2020-02-28, 22:45
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Istället för att klappa ditt huvud läs på och sluta tro på fake media som alla gillar läsa % se på Youtube...
Citera
Medlem
Norge har ju failat helt.

En øgonläkare som vistades i nord italien i ett drabbat område kommer hem, mår dårligt och frågar om han ska testas och får nei som svar av FHI.

PÅ 3 DAGAR SÅ HAR HAN ØVER 200 PATIENTER!!! DETTA ÄR OSLO 2020.

Norge kommer ta den størsta smällen i Europa.

God natt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Mjnae, det beror nog lite på hur allvarligt det blir. Underskatta inte människans självbevarelsedrift oavsett hur mycket woke vänster feminst den må vara. Detta har potentialen att få butikerna i Sveriges största städer att gapa tomma under en tid, om det vill sig illa. Ett sådant scenario kommer få även den mest inbitna batikhäxan att dra öronen åt sig och fundera ett varv till.

Om det är något som får folk att visa sitt rätta jag så är det brist på mat och brist på det vanliga välfärdssamhälle vi är vana vid. Ur den synvinkeln så hoppas jag att det här viruset blir ett helvete utan dess like för då kommer vi i slutändan få ett ärligare samhälle och ett bättre samhälle. Jag kan inte sticka under stolen med att jag önskar att flera av våra ledande kommer drabbas hårt och skoningslöst.

Det finns några bevingade ord:

Civilisationen är en tunn fernissa, anarkin ligger 6 måltider bort.

Vi kan alltid hoppas att den förljugna godheten försvinner när vi är klara med detta. Jag har mat hemma för lång lång tid. Jag skiter fullständigt i tomma hyllor nu. Det har varit flera veckor som man haft att förbereda sig om man inte preppade innan.
Citera
2020-02-28, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Stor chance att de inte har testkit
Ingen har väl dött eller liknande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Fan vad ni överdriver.

Kommer inte hända ett skit så länge man i normala fall är frisk.

Tror ikke folk overdriver (merk: TROR). Tipper kun 1/20 max her inne faktisk går på shopping spree for å fylle opp med 8 ukers supply med mat, medisiner etc. Jeg er ikke en av de som har gjort det.

Men vil ikke si de som gjør det overdriver eller "er i panikk".

Hope for the best, prepare for the worst er det jo et ordtak som sier.

Er jo samme grunn for at man har brannslokningsapparat og brannvarsler i huset. Man tror ikke det skal brenne, man vet sjansen er liten, men "what if?". Maten de i "panikk" kjøper inn skal jo spises uansett.

Å handle inn våpen, hazmat suit osv, yeee, da er jeg enig at man overdriver, ellers nei.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Äntligen kloka beslut.
Eller hur! En moderat som styr upp det faktiskt! Mera sånt! Annars måste friska som inte varit ute och rest i utsatta områden stanna hemma istället!
Ur Svd
"Staffanstorp har inga kända fall av smittan men skriver i beslutet att ”åtgärder vägleds av övertygelsen att det är bättre att agera beslutsamt och föregripande nu än att tvingas hantera följderna av en fullständig och genomgripande samhällsstörning.” Beslutet är ett så kallat ordförandebeslut och fattat av Christian Sonesson (M), kommunstyrelsens ordförande."
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Istället för att klappa ditt huvud läs på och sluta tro på fake media som alla gillar läsa % se på Youtube...

Jag pratar naturligtvis om dödlighet i hela världen och ej bara i Sverige. Sen så fattar du väl att bara för man kan lägga folk i flygplatser så betyder inte det att man har tillräckligt med syrgas och andra läkemedel de svårt sjuka behöver för att överleva.

Jag klappar på mitt huvud då jag minns dig från några veckor sedan i tråden. Du kom med lika dumt ogenomtänkt svammel redan då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enelalm
Omkring 14 grader dagtid och 7 nattetid just nu. Sedan om det är kallt lämnar jG osagt.

I Teheran.
https://www.google.com/search?q=iran+tempratur&oq=iran+tempratur&aqs=chro me..69i57.3368j0j4&client=ms-unknown&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Ungefär samma väder som det varit i Wuhan senaste månaderna !!!

Svensk försommar
Citera
2020-02-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Men va? Hon behöver väl knappast sitta och rulla tummar på ett dyrt och resurskrävande sjukhusrum för att vänta på eventualiteten att hon skulle behöva sättas i respirator??
Tiden det tar från att hon blir sämre, larmar, och så småningom kommer in på sjukhuset, ska bedömas i turordning, ska akutvårdas eller transporteras till ett sjukhus som har ledig respirator...det är tidsspill man inte vill ha.

En intressant fråga är hur snabbt en försämring av tillståndet kan ske.
Plötslig ur-akut medvetslöshet?
Brådskande Sepsis?

Jag vet var jag vill mina barn ska vara om dom blir sjuka i detta...och det är inte hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Jag har uppmärksammat att du skriver ofta svenne och strykrädda hundar när du kommenterar här i tråden.
Varför är du så nedvärderande mot mig och mina landsmän och du är uppenbarligen inte av svensk härkomst, så håll en bra ton i tråden istället för att göra bort dig.
Jag är svensk. Det är många positiva saker med svenskar, men majoriteten är strykrädda hundar inför mångkulturens konsekvenser och misslyckande? Har jag fel?

Jag älskar Sverige och landet, men regimen och dess medlöpare förtjänar inget annat än vad de själva ställt till med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Hur kommer det sig att sri lanka och Indien inte är påverkade?

De är beskyddade av Gudakejsare Trump
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
,,,
Hört talas om placebo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto