2020-02-29, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Om Jönköpingskvinnan är feberfri borde hon sitta i hemkarantän och inte uppta den vårdplatsen hon har.
Varför då? Perfekt läge att lära dig massor...
Citera
2020-02-29, 13:54
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Dödligheten är inte 2 % i väst.

Den är 2% i Kina där 350 miljoner människor röker 1 pack cigg varje dag. Ergo sämre immunförsvar.

Den är 2 % i Kina där viruset har sitt epicenter och chockade samhället.

Den är 2% i Kina där folk bor extremt trångt jämfört med Sverige. Hur många 10-miljoners städer finns inte i Kina?

Den är 2% i Kina där sjukvården inte är lika välutvecklad som i Sverige.
Vi får se
Jag bettar på att du har helt fel och att dödsandelen i Sverige blir MYCKET högre än vad den är i Kina. De har ju med sina drakoniska åtgärder tydligen lyckats begränsa spridningen. I Sverige vidtas ingen åtgärd alls. Panelhönorna bara väntar på att knuffas ned från sina pinnar.

Har du nånting emot att ha fel och misslyckas?

"sjukvården inte är lika välutvecklad som i Sverige"

Hahaha, vilken jävla skämtare du är! Sverige har världens sämsta sjukvård.
Citera
2020-02-29, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Vaddå sprida skräck? De rapporterar bara faktiska siffror vilket de flesta tidningar gör. Vad jag tycker om dem annars har inget med saken att göra. Jag skrev att jag tycker Skugge uttalar sig osmakligt. Det är väldigt många människor som lider enormt av Corona viruset och hon bara sitter på sin höga häst och uttalar sig hånfullt.

Då kan man rapportera om vanlig influensa som jämförelse, så du anser att vi skall bli matade av "EXTRA" varje dag för att hålla intresset vid liv?
Citera
2020-02-29, 13:55
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Bra poänger. Förmodar också att dödligheten kommer bli lägre i länder som Sverige. Om inte skiten muterar sig. Att den blir lägre kommer handla dels om att vi inte lever packade som sardiner som man gör i Kina
Menar du att folk inte lever som sardiner i alla våra utanförskapsområden där du har 7-8 perosner i en tvåa? Extrem bostadsbrist har vi så det där var ett dåligt exempel. Vissa områden i Sverige kan drabbas extremt hårt. Hela landet ser inte ut som Djursholm.
Citera
2020-02-29, 13:56
Bannlyst
Du skrattar lite, men så är livet! Och döden för den delen. Vad det handlar om är en programmerad celldöd som börjar vid 60-års ålder.

Jag skriver inte för att verka elak, men jag förstår de biologiska faktorer som både skapar liv, och tar död på oss alla när vi blir äldre.

Det är som det är! Givetvis är det sorgligt att förlora vänner och kära.

Fast.. eftersom jag tokgillar TV-serien "Breaking bad", måste jag väl skicka en film på hur karaktären Mike Ermantraut avväpnar killen så jävla snabbt och ganska brutalt!

I framtiden kanske du får nytta av det!

https://www.youtube.com/watch?v=jS6kAKj8R9o

Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Haha, när hade du tänk dö då, vid 55? Ingen utmaning att försöka bli 100 år gammal och vara där för barnbarn och ders barn, se hur civilisationen utvecklar sig, bara jobb, jobb, jobb? Bra ändå att en del offrar sig så att pensioner slipper betalas ut efter 65-70.
Senast redigerad av Folketsman 2020-02-29 kl. 14:17.
Citera
2020-02-29, 13:57
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Man var snabba i Italien, och man satsade resurser, och man ligger långt framme när det gäller katastrofberedskap.
Men det har varit enklare för Sydkorea som har kunnat koncentrera sig på sekten, det säger ju sig självt. Man vet ännu inte i Italien vem som är patient 0 och var hen har kunnat befinna sig och när. Och vem vet, det kanske finns flera patient 0, och det till råga på allt i andra länder?

Dessutom befarar man att viruset funnits länge innan det observerades som sådant. Vi ska nog här vara glada för att Italien reagerade snabbt och resolut. Och frågan är hur det hade varit om inte kineserna agerat snabbt och resolut.
Vad tror du..?

Kineserna agerade inte snabbt. Men de agerade resolut. Samma tycker jag gäller Italien.

Men jag tycker att Singapore och Sydkorea varit snabbare på bollen. Men visst Sydkorea har haft fördel av att ha så många smittade i sekten.

MEN tyvärr för Sveriges del spelar det nog ingen roll om om andra agerar snabbt och resolut. Vår beredskap är god..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6j0a1e/ashkan-och-hans-mamma-kan-ha-coronavirus--far-ingen-hjalp
Senast redigerad av Ogunquit 2020-02-29 kl. 13:59. Anledning: Stavning
Citera
2020-02-29, 13:57
Medlem
Centauris avatar
Våren är på ingång. Bara det faktumet kommer att minska smittspridningen.
Citera
2020-02-29, 13:58
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/

Verkar ju gå helt åt helvete i Iran. Jag önskar man stoppade flygen NU. Kan se framför mig ett uppdrag granskning i framtiden där Tegnell får stå till svars för varför man inte gjorde detta.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
De över 70 var antagligen så risiga att de lika gärna kunde ha strukit med i den vanliga influensan. Har man fyllt 70 år har man redan levt sitt liv och en 70 årings död anser jag vara "naturlig"
Men 70 år är ingenting numera. Kom igen sen när du är 70 och säg samma sak då.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/

Det börja likna pandemi banne mig.

Står det alltså ett nytt fall reggat på Sverige vid 11 tiden? Varför är inte den officiell här i Sverige för? Någon form av cockfight mellan haschtomten och lokal förmåga?
Citera
2020-02-29, 13:59
Medlem
naturtvåls avatar
South Korea reported a record 800 new cases of coronavirus in a single day — and the vast majority are linked to a religious cult

Länk: https://www.businessinsider.com/coronavirus-south-korea-reports-more-than-800-new-cases-in-single-day-2020-2?r=US&IR=T
Citera
2020-02-29, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Vi får se
Jag bettar på att du har helt fel och att dödsandelen i Sverige blir MYCKET högre än vad den är i Kina. De har ju med sina drakoniska åtgärder tydligen lyckats begränsa spridningen. I Sverige vidtas ingen åtgärd alls. Panelhönorna bara väntar på att knuffas ned från sina pinnar.

Har du nånting emot att ha fel och misslyckas?

"sjukvården inte är lika välutvecklad som i Sverige"

Hahaha, vilken jävla skämtare du är! Sverige har världens sämsta sjukvård.

Fick bättre sjukvård i Rumänien, dom har inte samma förutsättningar men dom är fan otroligt grundliga samt kontrollerar allt, fick inte med mig ett paket alvedon som i Sverige utan en riktig analys direkt på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in