2020-02-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Vad kan anledningen vara till att SD flinar/fnissar vid rättegång?
Ni missar att hans och hans frus plågoande är borta nu.
Han och frun är nu äntligen FRIA!.

Väldigt normalt beteende enligt dig när man står åtalad för mord??? Hur var det med faktan att det är norm lt. Till och med draifos inser det sjuka i hans agerande.... Anledningen till hans fniss heter psykopati.
Citera
2020-02-29, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
SD kanske har återvänt till brottsplatsen, tagit mobiltelefonen ur offrets ficka och stängt av den 01.41,37. Samtidigt försäkrade han sig om att hon var död och vände henne i sidoläge. Sedan gick han hem och tvättade sina kläder och försökte få bort alla spår. Någonstans i tråden har jag läst att han morgonen därpå skrev till HD: ”Jag gjorde det för din skull...”.

Det är mycket märkligt att HD är friad från alla brottsmisstankar. Hon borde åtalas för anstiftan till mord och skyddande av brottsling. Var det någon som ville att LW skulle försvinna så var det HD, så att hon och SD kunde börja ett nytt liv tillsammans.

Först på agendan stod försoningsresan till USA. Frågan är vem som stod för notan, för SD hade det ju knapert med pengar efter skilsmässan.Var det pengar från det kommunala geocach-projektet i Örebro som fick pröjsa både LW:s Norgeresa och Davidssons USA-resa?
Ja,det har vi sagt redan från början.Det är HD som ligger bakom detta.HD:s krav för att ta emot SD igen och för att kunna tro på honom är att han i så fall får ta död på älskarinnan.Först då får SD komma tillbaka till sin fru och familj.Så tror jag det hela hänger ihop.
Citera
2020-02-29, 13:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hennes andra två stod på laddning (och fanns i bostaden).

Hmm, varför släpade hon med sig jobbluren kan man ju undra?
Citera
2020-02-29, 13:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
SD kanske har återvänt till brottsplatsen, tagit mobiltelefonen ur offrets ficka och stängt av den 01.41,37. Samtidigt försäkrade han sig om att hon var död och vände henne i sidoläge. Sedan gick han hem och tvättade sina kläder och försökte få bort alla spår. Någonstans i tråden har jag läst att han morgonen därpå skrev till HD: ”Jag gjorde det för din skull...”.

Det är mycket märkligt att HD är friad från alla brottsmisstankar. Hon borde åtalas för anstiftan till mord och skyddande av brottsling. Var det någon som ville att LW skulle försvinna så var det HD, så att hon och SD kunde börja ett nytt liv tillsammans.

Först på agendan stod försoningsresan till USA. Frågan är vem som stod för notan, för SD hade det ju knapert med pengar efter skilsmässan.Var det pengar från det kommunala geocach-projektet i Örebro som fick pröjsa både LW:s Norgeresa och Davidssons USA-resa?
HD,s föräldrar stod för notan
Citera
2020-02-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Väldigt normalt beteende enligt dig när man står åtalad för mord??? Hur var det med faktan att det är norm lt. Till och med draifos inser det sjuka i hans agerande.... Anledningen till hans fniss heter psykopati.
Det är vanligt att kriminella lider av diverse diagnoser.
Har man varit i stånd att ta livet av en annan människa ter sig inte ett fniss eller flin så anmärkningsvärt.Det är bara teater.
Citera
2020-02-29, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det är vanligt att kriminella lider av diverse diagnoser.
Har man varit i stånd att ta livet av en annan människa ter sig inte ett fniss eller flin så anmärkningsvärt.Det är bara teater.

Du inser du pratar lite i rundgång. Du påstod det är normalt fnissa och skratta under sin egrn rättegång, nej det är det inte. Oskyldiga gör det ytterst sällan. Yrkeskriminella gör det och psykopater.

Så tro vi menar samma sak, fast du krånglar till det.
Citera
2020-02-29, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, varför släpade hon med sig jobbluren kan man ju undra?

LW gick inte en mm utan mobil.
Citera
2020-02-29, 13:40
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Har du koll på deras ekonomi ?
Jag påstår att du ljuger som vanligt.
Citera
2020-02-29, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Dom köpte biljetter redan i oktober 2017.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LW gick inte en mm utan mobil.

Det har jag förstått men varför släpa med sig jobbluren och inte ta någon av sina privata?

Borde ju vara naturligare att ta med sig någon av sina privata lurar för att eventuellt kunna bli nådd av någon.

Om hon inte använda sin nya lur som privat tänker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Du inser du pratar lite i rundgång. Du påstod det är normalt fnissa och skratta under sin egrn rättegång, nej det är det inte. Oskyldiga gör det ytterst sällan. Yrkeskriminella gör det och psykopater.

Så tro vi menar samma sak, fast du krånglar till det.

Det är inte ovanligt med teater.(Tolka det som du vill.)
Citera
2020-02-29, 13:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
Info hämtat ur FUP:
Polisen PW är den ende med polisbakgrund som pekas ut i FUP som "kompis" med MGM. Deras vänskap sträcker sig från 2001 där bla. PW varit dykinstruktör när MGM tog dykcert. PW har arbetat tidigare med grävmaskiner så han har hjälpt MGM med grävarbeten bla. I okt 2017 så blev PW tillfrågad om han kunde hjälpa MGM med att återskapa bilder i MGM:s telefon då han "råkat radera hela galleriet". PW upplyser då att det finns en möjlighet att raderade bilder kan ha blivit överskrivna i minnet med nytagna bilder. PW har under utredningsarbetet varit väldigt tydlig uppåt att han känner MGM och han ifrågasätter (vid flera tillfällen) lämpligheten att han är del av utredningen. Tex. så ville han inte delta i husransakan när han förstod att det var MGM:s hus det gällde. Pga. personalbrist så får han dock order om att hjälpa till med tömningen av telefoner etc. Men han fick ingen roll i bearbetningen av materialet. Sista mötet där PW deltog var när Springare överlämnade utredningen.
Jag är skeptisk till konspirationsteorin, men jag kan förstå att den har uppstått. Redan några veckor efter mordet 2018 hade man tydligen en hel del teknisk bevisning mot SD:
Åklagaren om Lena-mordet: Jättemycket teknisk bevisning
https://www.metro.se/artikel/åklagaren-om-lena-mordet-jättemycket-teknisk-bevisning
Och nu ett par år senare när det skall hållas rättegång så verkar man plötsligt inte ha någon teknisk bevisning alls som binder honom till brottet. Så vad skulle förklaringen till det här mysteriet kunna vara, annat än att kriminaltekniker som känner SD har manipulerat med materialet för att skydda honom?
Senast redigerad av Draifos 2020-02-29 kl. 13:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in