2020-02-29, 10:41
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Helvete också, viruset har tydligen MUTERAT i Italien, detta är det vi forskare fruktat...

Pussa och krama era äldre, detta blir en upplevelse vi aldrig varit med om innan.. Detta ändrar spelbordet TOTALT...

Stay strong!

Källa?
Citera
2020-02-29, 10:41
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Ja det förklarar statens agerande oxå. Ingen ska vara orolig.

De har glömt att oro är något som är bra, som motiverar oss till att vara försiktigare, vilket främjar överlevnadsstatistiken, annars hade den känslan inte evolverat fram. I det här fallet är det bra att vara orolig helt klart.

Under lördagsmorgonen lyfte ett flyg från Jönköping Airport till Teneriffa, där flera svenskar på ett hotell är i karantän efter att en gäst där drabbats av coronaviruset.

"Jag tänker att jag inte oroar mig i onödan. Det här coronaviruset finns ju överallt. Jag tror att man kan ta livet av sig med för mycket oro", säger Carola Fransson som är en av dem som flyger till Teneriffa under lördagen.
Citera
2020-02-29, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Ja det förklarar statens agerande oxå. Ingen ska vara orolig.

De har glömt att oro är något som är bra, som motiverar oss till att vara försiktigare, vilket främjar överlevnadsstatistiken, annars hade den känslan inte evolverat fram. I det här fallet är det bra att vara orolig helt klart.

Jag har till och med läst följande svenska argument mot mammografi:

”kvinnor oroas i onödan om de har en godartad knöl som måste undersökas för att utesluta cancer”

Oro måste undvikas till varje pris i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Precis så är det. Man vill inte riskera ekonomin. Hade staten velat stoppa spridningen så hade det hänt saker för länge sedan. Nu tar man hellre smällen med en fullskalig spridning av viruset.

Problemet är väl att följderna för ekonomin blir så mycket värre, än om man försökt begränsa verkningarna av viruset.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Fast det kan också mutera och bli mildare. Ingen vet.

Mildare? Har du sett hur viruset beter sig Italien? Och alla vet ju att en mutation leder till ett helt annan smittrisk och dödlighet, viruset kan även dubbel mutera!

Alltså har vi nu två virus att göra med Covd-19 i Asien och Covid-1X2 i Europa..
Citera
2020-02-29, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kendallo
Såg en videosnutt med en amerikansk man vid namn Jorgensen som var evakuerad till utah, usa från den karantänsatta kryssaren i japan, som har testats positiv för viruset, men som efter 10 dagar inte visar något som helst symptom. Hans fru har också testats positiv och har symptom och vårdas på sjukhus i japan.

Är inte det fallet intressant för de svenska evidenskrävande experterna som hävdar att man inte smittar utan symptom möjligen?

Tillägg: Jorgensen är en njurtransplanterad. Bara det liksom. Och inte ett spår sjuk trots positivt test på viruset.
intressant med njurtransplantationen, man äter då immun nedsättande medicin för att kroppen inte skall stöta bort njuren, medicinen kan göra att hans immunförsvar inte slår på stora trumman så att säga, utan låter viruset vara, vet inte hur det blir i längden men det kan iallafall kortsiktigt hjälpa.
Citera
2020-02-29, 10:44
Medlem
Alltså alla som svamlar om att viruset "muterat". Ja? Virus gör det. Typ hela tiden. Varför tror ni det kommer ett nytt influensavaccin varje år. "Muterat" betyder inte "blivit värre".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4598gj45
Hur länge kommer Anders Tegnell komma undan med detta? Väntas han vid Finspångsrättegångarna efter allt detta?

https://omni.se/ingen-smittad-i-sverige-i-behov-av-avancerad-vard/a/1nGaxG

Kommer ni ihåg flashbackuttrycket ”terjade” foton, för bilder, i hans fall lodjur?
Härmed myntar jag nu uttrycket tegnellsanning ”om man uppenbarligen är värdelös och far med osanning av dumhet eller underliggande ondska.

Hälsar
Sluggo
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
https://www.youtube.com/watch?v=4oaOl9wA5Ws&feature=youtu.be

Även du borde se den här intervjun med en Kinesisk läkare som jobbat på plats. Kolla från 6 minuter in.

Är du medveten om att du indirekt utsätter andra för fara genom att medvetet ljuga och tala ner det här virusets allvar konstant?

Nej. Jag utsätter ingen för fara.
Är inte människor bättre än att de kan tänka själva menar du?
Dessutom har jag aldrig ljugit om något. Brukar du hitta på fabler i största allmänhet eller är det problem med läsförståelsen?

Du, och andra, utsätter hela länder, samhällen, sociala skyddsbarriärer, etc. för fara med eran domedagsprofetia.
Vi har ett antal fall konstaterade i Sverige, ja. Men det är så litet och så få så det är obefintligt.
Vi kommer se fler fall, men utbredningen är så obefintlig så det är inte ens märkbart.

Det absolut största hotet mot oss är att ekonomier går i sank pga utbrottet i Kina.
Inte att vi skulle bli drabbade av viruset med massdöd som resultat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kendallo
Är det inte så att det faktiskt visat sig att karantänsprincipen innebär att smitta sprids raketfort inom karantänen och det var vad som hände på det där kryssningsfartyget i japan?

Jag kan som vetgirig amatör undra lite över hur en kan vara smittad och bärare av detta virus som slår så hårt mot sjuka och nedsatta människor, och denna mannen är alltså inte för så jättelängesedan transplanterad och borde tillhöra riskgrupp - och här sitter han och är inte ett dugg sjuk, men han kan smitta andra?

Om de var medvetna men ändå smittades av sin fru (kan vara svårt att undvika eftersom det normalt betecknas som "nära kontakt") så kan det röra sig om låga smittdoser och det kan också påverka förloppet kring symptom.
Citera
2020-02-29, 10:45
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Jag tror ärligt talat att de tänker så. Inte att det finns uttalat mellan dem, men att alla inser det och att det gör att de saknar motivation att stoppa viruset.

Ett av västvärldens stora sk utmaningar är att andelen gamla hela tiden växer, och att välfärdsstaten därmed blir mer och mer belastad. Vad kan vara bättre för Sossarna än ett virus som sköljer bort de äldsta och sjukaste? Win för dem, då de kan fortsätta bygga sin lilla utopi.

Som sagt säger jag såklart inte att detta är något det talas om i mötesrummen, men jag är helt övertygad om att många av dem tänker så.
Intressant tanke, sedan kan Sossarna säga att de räddade välfärden genom att flertalet gamlingar dog. E För det är något myndigheterna mörkar, annars så skulle de inte använda Tegnell som konsekvent förhindrar proaktivt arbete att förhindra smitta.

De låter ju smittsamma personer komma in i landet - sedan skall dem smittspåras medans antalet smittade hela tiden kommer in från drabbade områden. Helt bakvänt.
Citera
2020-02-29, 10:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Virus lär dröja, men flera år?

Vaccin menar du? Det lär dröja minst ett par år om du frågar mig. Vissa uppskattar det till ett år men tror det är för optimistiskt. Man måste vänta på att viruset gått igenom sin värsta mutationsfas t.ex. eftersom vaccinet kan bli verkningslöst ifall viruset ändras för mycket.

Förmodligen kommer det ha liknande tidsförlopp som Spanska sjukan som var ett ganska likt virus i smittsamhet m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in