2020-02-29, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Den säger inget annat än att nästa vecka kommer man kunna göra tester i samtliga delstater. På ”public labs”.
Att andra tusentals labb i landet kunnat göra tester för längesen vet man ju såklart.

Vad vill du ha sagt?
Du hasplar ur dig så jävla mycket skit du har noll koll på. Om du bara ska spruta ut skit, stäng hellre käften.

Endast 5 delstater kan testa nu.

https://www.livescience.com/covid-19-coronovirus-test.html

För 1.5 vecka sedan, när jag rapporterade i tråden om det, med länk, så kunde bara 3 delstater testa. Sluta hoppa på folk när de har rätt och du har tokfel.
Citera
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Tack. 1 januari skrevs artikeln Konspirationsteoretiker, välkomna

Tycker hon såg ovanligt blek ut där, ville väl smitta ner påven.. För att vara lite konspiratorisk av sig
Senast redigerad av EastClintfood 2020-02-29 kl. 00:20.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
https://www.facebook.com/591566134283366/posts/2523832797723347/?d=n

Här kommer en länk som också hävdar att personen som åkte tåg var kvinna.
Sen när är en länk till Facebook en vettig källa. Lägg ner och sluta ljug.

Det finns ingen kvinna född 97 inlagd på östra pga Corona viruset. Isf visa källa styrkt av journalist och publicerat i tidning med en ansvarig utgivare
Citera
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är nog kört för dig. Människor som är så rädda och inte kan sortera bland desinformationen brukar ha dåligt immunförsvar och gå under ganska snabbt.

Tvärtom, människor som inte tar till sig fakta och inbillar sig att det är status quo är de som råkar illa ut.
Citera
2020-02-29, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vore intressant om de båda misstänkte eller visste att det rörde sig Corona-viruset då.

Nej, ingen misstänkte något. Däremot så blev tjejen utslängd från lägenheten när hon berättade att hon hade Coronasymptom en dag senare och det var anledningen till att hon var illa tvungen att åka ner till Gbg, hon hade ingenstans att sova.
Citera
2020-02-29, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Vi fick ju uppenbarligen samma Virus vid SARS-utbrottet iallafall.

Hundarnas Coronavirus heter CCV inte covid-19. Två olika. Ok?
Citera
2020-02-29, 00:19
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jepp, men förmodligen är det alldeles för många som ärligt talat inte har något begrepp om vad som är den verkliga sitauationen och en realistisk utveckling.

Jag tror inte någon vill att det går åt helvete egentligen. Men många här inne på fb är nog arga och besvikna på de i ledande positioner har varit vaga i sina offentliga uttalanden och handlingsfattiga vad gäller flygplanen från Iran osv. Jag förstår både dig och de som är frustrerade.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Påven är sjuk. Hostar och har ställt in två evenemang. Har klappat/kysst eller blivit kysst av för många katoliker från norra Italien?

https://www.telegraph.co.uk/news/2020/02/27/coronavirus-pope-francis-sick-one-day-meeting-masked-ash-wednesday/

Eller från Kina?

https://www.youtube.com/watch?v=3WySwhj2SwE&frags=pl%2Cwn
Citera
Medlem
har en kollega som ska resa i italien om ett par veckor och det är nog många svenskar som tänker lika
Citera
Medlem
Tänk om vi har coronan som.influensa varje år vilket jag tror sker.

Kommer kapitalismen förstöras? Kan folk ens gå till jobbet?
Citera
2020-02-29, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Ingen aning.
Har du någon källa?
Jag rörde till det lite... Det var en Uppsalabo som fick hemkarantän, inte en jönköpingsbo.
https://www.gp.se/nyheter/sverige/flera-nya-coronafall-i-sverige-1.24673726

Jag försöker skapa mig en bild av vilken medicinsk bedömning man gjort för att skicka en patient till hemkarantän istället för sjukhusvård.

Så långt är min förståelse utifrån de svar jag fått i tråden:

- det tar lång tid att bli sämre, så gott om tid för den i hemkarantän att larma om försämrat tillstånd.

- snabb insats vid försämrat tillstånd hos den i hemkarantän ger inte chans till bättre prognos.

- man kan ha höga virus nivåer och må rätt bra

- om man har hög virusnivå kan man plötsligt bli sämre.

Så eftersom dom skickat en patient till hemkarantän antar jag att dom antingen redan mätt virus nivån och konstaterat den låg, eller all den bedöms inte kunna vara hög pga att smittotillfället var nyligen.
Citera
2020-02-29, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Sen när är en länk till Facebook en vettig källa. Lägg ner och sluta ljug.

Det finns ingen kvinna född 97 inlagd på östra pga Corona viruset. Isf visa källa styrkt av journalist och publicerat i tidning med en ansvarig utgivare

Marcus Oscarsson är ju en respekterad tv figur i nyhetssammanhang. Tidningar går inte ut med exakt ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in