2020-02-29, 15:44
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där första fetade har jag missat. Minns du var nånstans du läste det?

Det andra fetade - jag tror inte hon är helt friad från misstanke, men att de inte hade tillräckligt för att hålla henne häktad. Rent formellt är hon friad och släppt - men jag tror Hiding har henne i bakhuvudet hela tiden.

Det tredje fetade: jag har börjat undra om de inte tänkte dra för alltid. Visst - de hade två tjejer, men de var ju väl omhändertagna. Nu var den här resan planerad - men mordet på L låg väldigt väl i tiden - misstänkt väl - för att vara en slump. Planerade han mordet utefter resdatumet tro?
Jag tror "det var för din skull" kommer från en chatt mellan HD och någon som inte var SD, Sillen eller nåt ... ?
Citera
2020-02-29, 15:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Nåt anmärkningsvärt dök upp i ett av förhören med HD:

Förhörsledaren informerar HD om att de genom flera olika källor (förhör med andra samt uppgift de fått genom nån mobil/datortömning tror jag) fått veta att under åren då hon var som sjukast tog SD på sig uppgiften att "dela ut hennes mediciner" till henne några ggr per dag.

Han brukade då byta ut eller lägga till piller i hennes "kvällsmedicinering", till piller som "knockade" henne (starka sömnmediciner/mer kraftfulla lugnande eller dylikt). Hans syfte med att droga HD såhär var att hon skulle hamna i djup sömn/bli utslagen så att han skulle kunna sticka ut och ha sex med LW på nätterna utan att HD skulle märka. Detta var precis i början av affären.

Det här är ju på en HELT annan nivå än en vanlig simpel affär....

Otroligt.
Men nej, ju mer man läser desto troligare verkar till och med detta!
Ren tur att SD inte blev mördare redan då...
Citera
2020-02-29, 15:46
Medlem
Vi har ju spånat om Sillen och Hanna. De är nog inte ett par nu:

MT: Nää inte .. delvis. Det är klart att det fanns en del, men som jag sa också så väckte Jonas känslor hos mig, som jag inte hade med Stefan då

FL I: Och ändå skulle ni åka till USA MT: Ja, som en vän FLI: Som en vän?
MT:Mm
FL2: Vad hände med dom känslorna för Jonas då? Hur de ... hur ser det ut idag?

MT: Men snälla, mina ... nu, mitt kärleks liv
FL2: Mm

MT: Vad har det med det här att göra? FLI: Ja men du sitter här nu misstänkt för mord Hanna, asså om, dom frågor vi ställer
MT: Ja
FL I: Jag skulle gärna vilja att du ...
MT: Okej, jag ska tala om vad som hände med känslorna med Jonas. Han blev för mycket på, jag blev kvävd av hans känslor, han älskade mig ... eller älskade? Uttry ... jo han kanske har sagt det en gång. Men det är jag inte säker på, men han kvävde mig, han ville för mycket.
Citera
2020-02-29, 15:48
Medlem
Citat:

Förhörsledaren informerar HD om att de genom flera olika källor (förhör med andra samt uppgift de fått genom nån mobil/datortömning tror jag) fått veta att under åren då hon var som sjukast tog SD på sig uppgiften att "dela ut hennes mediciner" till henne några ggr per dag.

Han brukade då byta ut eller lägga till piller i hennes "kvällsmedicinering", till piller som "knockade" henne (starka sömnmediciner/mer kraftfulla lugnande eller dylikt). Hans syfte med att droga HD såhär var att hon skulle hamna i djup sömn/bli utslagen så att han skulle kunna sticka ut och ha sex med LW på nätterna utan att HD skulle märka. Detta var precis i början av affären.

Nämns det VAD för mediciner hon fick?
(Jag kommer för övrigt att trilla av stolen om det rör sig om Mirtazapin och Imovane)
Citera
2020-02-29, 15:51
Medlem
Fråga:
I förhör frågar man J om han känner till att brandlarmet gick den 14-16 maj. Det vet han inget om.
Var det då pannan brann eller är det en separat händelse?
Citera
2020-02-29, 15:53
Medlem
Zisselas avatar
Citat:

Ja det är utstuderat, manipulerande och potentiellt livsfarligt...

Jag har också uppfattat det som att ibland gick han bara ner i källaren och ”umgicks” med LW där.
Citera
2020-02-29, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Nämns det VAD för mediciner hon fick?
(Jag kommer för övrigt att trilla av stolen om det rör sig om Mirtazapin och Imovane)

Nä. Men Imovane låter troligt. Detta var ju flera år bakåt i tiden och jag tolkade det som att de typ sett att SD skrivit till någon om detta eller berättat detta för LW eller nån kompis. Fick ingen känsla av att polisen satt på faktiska bevis om detta, mer så att de fått veta att SD erkänt/berättat för någon att h an brukade droga HD för att kunna sticka iväg på nätterna utan att HD skulle märka.
Citera
2020-02-29, 15:57
Medlem
Citat:

Så otroligt, värre än en Hollywood film. Vart finns original uppgiften, dvs det polisen hämtat detta ifrån.
Citera
2020-02-29, 15:59
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Aktbilaga 145 Huvudprotokoll sid 195

Här dyker Händelserapporten upp från 12/5 när SD larmar polisen.
"Flera ungd som stod på vardera sidan och anm upplevde att det försökte stänga in honom"

Poliserna gör inga speciella anteckningar om att anmälaren verkar märklig.
Anmälaren/SD "ringer in detta som information".

I vilket syfte - kan man undra.

Själv har jag svårt att tänka mej att någon skulle ringa polisen om en sån vag händelse.
Bara om den är uppdiktad, och en del i en masterplan.

Är det vagt om ett stort gäng "hudingar" står på ömse sidor om vägen och försöker hindra framfart. Vore de på humör att råna att han legat i en blodpöl med alla saker borta.

Enligt mig en jävla läskig situation man inte vill råka ut för själv.

Stefan är lite som vissa "områdeskärringar" de ringer polisen för allt möjligt som de tycker är oroande. Nu är det hon igen brukar de säga till varandra och skaka på huvudet.

För övrigt är han sätt att vara lite konstig av ingen som helst bevisvärde.
Citera
2020-02-29, 16:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Tror du att planen var att "råka" springa på henne på vägen o sen locka henne till brottsplatsen?
Men varför i helskotta ringer han själv polisen o gör dem uppmärksamma på området? Tänk om de skulle vara i närheten när han väl "slår till" och höra skriken?

Jag vet inte.
Det är ju ganska motsägelsefullt att å ena sidan ringa själv med sin egen telefon, samtidigt som man lämnar felaktiga uppgifter om sig själv. Han säger ju även till polisen att det är han som har ringt.

Om han denna kväll hade gått till verket, hade det inte sett så bra ut, men nu är det två dagar mellan händelserna. Kanske tror han att det inte ska kollas upp?

Kanske blev det någon miss i allt, eftersom hon går hem innan poliserna kallas dit. Kanske kände SD att poliserna verkar misstänksamma mot honom och han ställer in allt. Eller så är det en generalrepetition.

LW lämnar sin bostad vid två till fällen 11-12 maj-18:

1. Kl22:44-23:09 då hon går en bit norrut på Rättarevägen, mot Vivallahållet, möjligen korsar hon bron över motorvägen eller så är det mastuppkopplinga (inget jag kollat, utan bara gissar)

2. Kl 00:01- 00:17 då hon går till Fågelbärsvägen och messar SD "hallå, hallå" utan svar.

Det beordrade jobbet uppger poliserna att de fick (som jag uppfattar det) kl 00:35 och kl 00:40 anländer de.

Aktbil 145, sid 12:
"Patrull 23-9 I 60 Aro och Paulsson får 20180512 ett uppdrag via RLC att kontrollera
eventuella ungdomar vid cykelbanan via Baronbacken och Vivalla som går över motorvägen.
Klockan är då ca 00:40.
"

sid 13:
"Denna promemoria upprättas med anledning av iakttagelser som undertecknad gjort i
samband med beordrat jobb av RLC 180512 klockan 00:35.
"

Allt verkar dock så underligt planerat.
Tänk om de hade avkrävt hon leg för att de blir så misstänksamma? De tyckte ju att hans uppgifter inte stämde med det han uppgav?

Undrar vad han uppgav för skäl till L*ena för att hon skulle ge sig ut och varför han inte svarade henne.
Citera
2020-02-29, 16:03
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Nä. Men Imovane låter troligt. Detta var ju flera år bakåt i tiden och jag tolkade det som att de typ sett att SD skrivit till någon om detta eller berättat detta för LW eller nån kompis. Fick ingen känsla av att polisen satt på faktiska bevis om detta, mer så att de fått veta att SD erkänt/berättat för någon att h an brukade droga HD för att kunna sticka iväg på nätterna utan att HD skulle märka.
Gaslightning som någon kallade det.
Stefan Davidsson dämpade hennes perceptionsförmåga... är han utbildad till sådant undrar man då.
För han kom väl inte på det efter han har misshandlat sin bror M@rtin.
Citera
2020-02-29, 16:04
Medlem
Citat:

Ja, då lär hon har varit alldeles inne i dimman om hon som sjuksköterska inte reflekterar över medicineringen själv. Det är väl i princip det enda sskr gör, dvs, fördela mediciner och noga dokumentera i journaler. Det borde liksom sitta i ryggmärgen på henne..?
(Nu vet jag inte när hon blev klar med sin utbildning iof…)

Frågade eftersom vi diskuterade att det fanns blisterkartor med Mirtazapin och Imovane i LW's ryggsäck och om en läkare hade skrivit ut dessa eller om hon fått dom på annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in