2020-02-29, 13:47
Medlem
Har läst det här citatet här på FB för knappt en vecka sedan, där någon delade en aktbilaga ur FUP med utdrag från en digital konversation mellan SD och HD dagen efter mordet.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där första fetade har jag missat. Minns du var nånstans du läste det?

Det andra fetade - jag tror inte hon är helt friad från misstanke, men att de inte hade tillräckligt för att hålla henne häktad. Rent formellt är hon friad och släppt - men jag tror Hiding har henne i bakhuvudet hela tiden.

Det tredje fetade: jag har börjat undra om de inte tänkte dra för alltid. Visst - de hade två tjejer, men de var ju väl omhändertagna. Nu var den här resan planerad - men mordet på L låg väldigt väl i tiden - misstänkt väl - för att vara en slump. Planerade han mordet utefter resdatumet tro?
Citera
2020-02-29, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det har jag förstått men varför släpa med sig jobbluren och inte ta någon av sina privata?

Borde ju vara naturligare att ta med sig någon av sina privata lurar för att eventuellt kunna bli nådd av någon.

Om hon inte använda sin nya lur som privat tänker jag.

Inte vet jag, ren slump ... Hon hade en särskilt telefon till GC. nu skulle hon ut en kort sväng bara.
Citera
2020-02-29, 13:50
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom köpte biljetter redan i oktober 2017.
Han pratar om huruvida HDs föräldrar köpte SDs bubbelpool, inte usa resan.
Citera
2020-02-29, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det är inte ovanligt med teater.(Tolka det som du vill.)

Teater? Så SD anser det vettigt spela teater genom att fnissa och skratta?

OK, då vet vi din analys.
Citera
2020-02-29, 13:54
Medlem
miamanias avatar
Det här med att skratta vid fel tillfälle verkar ju vara återkommande hos SD och även om det kanske inte kan tolkas som att han är skyldig i skuldfrågan (även om det också kan tolkas som “dupers delight”) så är det ju ett tydligt tecken på att något inte står rätt till. Detta beteende ses ofta hos narcissistiska personligheter och är ett tecken på bristande empatisk förmåga.
Läs t ex gärna psykologens (en äkta, ej flashbackpersona) svar på fråga här:

https://www.svd.se/skrattar-nar-det-inte-passar-sig
Citera
2020-02-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Teater? Så SD anser det vettigt spela teater genom att fnissa och skratta?

OK, då vet vi din analys.

Vad spelar det för roll med ett flin i rätten i det stora hela?
Paret D är ju fria från plågoanaden numera. Värt sitt pris för dem.
Citera
2020-02-29, 13:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte vet jag, ren slump ... Hon hade en särskilt telefon till GC. nu skulle hon ut en kort sväng bara.

Hmm, vad är det LGWP säger, "hata slumpen" om hon nu hade två privata och en av dem var dedikerad för Geocash så kan man ju tycka att någon av dem vore första alternativet.

Men det har säkert ingen betydelse för fallet så det är väl bara att släppa antar jag, men konstigt tycker ju jag det är, att ta med sig sin jobblur ut istället för någon av sina privata.
Citera
2020-02-29, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Det här med att skratta vid fel tillfälle verkar ju vara återkommande hos SD och även om det kanske inte kan tolkas som att han är skyldig i skuldfrågan (även om det också kan tolkas som “dupers delight”) så är det ju ett tydligt tecken på att något inte står rätt till. Detta beteende ses ofta hos narcissistiska personligheter och är ett tecken på bristande empatisk förmåga.
Läs t ex gärna psykologens (en äkta, ej flashbackpersona) svar på fråga här:

https://www.svd.se/skrattar-nar-det-inte-passar-sig
Han kan ju också vara nervös därav skratt.
Vem skrattar aldrig vid fel tillfälle förresten?
Citera
2020-02-29, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, vad är det LGWP säger, "hata slumpen" om hon nu hade två privata och en av dem var dedikerad för Geocash så kan man ju tycka att någon av dem vore första alternativet.

Men det har säkert ingen betydelse för fallet så det är väl bara att släppa antar jag, men konstigt tycker ju jag det är, att ta med sig sin jobblur ut istället för någon av sina privata.

De två var på laddning, minns kanske fel men var mobiler av äldre standard.

En del har dessutom svårt för att förstå att en tjänstelur inte är att nyttja privat, lägg till ev jour(föga troligt iofs).
Sedan att hon vid tidpunkten var trasig.

Bara några saker som kan göra att hon nyttjar tjänsteluren, eller vad tror du herr papparättare.
Citera
2020-02-29, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Har läst det här citatet här på FB för knappt en vecka sedan, där någon delade en aktbilaga ur FUP med utdrag från en digital konversation mellan SD och HD dagen efter mordet.
Tack - det gör det lite lättare att söka.
Citera
2020-02-29, 14:09
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Han kan ju också vara nervös därav skratt.
Vem skrattar aldrig vid fel tillfälle förresten?

Jo du verkar ju lida lite av samma problematik..

Om det nu handlar om nervositet så kan det ju f.ö.vara intressant att notera vad som orsakar denna nervositet dvs när det börjar “bränna till”.
Citera
2020-02-29, 14:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Jo du verkar ju lida lite av samma problematik..

Om det nu handlar om nervositet så kan det ju f.ö.vara intressant att notera vad som orsakar denna nervositet dvs när det börjar “bränna till”.

Mja, skratten kom när åklagaren skulle redogöra för vissa tekniska funktioner som användes av de två, kan ju helt enkelt vara så enkelt att MGM skrattade åt den bristande kompetensen som åklagaren visade (enligt honom).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in