2020-02-28, 19:48
Medlem
Tjejer är som människor i allmänhet en del är småaktiga, tråkiga, elaka andra är sympatiska personer. Hittar men en av den sistnämnda sorten som man dessutom går igång på så har man lite skoj framför sej : ). Livet är kort. Du straffar bara dej skälv.

Egentligen blir du ju manipulerad av feminister som vill att du ska tro att alla kvinnor är som dom. Men sanningen är att feminister ofta har svåra trauman bakom sej,. Vilket ger dom en obehaglig utstrålning. Lyckligtvis tvingas dom flesta inte ha sånna kvinnor i sin närhet.
Senast redigerad av Ki 2020-02-28 kl. 19:55.
Citera
2020-02-28, 20:26
Medlem
Har själv inte gjort det men det är svårt att vara emot att prostituera. Självklart tycker jag att det behöver regleras, så att båda parter tjänar på tjänsten. Folk klagar på att kvinnor förtrycks genom tjänsten - men har ni någonsin tänkt på det faktum att exempelvis 55 byggarbetare I Sverige dör varje år, dock så är det mansdominerat så vem bryr sig? Alla jobb kommer med någon form utav uppoffring, antingen så är det hårt slit (exempelvis entreprenörskap), riskabelt (dödligt) eller nervärderande (you name it) arbete, kan visserligen komma med en del överlapp.

Källa: https://www.svenskbyggtidning.se/2018/12/19/var-femte-som-dor-pa-jobbet-i-sverige-ar-byggnadsarbetare/

Det är riktigt cringe att se högljuda människor förespråka mänskliga rättigheter utan att tänka på individer som har bra mycket det värre. När jag hör folk diskutera #blacklivesmatter eller nästa typ av #metoo rörelse - så ser jag dem inte prata om folk som är blinda/döva/svårt sjuka och har ännu mindre möjligheter i livet, men fortsätt att prata om hur en svart människa I världens bästa land (USA)! Jävla retards.
Citera
2020-02-28, 23:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du förmår inte skilja på sak och person?

Jodå. Men du har gjort så pass många uttalanden här så att det är med goda belägg jag drar den slutsatsen.
Citera
2020-02-28, 23:59
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Tjejer är som människor i allmänhet en del är småaktiga, tråkiga, elaka andra är sympatiska personer. Hittar men en av den sistnämnda sorten som man dessutom går igång på så har man lite skoj framför sej : ). Livet är kort. Du straffar bara dej skälv.

Egentligen blir du ju manipulerad av feminister som vill att du ska tro att alla kvinnor är som dom. Men sanningen är att feminister ofta har svåra trauman bakom sej,. Vilket ger dom en obehaglig utstrålning. Lyckligtvis tvingas dom flesta inte ha sånna kvinnor i sin närhet.
Nu börjar du låta som Dan Eliasson efter att en afghanpojke knivmördat en ung vårdtjej.
"– Vad har de här tjejerna varit med om för någonting? Vilka omständigheter har de här tjejerna växt upp under? Vad är de för trauma de bär med sig?"

Håll er borta från varje tjej som kallar sig feminist, för de har inte och kommer aldrig vilja er väl.
Senast redigerad av GaylordYanker 2020-02-29 kl. 00:02.
Citera
2020-02-29, 00:02
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jodå. Men du har gjort så pass många uttalanden här så att det är med goda belägg jag drar den slutsatsen.
Sa den enväldiga domaren?

Ursäkta, men jag håller inte med och jag vet att jag inte är ensam.

Nu är det inget argument i sig, men med tanke på att jag/vi också kan motivera det gör det åtminstone till ett gångbart argument.
Inte för att du bryr dig om sånt, du som är så känslodriven, men för vuxna människor är det det enda som räknas.
Citera
2020-02-29, 00:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Sa den enväldiga domaren?

Ursäkta, men jag håller inte med och jag vet att jag inte är ensam.

Nu är det inget argument i sig, men med tanke på att jag/vi också kan motivera det gör det åtminstone till ett gångbart argument.
Inte för att du bryr dig om sånt, du som är så känslodriven, men för vuxna människor är det det enda som räknas.

Ursäkta, jag måste fråga. Vem är det du refererar till som vuxen här? Och vad är det enda som räknas?
Dina och WWs alltid lika känslobaserade åsikter?
Jag vet att du gärna gör gällande att de skulle vara byggda på fakta, men det är nog mest önskedrömmar?
Citera
2020-02-29, 03:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ursäkta, jag måste fråga. Vem är det du refererar till som vuxen här? Och vad är det enda som räknas?
Dina och WWs alltid lika känslobaserade åsikter?
Jag vet att du gärna gör gällande att de skulle vara byggda på fakta, men det är nog mest önskedrömmar?

WW är en av dem som postat mest faktaunderlag i den här tråden. Är du lika dement som Jenny9?

Och sen att du anklagar andra för att ha känslobaserade åsikter Hela DU är en enda stor känslobaserad åsikt.

Och nej, Aftonbladet, SR, SVT, Arbetaren är inte fakta.
Citera
2020-02-29, 03:46
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Eftersom det är en verksamhet som skadar prostituerades självkänsla och identitet på ett sätt som inga andra försäljningar av tjänster gör, och eftersom det utsätter prostituerade för hög risk att utsättas för hot och våld, på ett sätt som inga lagliga verksamheter eller tjänster gör.

Du, och alla andra, förbjuds att köpa sex för att förhindra att människor skadas. Är väldigt rimligt, tycker man annat har man inte tänkt tillräckligt eller så har man empatistörningar. Oavsett vilket så är man dum i huvet.

This. Och att det dessutom är en inkomstkälla för kriminella grupperingar.

Jag var tidigare för en legalisering men när jag läst på om hur detta nyttjas utomlands och lagt ihop ett och ett inser jag att det kommer vara ett alldeles för lätt sätt för kriminella att tvätta pengar.
Ser helst inte att de skaffar sig än större kapital och därmed makt i samhället.
Citera
2020-02-29, 03:47
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki

Sånna män då? I could be your boss
Citera
2020-02-29, 05:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto

Jag var tidigare för en legalisering men när jag läst på om hur detta nyttjas utomlands och lagt ihop ett och ett inser jag att det kommer vara ett alldeles för lätt sätt för kriminella att tvätta pengar.
Ser helst inte att de skaffar sig än större kapital och därmed makt i samhället.

Ett uselt argument. Så om kriminella börjar importera snickare så är du för ett förbud mot alla snickare också då?
Citera
2020-02-29, 06:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto

Jag håller med. Varför inte det är helt förbjudet är för mig en gåta.
Citera
2020-02-29, 06:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
WW är en av dem som postat mest faktaunderlag i den här tråden. Är du lika dement som Jenny9?

Och sen att du anklagar andra för att ha känslobaserade åsikter Hela DU är en enda stor känslobaserad åsikt.

Och nej, Aftonbladet, SR, SVT, Arbetaren är inte fakta.

Du bör förstå att lika väl som att du ifrågasätter SVT, SR och till exempel polisens och regeringens hemsida, så ifrågasätter andra människor Youtubeklipp och andra liknande källor. WWs så kallade källor är på inget sätt pålitliga mer än vad till exempel SVT eller polisens/regeringens hemsida är. Men jag vet också att när man lever i världsbilden av att judarna genom en stor världsomspännande komplott vill förgöra hela västvärlden, så kommer man inte att ta till sig information som inte passar in i den teorin. Så, vad gäller källor och känslobaserade åsikter är du fullkomligt toast, lika väl som WW och flera andra här.
Man skulle kunna rota fram en väldig massa hysteriska inlägg ifrån er där det enbart är känslor som talar.

Och, det är inget fel med känslor. Problemet är när man presenterar sina känslor som om det vore fakta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in