiding inte är St*fan Davidss*n:s leksaksboll.
Citera
2020-02-29, 21:35
Medlem
Färg hit och armeringsjärn dit. Ingen färg och inget armeringsjärn har väl hittats? Det kan vara vad som helst. En hammare eller en rörtång eller en ishammare, stekpanna eller cykeltrampa. Utan att mordvapnet hittas eller ett erkännande leder spekulationer om mordvapnet ingenstans. Tyvärr.
Citera
2020-02-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Men jag trodde att Polisen kunde återskapa hans telefon...??
De verkar ju ha gjort det med andra meddelanden..?
Citera
2020-02-29, 21:37
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Det är många i vittnesförhören som, oberoende av varandra, har uttryckt tankar om att Lena inte var psykiskt frisk, trots att denna FUP handlar om en annan persons göranden. Jag har bara hunnit läsa en liten del av FUP:en men detta framgår redan utifrån vad flera av hennes arbetskamrater, hennes bror och, inte minst, Lena själv sagt. Så terapeuten hade kanske inte så fel....
Rätt eller fel - det saknar relevans angående terapeutens roll. Det är klart att LW hade psykiska besvär och därtill agerade osunt och destruktivt på fler än ett sätt, även gentemot HD som faktiskt inte hade gjort henne någonting. Båda kvinnorna har farit oerhört illa i sin relation med SD. En grundläggande otrygghet och känslomässig sårbarhet verkar ha funnits hos de bägge. Och de sökte sedermera också hjälp för detta.

Vid tidpunkten för förhöret lär HD ha vetat om att otroheten hade fortsatt efter det brev hon mottog av LW i februari samma år.
Därför borde hon, kan man tycka, inte ha varit så snar att döma LWs psykiska status här utan istället frågat sig vad det var för slags man hon levde med som lurade henne en andra gång.
Första avslöjandet stod HD själv för och LW erkände. Andra gången var det LW som berättade. - SD, vad gjorde han? Bara mådde prima så länge han kunde köra dubbelt utan att bli ertappad.

Hon borde också ha insett att det kunde finnas ett samband mellan den destruktiva affären och försvinnandet. HD är därtill logiskt lagd.
Citera
2020-02-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Rätt eller fel - det saknar relevans angående terapeutens roll. Det är klart att LW hade psykiska besvär och därtill agerade osunt och destruktivt på fler än ett sätt, även gentemot HD som faktiskt inte hade gjort henne någonting. Båda kvinnorna har farit oerhört illa i sin relation med SD. En grundläggande otrygghet och känslomässig sårbarhet verkar ha funnits hos de bägge. Och de sökte sedermera också hjälp för detta.

Vid tidpunkten för förhöret lär HD ha vetat om att otroheten hade fortsatt efter det brev hon mottog av LW i februari samma år.
Därför borde hon, kan man tycka, inte ha varit så snar att döma LWs psykiska status här utan istället frågat sig vad det var för slags man hon levde med som lurade henne en andra gång.
Första avslöjandet stod HD själv för och LW erkände. Andra gången var det LW som berättade. - SD, vad gjorde han? Bara mådde prima så länge han kunde köra dubbelt utan att bli ertappad.

Hon borde också ha insett att det kunde finnas ett samband mellan den destruktiva affären och försvinnandet. HD är därtill logiskt lagd.
Det är inte helt ovanligt att de gifta fruarna lägger all skuld på älskarinnan.
Citera
2020-02-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hur tycker du att brottslingarna skall använda sin intelligens på ett bättre sätt inom våra anstalter?

Vem tror du bringade livet om L*na Wesstr*m?

Är en myt brottslingarna är så intelligenta. Flertalet är under snittet i iq. Många har handikapp och andra skador som gör att de inte kan förstå orsak verkan. En del har sociala handikapp. Men särskilt intelligenta är de inte. Finns givetvis undantag.

PS ditt rejäla påhopp på lw hoppas jag var en tanke vurpa. Eller skyller du skulden på andra som inte kan styra sina tankar och agerande. Hon var oerhört trasig. SD och andra individer bör ha insett det, men de sket i det. Ds.
Citera
2020-02-29, 21:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det är inte helt ovanligt att de gifta fruarna lägger all skuld på älskarinnan.
Det stämmer tyvärr.
Det de gifta fruarna inte fattar är att är det inte den ena älskarinnan så är det någon annan.

SD skickade ju ut sina tentakler mot många kvinnor.
Det var han som ville vara otrogen, så varför skylla på LW?
Citera
2020-02-29, 21:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Färg hit och armeringsjärn dit. Ingen färg och inget armeringsjärn har väl hittats? Det kan vara vad som helst. En hammare eller en rörtång eller en ishammare, stekpanna eller cykeltrampa. Utan att mordvapnet hittas eller ett erkännande leder spekulationer om mordvapnet ingenstans. Tyvärr.
Hur har SD förklarat att han har tappat bort armeringsjärnet?
Citera
2020-02-29, 22:02
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Ja för vore det EGTs random mördare skulle de knappast gjort sig av med telefonen...
Citera
2020-02-29, 22:11
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tack men skrota inte för min skull. Ponera en hantel och märken på träd i svingen. Men då måste förmodligen GM ner i längd alternativt att denna har stått mer eller mindre på knä (brottningssituation) och då borde NFC söka efter andra markörer, t ex jord eller växt. En av alla tankar jag haft.

Tack för givande teorier. Jag har funderat på om märkena i trädstammen var ”skrämselslag” för att försöka få (en redan sittande eller liggande) LW att lyda, tystna och kapitulera? När så inte skedde attackerades LW:s ansikte/huvud, tänker jag. Jag är inte säker på att GM hela tiden har stått upp vid tillintetgörandet av LW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in