2020-02-29, 10:55
Medlem
Konstigt att inte Tyskland drabbats värre än. Europas största ekonomi, 83 miljoner invånare; 110k invånare från Iran, ~600-700k från Italien.

...men det kommer väl igång där också snart!
Citera
2020-02-29, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Är ni verkligen såhär oinformerade i Sverige?
Tur att man bor i Ryssland där vi insett faran och stängde gränserna för veckor sedan...

Tror ni att detta bara är en vanlig snuva, ja då tycker jag synd om er.. Min familj är allafall i säkerhet, detta är mitt jobb jag är forskare. Försöker bara hjälpa inte skrämma....

Du är så snäll som vill hjälpa. Men försök med något annat land än Italien om du vill skrämmas, jag har följt den italienska situationen noga sedan dag 1 och vet för mycket om den för att gå på din skrämselpropaganda.
Ett tips: använd Iran istället, om du vill skrämmas.
Citera
Medlem
Centauris avatar
Så Sydkorea har 0,5 % dödlighet i viruset.

Ju bättre sjukvård, färre kroniskt sjuka och bättre förberedelser desto lägre dödstal.

Idioter här har förstorat dödsfrekvensen något enormt och hävdat 7-8%.

Fearmongering at its best.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Alltså alla som svamlar om att viruset "muterat". Ja? Virus gör det. Typ hela tiden. Varför tror ni det kommer ett nytt influensavaccin varje år. "Muterat" betyder inte "blivit värre".

Nej, men det kan betyda att vi har två olika antigener att skapa antikroppar för. Tror du att man mår bättre med två virusinfektioner?
Citera
2020-02-29, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det är ju det jag säger, vi i Ryssland vet detta redan, vi har två olika virus utbrott som är från samma ursprungskälla men egentligen helt olika beteenden och dödlighet!
Civic-19 i mestadels Asien och Civic-19x2 i Europa som är dubbelt så dödlig och smittsam!

Vakna Sverige!!

Men sansa dig. Har du några som helst källor för det du säger?
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandetiger
Konstigt att inte Tyskland drabbats värre än. Europas största ekonomi, 83 miljoner invånare; 110k invånare från Iran, ~600-700k från Italien.

...men det kommer väl igång där också snart!

Covid-19x2 visar mindre symptom i början, men smittar fortfarande andra.. Sen börjar helvetet efter 4-14 dagar vissa får inga symptom alls, men de som får har inga milda symptom. Så senast måndag skulle jag gissa på 100-200 i Tyskland bekräftade., kanske fler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
https://www.youtube.com/watch?v=4oaOl9wA5Ws&feature=youtu.be

Se denna intervju med en Kinesisk läkare som jobbat på fronten och se om han håller med dig. Kolla från 6 minuter.

Bra länk. Skulle vilja se mer sådana här intervjuer från läkare i kina. Så trött på smygfilmade kaosvideos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri

Ju bättre sjukvård, färre kroniskt sjuka och bättre förberedelser desto lägre dödstal.

Vad tror du CFR landar på utan tillgång till vård? 0,5%?
Citera
2020-02-29, 10:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Exakt. Det handlar om hur situationen ser ut och det är Exakt vad jag skriver. Inget annat. Inget ljug och inget nedtalanade. Tolkar du det så är det upp till dig. Precis som jag tolkar ditt upptatalande som en domedagsprofetia.

I Sverige är utbredning klart begränsad. Känslan är att det är 100% kontroll. Ingen, inte du, kan säga något annat om hur det ser ut idag.

Att vi med resemönstret vi har och haft senaste 25 åren enkelt lär konstatera fler fall kan man vem som helst räkna ut, men det finns ingenting idag som säger att vi inte kommer ha kontroll över även det.

Med tanke på virusets r0 samt hur man redan nu bekräftat hur smittade personer har rört sig fritt i samhället så är det väldigt enkelt att förutse att vi snart lär ha många fall (och förmodligen redan har otestade).

Sen finns det visst någonting som talar emot att vi kommer ha kontroll, och det är faktumet att inget land där numren blossat upp hittills har lyckats behålla kontrollen. Kina har möjligtvis stoppat upp smitt-hastigheten det senaste, men det beror ju på deras extrema åtgärder som de flesta länder (särskilt länder som Sverige) aldrig skulle klara genomföra. Människor sitter fortfarande inlåsta där.
Citera
2020-02-29, 10:59
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
Vad tror du CFR landar på utan tillgång till vård? 0,5%?

Totalt irrelevant då vi bor i Sverige.

Eller skriver du från någon by i Afrika?
Citera
2020-02-29, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri

Sydkorea verkar ha hanterat detta exemplariskt hittills.
Citera
2020-02-29, 11:00
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Du är så snäll som vill hjälpa. Men försök med något annat land än Italien om du vill skrämmas, jag har följt den italienska situationen noga sedan dag 1 och vet för mycket om den för att gå på din skrämselpropaganda.
Ett tips: använd Iran istället, om du vill skrämmas.

Jag pratar ju om Covid-19x2
Iran har väll bara Covid-19?
Viruset muterade ju från Covid-19 till Covid-19x2 i Italien! Så Iran är inte intressant i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in