2020-02-29, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
I början kan du lägga på dig hyfsat mycket med rätt gener, kost och träning.

Är personen smal från början så kommer även fettet den lägger på sig vid en bulk bidra till att den ser stor ut.

Men handlar det om en person som har tränat några år, och snabbt lägger på sig muskler och har en deffad kropp året runt så kan man börja fundera.

Fast när man ser killar tunna som stickor komma till gymet, för att bara något år senare ha byggt upp en imponerande muskelmassa då blir man jävligt misstänksam. Vet speciellt en kille på gymet som jag nästan är säker på att han är "medicinerad", då han för bara något år sen var en tanig liten kille som typ knappt klarade att lyfta 40kg i bänkpress och nu har han både en rejäl muskelmassa och är sjukt deffad i kroppen hela tiden, det är helt enkelt inte möjligt utan anabola. Kan man anmäla misstänkt doping nånstans?
Senast redigerad av Al-Thar 2020-02-29 kl. 13:04.
Citera
2020-02-29, 13:42
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Fast när man ser killar tunna som stickor komma till gymet, för att bara något år senare ha byggt upp en imponerande muskelmassa då blir man jävligt misstänksam. Vet speciellt en kille på gymet som jag nästan är säker på att han är "medicinerad", då han för bara något år sen var en tanig liten kille som typ knappt klarade att lyfta 40kg i bänkpress och nu har han både en rejäl muskelmassa och är sjukt deffad i kroppen hela tiden, det är helt enkelt inte möjligt utan anabola. Kan man anmäla misstänkt doping nånstans?

Frågan är varför du skall anmäla honom?
Citera
2020-02-29, 14:05
Medlem
Roidberts avatar
Kan inte uttala mig om hur vanligt det är, men de flesta som trycker är vanliga hobbygymmare.

Citat:
Hur tänker de som tar anabola egentligen? Fattar dom inte hur jävla dumt och skadligt det är för hälsan? Man kan ju fan bli impotent och få hjärtfel, och dessutom bli helt sned i hjärnan. Och den dagen de får för sig att sluta med "medicineringen" är det som att dra proppen ur en luftmadrass - swoooosh och musklerna är borta igen.

Läste du det där på Aftonbladet? Jag har gått på testo under tre år nu och gjorde flickvännen gravid för ca 2 månader sedan. Min hälsa känns bra, men även om jag skulle dö i förtid är det att föredra framför att leva med lågt testosteron. När man väl har börjat använda testosteron finns risken att man måste använda det resten av livet för att må bra. Hade jag haft 25-30nmol innan jag började så hade jag kanske ångrat mig, men hade 16nmol och då är det skitsamma. Ingenting under bästa möjliga testonivå duger.
Citera
2020-02-29, 14:10
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
De tänker att de vill ha sina gainz snabbt och tänker inte alls på vilka negativa effekter det kan ha. D.v.s precis som 99% av alla människor gör, noll tålamod, kortsiktigt tänk och ytliga personligheter. Inget konstigt med andra ord.

Tar man sig friheten att "självmedicinera" så bör man också betala alla sin sjukvård själv. Då hade det inte direkt varit några problem med att folk dopar sig. Nu är det lite trist att skattebetalare ska betala för dessa individers sjukvård.

Då antar jag att du också anser att vi som dopar och självmedicinerar oss skall slippa betala skatt till den offentliga vården? Det hade jag mer än gärna gått med på, men eftersom vi faktiskt betalar och har betalat skatt till den offentliga vården har vi samma rätt att nyttja den som vilken svensk som helst.
Citera
2020-02-29, 18:07
Avslutad
Bara gissar nu men det är nog rätt vanligt här i Norge.
Där jag tränar så har vi bara telefonbiffar.

Dvs dom lyfter litegrann, kollar telefonen.
Tar lite kort. Tittar på en vikt. Tar fram telefonen.
Lyfter litegrann. Tittar på en vikt. Stretchar lite
Tar fram telefonen. Tränar lite
Och sen är det över

Och dom ser rätt vältränade ut.
Några av dom är på gymmet varje dag 1-2 timmar Varav 35% är träning.
Resten är fiksa håret, kolla så att pungen hänger där den ska och sen 90% telefon
Citera
2020-02-29, 18:26
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla

Och sen är det över

Resten är fiksa håret, kolla så att pungen hänger där den ska och sen 90% telefon

De har alltså en kapacitet på 125%? Då gör de jäkligt bra ifrån sig tycker jag

Nä men jag vet inte hur du tränar, men jag vilar mellan seten. När jag vilar sitter jag helst inte och bara tittar på ingenting i 2-3 minuter utan tar hellre upp telefonen en stund. När man bygger muskler på gymmet så är faktiskt största delen av tiden vila jämfört med faktiskta övningar/lyft.
Utan vila kan man inget bygga.

Jag kör ändå pass på mellan 90 och 120 minuter.
Citera
2020-02-29, 18:29
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Vänta du bara, snart kommer biverkningarna. Tror inte din flickvän är så glad längre när kuken blivit slak, humörsvängningarna och snedtändningarna kommer och håret fallit av... Men ha det så kul fram tills dess

Det funkar inte så. AAS påskyndar håravfall om man har anlag för det, vilket jag inte har. Håravfall är inte ens något man bör oroa sig för. De allvarliga biverkningarna är att man stänger ner sin endogena produktion av testosteron och kan få farligt höga blodvärden, eller leverproblem om man använder orala AAS för mycket och ofta.
Citera
2020-02-29, 18:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar

Nä men jag vet inte hur du tränar, men jag vilar mellan seten. När jag vilar sitter jag helst inte och bara tittar på ingenting i 2-3 minuter utan tar hellre upp telefonen en stund. När man bygger muskler på gymmet så är faktiskt största delen av tiden vila jämfört med faktiskta övningar/lyft.

Nu snackar jag om 10 minuter..dom sitter där och tar upp plats.
Kollar frisyren i spegeln. Sminkar sig lite.

Lyfter lite

Tillbaka till mobilen. Kolla så byxorna ser bra ut
Rätta till skosnöret

Lyfter lite

Kollar mobilen...
Citera
2020-02-29, 18:31
Medlem
Citat:
Vänta du bara, snart kommer biverkningarna. Tror inte din flickvän är så glad längre när kuken blivit slak, humörsvängningarna och snedtändningarna kommer och håret fallit av... Men ha det så kul fram tills dess
Beror ju helt på vad du tar och hur mycket.
Tar man vanligt test som motsvarar det dubbla vad en vanlig man har så kommer lite hända om ens något.
Vad som är vanligt är också väldigt varierande.
Någon som har naturligt högt kan ha flera gånger högre än någon med lågt test i kroppen.

https://www.livescience.com/972-men-testosterone-die.html
https://www.healthline.com/health-news/men-too-much-testosterone-linked-to-shorter-lifespan-112213#1
Både höga och låga testo nivåer leder till förkortad livslängd.
Tänk dig att du har naturligt låga och får så att du hamnar i det övre naturliga spannet.
Mer energi, mindre fett och mer muskler, självsäkrare, kåtare osv.
Sedan kan du ta tillväxthormoner som väldigt många kändisar kör med.
Snackar inte om någon överdos som kroppsbyggare mm utan en dos som motsvarar att du har samma nivå i kroppen som en 20 åring när du är 60.
Citera
2020-02-29, 18:42
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Nu snackar jag om 10 minuter..dom sitter där och tar upp plats.
Kollar frisyren i spegeln. Sminkar sig lite.

Lyfter lite

Tillbaka till mobilen. Kolla så byxorna ser bra ut
Rätta till skosnöret

Lyfter lite

Kollar mobilen...

Då förstår jag ^_^
Citera
2020-02-29, 18:43
Medlem
Citat:

Och sen är det över

Haha, ja fy fan, det där känner jag igen. Lät som en klockren beskrivning av ett gäng figurer som brukar träna på mitt gym. Jag förstår att man måste ta anabola om man inte orkar träna på riktigt. Dessa lallare har helt enkelt inte förstått vad riktig träning handlar om, utan de är bara ute efter snabba gains utan ansträngning.
Citera
2020-02-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar

Seriöst, 3 minuters vila mellan seten? Mina pass tar inte mer än 60 min, men då är det högt tempo och maximalt fokus hela tiden. Ingen mobil. Inget pladdrande med kompisar. Max 1 min vila mellan seten. Fokus på träningen, inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in