Citat:
Ursprungligen postat av
Refund
Du kan iallfall stola mer på Rysslands siffror än Irans. Iran är mer auktoritärt men ändå läcker det ut. Går inte att mörka utbrott av corona annat än i Nodkorea. Internet och smartphones finns nämligen överallt.
Om folk skulle skrämmas bort från Ryssland som du insinuerar skulle det behövas ett stort utbrott då hela världen är smittad.
Kan sikkert stole
mer på Russland enn Iran, men hvor mye er egentlig mer? Jeg er ingen ekspert på Russland eller Iran om hvordan de styrer landet. Men jeg vet det grunnleggende. Kina, Iran, Russland etc er land jeg ikke stoler på gir ut sine reelle tall, men holder tilbake en meget stor % av tallene.
Nja, men ikke bare at "folk skremmes vekk" fra Russland. Se på Iran og Kina, tror også det var Japan eller Korea. Mange land / flyselskaper som har avbrutt å fly dit, alle som kommer hjem til sine hjemland etter besøk må i karantene osv. Dette ville jo ført til en rimelig stor nedgang fra turistnæringen.
Og flere utenlandske firmaer har jo midlertidig stengt fabrikkene sine i Kina osv.
Smartphones er en ting, men man må også ha tilgang til informasjonen der, og når all media er styrt av staten blir det rimelig vanskelig.
Har jo sett hva som har skjedd med "whisleblowers" i Kina. Gone, missing, never to be heard from again.
Men, selvfølelig er det ikke like ille som i Kina, men er rimelig sikker på at Russland holder tilbake tallene sine.