SD kanske har återvänt till brottsplatsen, tagit mobiltelefonen ur offrets ficka och stängt av den 01.41,37. Samtidigt försäkrade han sig om att hon var död och vände henne i sidoläge. Sedan gick han hem och tvättade sina kläder och försökte få bort alla spår. Någonstans i tråden har jag läst att han morgonen därpå skrev till HD: ”Jag gjorde det för din skull...”.
Det är mycket märkligt att HD är friad från alla brottsmisstankar. Hon borde åtalas för anstiftan till mord och skyddande av brottsling. Var det någon som ville att LW skulle försvinna så var det HD, så att hon och SD kunde börja ett nytt liv tillsammans.
Först på agendan stod försoningsresan till USA. Frågan är vem som stod för notan, för SD hade det ju knapert med pengar efter skilsmässan.Var det pengar från det kommunala geocach-projektet i Örebro som fick pröjsa både LW:s Norgeresa och Davidssons USA-resa?
Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Måste rätta mig själv. Mitt tidigare svar var fel ser jag nu när jag har kartorna uppe att de undersökte ganska noga. Även längs GC vägarna och vid bron som går över E18/20 vid skogsområdet mellan Vivalla och Fågelbärsgatan. LW;s mobil behöver alltså inte ha tagits över vägen utan kan ha varit kvar och nordväst om vägen när den fick kontakt med mobilmasten på Hjalmar Bergmans Gata 54 klockan 00.07;57.
Fortfarande mystiskt att den stängdes av så långt efter kl 01.41;37. 1 timme och 34 minuter. Vem hänger sig kvar i skogen med offerts telefon så länge?? Om den däremot lämnades att batteridö är det betydligt mer rimligt. Kan ju ha hämtats senare och fraktats bort av GM.