2020-02-29, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag har troligen misstolkat de rödmarkerade delarna i samtalslistorna. Där ser det ut som om NW ringer ett par ggr utan att få svar. (De är troligen rödmarkerade för att de ska sticka ut och bli lätta att hitta i flödet.)
Men han verkar iaf ringa flera gånger. Vilket kanske inte är så underligt.
Precis, men alla går all-in på att överträffa varandra... TROR att det var 4st samtal?!
Citera
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Konspirationsteorier är ju alltid spännande, och just det här med att SD skulle ha hjälpsamma poliskompisar på insidan dyker upp med jämna mellanrum här i tråden.

Teorin brukar alltså gå ut på att SD hade en eller flera poliskompisar på insidan som "skyddade" honom, t.ex. genom att smussla undan de bevis som annars hade kunnat binda honom till brottet (typ spår från SD på brottsplatsen, eller spår från brottsplatsen hos/på SD).

Poliskompisars trixande med det tekniska materialet skulle alltså enligt den här teorin vara den naturliga förklaringen till den situation som nu har uppstått, dvs. att åklagaren inte kan binda SD till brottet med någon teknisk bevisning.

Info hämtat ur FUP:
Polisen PW är den ende med polisbakgrund som pekas ut i FUP som "kompis" med MGM. Deras vänskap sträcker sig från 2001 där bla. PW varit dykinstruktör när MGM tog dykcert. PW har arbetat tidigare med grävmaskiner så han har hjälpt MGM med grävarbeten bla. I okt 2017 så blev PW tillfrågad om han kunde hjälpa MGM med att återskapa bilder i MGM:s telefon då han "råkat radera hela galleriet". PW upplyser då att det finns en möjlighet att raderade bilder kan ha blivit överskrivna i minnet med nytagna bilder. PW har under utredningsarbetet varit väldigt tydlig uppåt att han känner MGM och han ifrågasätter (vid flera tillfällen) lämpligheten att han är del av utredningen. Tex. så ville han inte delta i husransakan när han förstod att det var MGM:s hus det gällde. Pga. personalbrist så får han dock order om att hjälpa till med tömningen av telefoner etc. Men han fick ingen roll i bearbetningen av materialet. Sista mötet där PW deltog var när Springare överlämnade utredningen.
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja Golvbrunns-Hanna slirar minst lika mycket på sanningen som Stefan Fossmo.
Fy fan vad hon snärjt in sig i sina egna lögner.
Men jag tror att han har en hållhake på henne så hon kommer aldrig att kunna berätta sanningen jtan att själv dras med i fallet.

Och därmed får hon också fortsätta att leva med sin psykiska ohälsa.
Sånt här
går inte att sudda ut från det undermedvetna, hur mycket man än försöker fly genom intensivt geocachande.
Du bortser från att hon kanske upplever det som en lättnad och en lisa för själen att plågoriset är borta.
Du bortser alltid från Lena och därför hamnar du fel i dina slutsatser.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-29 kl. 13:16.
Citera
2020-02-29, 13:13
Medlem
Handlrs avatar
@HiddenDragonCrouchingTiger: Ja var sak har sin tid.
Men att Stefan Davidsson blir synad samt förlöjligad är väl inget fel ?
Citera
2020-02-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Sant och klokt för denna tråd. Många gömmer ett frossande i hån mot en mördad kvinna bakom skenheliga fasader av att "bara vilja granska" eller än värre, omvandlar hennes liv och senare mord till någon slags moraliserande "så kan det gå"-skambeläggning riktat till andra kvinnor i destruktiva relationer. I bästa fall empatilöst, korkat och utan insikt om vad de talar om. Men ter sig tyvärr snarare som de faktiskt njuter av att hata en mördad. Lågt och fult hursomhelst. Nu börjar man ju även tyvärr undra om en del s k "neutrala utan koppling till inblandade" men med en mängd halvhysteriska, hånfyllda inlägg är så neutrala. Hur många fick paret D med sig i drevet mot LW innan och efter hon dog?

Hear Hear, det är många som kan dömas rent moraliskt. I denna tråd men framförallt i verkliga livet. En trasig person blir mördad, de frossar vid sidan av eller var med i ett drev emot henne.

Men människan är ett ont djur.
Citera
2020-02-29, 13:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Händelserapporteringen som gjordes redan den natten ger kanske en delvis annan bild av polispatrullens möte med SD någon kväll innan mordet. Bilden av SD som märklig, och som poliserna ger några dagar senare i förhör, måste naturligtvis tolkas mot bakgrund av att de nu i efterhand har insett att det var den psykopatiske mördaren de mötte.

Jag har ännu ej sett ursprungliga händelserapporten - den kanske dyker upp någonstans i FUP.
Vet du något om det? Vore intressant att ta del av den.
Citera
2020-02-29, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Men enligt hans samtalslistor så var det han som ringde polisen.

Just precis och en stressad (?) SD uppger sig ha en annan identitet inför patrullen. Hur smart är det?
Citera
2020-02-29, 13:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Just precis och en stressad (?) SD uppger sig ha en annan identitet inför patrullen. Hur smart är det?
Inte särskilt smart...
Citera
2020-02-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det har jag läst i tråden, men har du nåt belägg för det?

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.dykarna.nu%2Fdykare% 2F2351.html

Några belägg, TM har i alla fall skrivit till Yoda i Dykarbloggen,
se länk ovan.

SD:s/Yodas profil, gå till Gästboken, sidan 8.

2003-01-06 19:29:00
Där skriver T*ony M*öörk till Yoda:

"Du, saknar dina inlägg i forumet! Yoda har väl inte tacklat av
i sin förmåga att kunna allt om värdelöst vetande!"
Citera
2020-02-29, 13:21
Medlem
SD kanske har återvänt till brottsplatsen, tagit mobiltelefonen ur offrets ficka och stängt av den 01.41,37. Samtidigt försäkrade han sig om att hon var död och vände henne i sidoläge. Sedan gick han hem och tvättade sina kläder och försökte få bort alla spår. Någonstans i tråden har jag läst att han morgonen därpå skrev till HD: ”Jag gjorde det för din skull...”.

Det är mycket märkligt att HD är friad från alla brottsmisstankar. Hon borde åtalas för anstiftan till mord och skyddande av brottsling. Var det någon som ville att LW skulle försvinna så var det HD, så att hon och SD kunde börja ett nytt liv tillsammans.

Först på agendan stod försoningsresan till USA. Frågan är vem som stod för notan, för SD hade det ju knapert med pengar efter skilsmässan.Var det pengar från det kommunala geocach-projektet i Örebro som fick pröjsa både LW:s Norgeresa och Davidssons USA-resa?

Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Måste rätta mig själv. Mitt tidigare svar var fel ser jag nu när jag har kartorna uppe att de undersökte ganska noga. Även längs GC vägarna och vid bron som går över E18/20 vid skogsområdet mellan Vivalla och Fågelbärsgatan. LW;s mobil behöver alltså inte ha tagits över vägen utan kan ha varit kvar och nordväst om vägen när den fick kontakt med mobilmasten på Hjalmar Bergmans Gata 54 klockan 00.07;57.

Fortfarande mystiskt att den stängdes av så långt efter kl 01.41;37. 1 timme och 34 minuter. Vem hänger sig kvar i skogen med offerts telefon så länge?? Om den däremot lämnades att batteridö är det betydligt mer rimligt. Kan ju ha hämtats senare och fraktats bort av GM.
Citera
2020-02-29, 13:25
Medlem
Vad kan anledningen vara till att SD flinar/fnissar vid rättegång?
Ni missar att hans och hans frus plågoande är borta nu.
Han och frun är nu äntligen FRIA!.
Citera
2020-02-29, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
SD kanske har återvänt till brottsplatsen, tagit mobiltelefonen ur offrets ficka och stängt av den 01.41,37. Samtidigt försäkrade han sig om att hon var död och vände henne i sidoläge. Sedan gick han hem och tvättade sina kläder och försökte få bort alla spår. Någonstans i tråden har jag läst att han morgonen därpå skrev till HD: ”Jag gjorde det för din skull...”.

Det är mycket märkligt att HD är friad från alla brottsmisstankar. Hon borde åtalas för anstiftan till mord och skyddande av brottsling. Var det någon som ville att LW skulle försvinna så var det HD, så att hon och SD kunde börja ett nytt liv tillsammans.

Först på agendan stod försoningsresan till USA. Frågan är vem som stod för notan, för SD hade det ju knapert med pengar efter skilsmässan.Var det pengar från det kommunala geocach-projektet i Örebro som fick pröjsa både LW:s Norgeresa och Davidssons USA-resa?
Det där första fetade har jag missat. Minns du var nånstans du läste det?

Det andra fetade - jag tror inte hon är helt friad från misstanke, men att de inte hade tillräckligt för att hålla henne häktad. Rent formellt är hon friad och släppt - men jag tror Hiding har henne i bakhuvudet hela tiden.

Det tredje fetade: jag har börjat undra om de inte tänkte dra för alltid. Visst - de hade två tjejer, men de var ju väl omhändertagna. Nu var den här resan planerad - men mordet på L låg väldigt väl i tiden - misstänkt väl - för att vara en slump. Planerade han mordet utefter resdatumet tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in